Pomůže někdo odbornou konzultací?
Na felicii 1,3BMM uvedenou do provozu 5/95 mám problém s ukazatelem teploty na palubovce. je to rok 95 s hodinama.
Ukazuje podle mne tak o 30°C více, nebo nemá linearní charakteristiku.
S původním čidlem vody ukazuje po zahřátí do červených čar, nebo těsně pod,koupil jsem nové (prý není jiný tip-odporově se s původním liší o pár jednotek ohmů) Je to stejné, jen to ukazuje tak cca dva mm méně.Podle DP a simulace zkušebním potenciometrem budík reaguje ale ukazuje taky na můj vkus hodně.
(jenže cituji dle DP-Kontrola funkce ukazatele chladící kapaliny G3. Hodnota na odpor. dekádě 48ohmů+/-5 ohmů -ručka ukazatele teploty G3 se má vychýlit v rozmezí 70-110°C !!!) Mě ukazuje skoro za roh.
Co se týče teplot a funkce motoru tak jsem zkoušel podle teploty odečítané VAGEM a snímané čidlem pro řj, tak ta teplota "VAGU" se jeví přijatelně i s porovnáním s teplotou nasávaného vzduchu při startu, potom plynule narůstá, cca při 80°C se i začne otvírat termostat a pouštět na chladič, ale teplota snímaná G2-budík už je na 110°C, potom to roste (VAG) pomalu dále a cca při vagových 92-95°C začne spínat ventilátor chladiče. (voda nevře -skutečnou teplotu nedokáži zjistit) Z toho usuzuji (případně mě opravte) že skutečná teplota motoru a regulace jakž takž funguje, takže na palubovce to ukazuje špatně, ale žádné nebezpečí (pro motor) nehrozí.
Já se ptám, je moje teorie správná? jak provest korekci teploměru?
případně je někdo ochoten změřit na jiném stejném voze nějakou hodnotu-ty, kterou má mít čidlo aby budík ukazoval třeba na tu prostřední čáru (cca 90°C)
Případně jiný postup řešení.
Auto je staré údajně opravdu 86 000km, (pro mne je nové) původ a co kdo měnil ,nebo v čem se vrtal nevím a nejsem schopen zjistit)
Navíc i DP a dokumentace jsou zmatené a nepřesné. Je to částečně skládanka ještě z favoritů.
Díky za Vaše názory.
Ukazatel teploty felicia 1,3BMM rv 95
Moderátor: Moderátoři
"Z toho usuzuji (případně mě opravte) že skutečná teplota motoru a regulace jakž takž funguje, takže na palubovce to ukazuje špatně, ale žádné nebezpečí (pro motor) nehrozí." Něco podobného jsem řešil na 1.6mpi. Motor běžel v pohodě na volnoběh i v tahu, nekuckal, pěkně táhnul. Ale neukazoval ukazatel teploty. V pouzdru čidla teploty jsou dva odporové snímače. Jeden pro ř.j. motoru a druhý pro ukazatel.
jo, to já všechno vím, i znám jenže je to BMM-jednobodový vstřik, který má čidlo pro řj jinde, a snímač pro budík taky (tam jak je termostat)
Teď ještě jsem našel poslední údaj. Pro nastavení ručičky na prostřední čárku (tu skoro vodorovnou) což by mělo být cca 90°C-provozní teplota. Musím vůči kostře (simulovano potenciometrem ) dát R=107ohmů
Jenže nemůžu najít v DP ani nikde jinde graf pro ten snímač. Všude jsou jen grafy pro hodnoty pro řj.
Teď ještě jsem našel poslední údaj. Pro nastavení ručičky na prostřední čárku (tu skoro vodorovnou) což by mělo být cca 90°C-provozní teplota. Musím vůči kostře (simulovano potenciometrem ) dát R=107ohmů
Jenže nemůžu najít v DP ani nikde jinde graf pro ten snímač. Všude jsou jen grafy pro hodnoty pro řj.
Nemělo by , prý (podle prodavače je to stejné) a přímo jsem mu říkal že chci na Felicii Bmm 95. Proto bych potřeboval :radkz píše:nedoslo k zamene s favoritackym snimacom?
resp na skusku pouzit favoritacke
raz som zapajal feliciovu pristrojovku do favorita a teplomer ukazoval pri normalnej prac teplote motora cca 110 stupnov C
kdo má BMM kolem roku 5/95 a byl by mě ochotný změřit hodnotu odporu, který musíte NASIMULOVAT místo čidla aby jste měli na budíku teploty tu prostřední čárku? případně i jiné body na budíku. Nějak mě to nechce pořádně ukazovat.
Všem upřimný dík
Je to BMM rv 1995 s hodinama. a jsou to hodnoty v řádech 10-100vek ohmů
http://img70.imageshack.us/my.php?image ... tatpe6.jpg
nebo tady http://www.feliciaklub.cz