Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Moderátor: Moderátoři
Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Zdravím,
Passat B6 2,0 CR CFFB
Na aute mi nefunguje dobíjanie a zaujímavé je, že sa kontrolka dobíjania rozsvieti, až ak klesne napetie baterie pod cca 10,2V - to už prestávajú fungovať systémy v aute. Otestované s plne nabitou bateriou, prejdených cca 150Km a sledovanie napetia cez OBD doagnostiku.
Ta signalizacia nefunkčnosti dobijania asi v poriadku nie je - alebo sa mýlim ?
Passat B6 2,0 CR CFFB
Na aute mi nefunguje dobíjanie a zaujímavé je, že sa kontrolka dobíjania rozsvieti, až ak klesne napetie baterie pod cca 10,2V - to už prestávajú fungovať systémy v aute. Otestované s plne nabitou bateriou, prejdených cca 150Km a sledovanie napetia cez OBD doagnostiku.
Ta signalizacia nefunkčnosti dobijania asi v poriadku nie je - alebo sa mýlim ?
myslim ze casy ked bola kontrolka dobijania zavisla od budenia alternatora su nenavratne prec. Kontrolku si kontroluje riadiaca jednotka ktora aj auplne vypina dobijanie v urcitych jazdnych rezimoch. Otazne je preco nejde dobijaniem, ak ho len vypla riadiaca jednotka z nejakeho dovodu tak ked ho vypla , nebude ti svietit kontrolka. Svieti az na zaklade podmienky ze napetie aku je priliz nizke.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
No přesně tak. I na té blbé Felině je kontrolka přímo "spřažená" s tím, zda alternátor dává to, co má dávat. Je to funkčně naprosto jednoduché, průkazné a plně funkční i při poruše buzení.
Ve starších stodvácách to ale bylo nahovno. Tam když odešla žárovka, tak se často alternátor nenabudil - to taky musel vymyslet idiot, jako všecky ty "moderní" systémy.
Pokud se to v "obyčejným autě", myslím tím třeba v Ladě Niva, nebo ve Felině stane na cestě, že odejde regulátor /celkem častá závada od doby, co regy dělá rejže/, tak se tomu můžu na zbytek cesty přizpůsobit, vypnout žrouty a nepotřebnosti. Moderní auta v 80% scípnou, elektronika bojkotuje jakékoli snahy a nutná odtahovka. To mi nepřijde úplně luxusní v době skoro neomezených možností v tomto směru.
Stalo se mi to naposled 2018 za Vyškovem, prsknul původní regulátor PAL, po tolika letech už měl právo se odporoučet. Odpojil jsem probitý regulátor tím drátem od + a v pohodě, na kapacitu 55Ah aku, jsem dovalil až před barák a ještě zbylo na dvoje startování.
V době vodou chlazených 200A alternátorů s buzením, řízeným z ECU, kdy nemůžu nic ovlivnit, je to dost naprdlajs, takový systémy. Kór při tom, kolik všecky ty serva, asistenty a elektronika žerou.
Pokud Vám ten krám vůbec dovolí pokračovat v cestě, daleko asi nedojedete, kór s turbobenzínem fplný palbě
Ve starších stodvácách to ale bylo nahovno. Tam když odešla žárovka, tak se často alternátor nenabudil - to taky musel vymyslet idiot, jako všecky ty "moderní" systémy.
Pokud se to v "obyčejným autě", myslím tím třeba v Ladě Niva, nebo ve Felině stane na cestě, že odejde regulátor /celkem častá závada od doby, co regy dělá rejže/, tak se tomu můžu na zbytek cesty přizpůsobit, vypnout žrouty a nepotřebnosti. Moderní auta v 80% scípnou, elektronika bojkotuje jakékoli snahy a nutná odtahovka. To mi nepřijde úplně luxusní v době skoro neomezených možností v tomto směru.
Stalo se mi to naposled 2018 za Vyškovem, prsknul původní regulátor PAL, po tolika letech už měl právo se odporoučet. Odpojil jsem probitý regulátor tím drátem od + a v pohodě, na kapacitu 55Ah aku, jsem dovalil až před barák a ještě zbylo na dvoje startování.
V době vodou chlazených 200A alternátorů s buzením, řízeným z ECU, kdy nemůžu nic ovlivnit, je to dost naprdlajs, takový systémy. Kór při tom, kolik všecky ty serva, asistenty a elektronika žerou.
Pokud Vám ten krám vůbec dovolí pokračovat v cestě, daleko asi nedojedete, kór s turbobenzínem fplný palbě
Ja som isiel domov z DE a som mal statsie ze sa mi to stalo pri BA uz na SVK. Kamarat mi doniesol dve baterie a na nich som tych 250km dosiel domov. Ale ak by ma system upozornil ,ze dobijanie nefunguje, tak sa stiahnem z dialnice - pokial by som zastal na dialnici v AT, alebo DE s nepojazdnym autom, tak za odtah zaplatim nemale peniaze.
Pokial je taketo spravanie sa normalne, tak musim skonstatovat, ze je to dobra pixovina.Hlavne ze je ten alternator na zbernici LIN(BUS) ...
Pokial je taketo spravanie sa normalne, tak musim skonstatovat, ze je to dobra pixovina.Hlavne ze je ten alternator na zbernici LIN(BUS) ...
Jj tahle fičura už mě dokázala pěkně vytrestat. Po nastartování kontrolka nabíjení vždy úspěšně zhasínala. VW Passat B7. Až jednoho dne, samozřejmě nejlépe 400km od domácího krbu, po otočení klíčku pohaslo všechno a bylo vymalováno. Naprosto bez varování prázdná AGM baterka. Pořešil jsem jiné aku a do štekru pro zapalovač pořídil USB nabíječku s displejem. Teď mám pod kontrolou zda RJ něco milostivě posílá do akumulátoru. Nějaký čas to ukazuje 14,7V, pak se napětí ustálí na 13,2V. Pokud zapnu světla, napětí se zvedne na 14,4V. USB nabíječka z PRC za pár kaček, ale klid k nezaplacení... jo a aku mám Vartu normální olovo. Žádné gely, AGM, EFB, Start/Stop mě vypíná automaticky jednoduché udělátko po nastartování.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....