Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?

#1 Příspěvek od dudo02 »

Zdravím,

Passat B6 2,0 CR CFFB
Na aute mi nefunguje dobíjanie a zaujímavé je, že sa kontrolka dobíjania rozsvieti, až ak klesne napetie baterie pod cca 10,2V - to už prestávajú fungovať systémy v aute. Otestované s plne nabitou bateriou, prejdených cca 150Km a sledovanie napetia cez OBD doagnostiku.

Ta signalizacia nefunkčnosti dobijania asi v poriadku nie je - alebo sa mýlim ?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#2 Příspěvek od misocko »

myslim ze casy ked bola kontrolka dobijania zavisla od budenia alternatora su nenavratne prec. Kontrolku si kontroluje riadiaca jednotka ktora aj auplne vypina dobijanie v urcitych jazdnych rezimoch. Otazne je preco nejde dobijaniem, ak ho len vypla riadiaca jednotka z nejakeho dovodu tak ked ho vypla , nebude ti svietit kontrolka. Svieti az na zaklade podmienky ze napetie aku je priliz nizke.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#3 Příspěvek od masar »

Pak se ovšem nejedná o kontrolku dobíjení, ale signalizaci vybité baterie. :wink:

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od jardafiala »

masar píše:Pak se ovšem nejedná o kontrolku dobíjení, ale signalizaci vybité baterie. :wink:
Jo, čím novější, tím blbější(myslím auto). K čemu je mi signalizace poklesu napětí baterie když netuším že nefunguje dobíjení. Idioti výrobci....

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#5 Příspěvek od sinclair »

No přesně tak. I na té blbé Felině je kontrolka přímo "spřažená" s tím, zda alternátor dává to, co má dávat. Je to funkčně naprosto jednoduché, průkazné a plně funkční i při poruše buzení.
Ve starších stodvácách to ale bylo nahovno. Tam když odešla žárovka, tak se často alternátor nenabudil - to taky musel vymyslet idiot, jako všecky ty "moderní" systémy.
Pokud se to v "obyčejným autě", myslím tím třeba v Ladě Niva, nebo ve Felině stane na cestě, že odejde regulátor /celkem častá závada od doby, co regy dělá rejže/, tak se tomu můžu na zbytek cesty přizpůsobit, vypnout žrouty a nepotřebnosti. Moderní auta v 80% scípnou, elektronika bojkotuje jakékoli snahy a nutná odtahovka. To mi nepřijde úplně luxusní v době skoro neomezených možností v tomto směru.
Stalo se mi to naposled 2018 za Vyškovem, prsknul původní regulátor PAL, po tolika letech už měl právo se odporoučet. Odpojil jsem probitý regulátor tím drátem od + a v pohodě, na kapacitu 55Ah aku, jsem dovalil až před barák a ještě zbylo na dvoje startování.
V době vodou chlazených 200A alternátorů s buzením, řízeným z ECU, kdy nemůžu nic ovlivnit, je to dost naprdlajs, takový systémy. Kór při tom, kolik všecky ty serva, asistenty a elektronika žerou.
Pokud Vám ten krám vůbec dovolí pokračovat v cestě, daleko asi nedojedete, kór s turbobenzínem fplný palbě :D

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#6 Příspěvek od Sadra17 »

bohužel dneska je kontrolka dobíjení zřejmě už jen na okrasu :( :(

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#7 Příspěvek od dudo02 »

Ja som isiel domov z DE a som mal statsie ze sa mi to stalo pri BA uz na SVK. Kamarat mi doniesol dve baterie a na nich som tych 250km dosiel domov. Ale ak by ma system upozornil ,ze dobijanie nefunguje, tak sa stiahnem z dialnice - pokial by som zastal na dialnici v AT, alebo DE s nepojazdnym autom, tak za odtah zaplatim nemale peniaze.

Pokial je taketo spravanie sa normalne, tak musim skonstatovat, ze je to dobra pixovina.Hlavne ze je ten alternator na zbernici LIN(BUS) :roll: ...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Nechce sa mi verit, ze by to sudruzi z VW tak posrali, aby to bola vlastnost.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#9 Příspěvek od Jodr »

Jj tahle fičura už mě dokázala pěkně vytrestat. Po nastartování kontrolka nabíjení vždy úspěšně zhasínala. VW Passat B7. Až jednoho dne, samozřejmě nejlépe 400km od domácího krbu, po otočení klíčku pohaslo všechno a bylo vymalováno. Naprosto bez varování prázdná AGM baterka. Pořešil jsem jiné aku a do štekru pro zapalovač pořídil USB nabíječku s displejem. Teď mám pod kontrolou zda RJ něco milostivě posílá do akumulátoru. Nějaký čas to ukazuje 14,7V, pak se napětí ustálí na 13,2V. Pokud zapnu světla, napětí se zvedne na 14,4V. USB nabíječka z PRC za pár kaček, ale klid k nezaplacení... jo a aku mám Vartu normální olovo. Žádné gely, AGM, EFB, Start/Stop mě vypíná automaticky jednoduché udělátko po nastartování.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

Pro zrušní stopstartu stačí odpojit u mínus pólu baterie jeden drát a je to. Má to tak drtivá většina aut.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#11 Příspěvek od dudo02 »

Da sa odpojit aj LIN zbernica od alternatora a START/STOP prestane fungovat. Akurat display v aute otravuje s hlaskou o nefunkcnom SART/STOP systeme.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#12 Příspěvek od Jodr »

Sandal píše:Pro zrušní stopstartu stačí odpojit ...
Jo to znám, ovšem na dálnici ve STAU si Start/Stop kdykoli zapnu. A nesbírá náhodou tím kablíkem RJ informaci kolik se z baterky vycuclo nebo dodalo?? Řekl bych že ano, pak to není až tak dobrý nápad... :(
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#13 Příspěvek od dudo02 »

A co za jednoduche udelatko to mas ?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#14 Příspěvek od misocko »

odpojenie drotu sa riesilo tu zrusi ti ŠS aj "inteligentne" dobijanie , mozno aj v tomto pripade by pomohlo aby to zacalo dobijat

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#15 Příspěvek od Jodr »

misocko píše:... mozno aj v tomto pripade by pomohlo aby to zacalo dobijat
No nepomohlo, naopak se totálně rozhodí celý systém power menegmentu. Baterku je nutné nabít mimo auto a poté diagnostikou znovu nakódovat. :o
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“