Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#286 Příspěvek od witt »

EKKAR píše:Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...
Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.

Z těch všech zde probíraných úprav mě tato přijde nejjednodušší a za těch 20 let už je internet plný návodů, jak to udělat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#287 Příspěvek od EKKAR »

witt píše:
EKKAR píše:Nemusí, ale jsou různý verze podle toho, jestli má nebo nemá dotyčný auto palubní počítač nebo MaxiDot. Samozřejmě jsou i rozdílný pro naftu/benzín, ale nafta tady nehrozí ...
Bych se skoro hádal, že to tak není. Tempomat = aktivace dané funkce v ŘJ motoru, kabeláž a páčka. Ta je více méně univerzální pro všechny škodovky té doby a kabeláž je pak stejná pro všechny Fabie. Jediným limitem je jednotka BSG - u zcela holých výbav (Junior) se musí vyměnit za vyšší, ale to je dnes záležitost několika stokorun.....
Neaktivuje se to v ŘJ motoru, ale v BSG A V PALUBOVCE, ve který je procesor vyhodnocující rychlost auta - proto jsou jiný verze pro auto s PP a bez něj. Páčka je vzhledově stejná, ale je jiná kabeláž k ní a jinej konektor (jinak osazenej pinama) - právě aby šel ovládat i ten PP, pokud v autě je. Ke všemu se musí vyměnit celej konstrukční komplet obsahující obě dvě páčky pod volantem, protože u fábule to je nerozebíratelnej celek nasazenej na hřídel volantu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jurosdi
Příspěvky: 116
Registrován: 07 led 2017, 01:00

#288 Příspěvek od jurosdi »

V jednotkovej Fabi sa mení len lavá páčka+ malá kabeláž. Aktivacia v RJ motora(adresa01). Po načítaní motorovky sa v okne 11(login) zadá 11463.
Podmienkou je BSG-čko s indexom 6Q0 alebo 6Q1. Index 6Q2 tempomat nepodporuje.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#289 Příspěvek od witt »

Přesně tak. Na tom, co napsal Ekkar, neodpovídá realitě snad vůbec nic.

https://www.9000.cz/pdf/temp-fab1.pdf

Tempomat je svým způsobem skrytá funkce, stačí dodat jen ovládací prvek.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#290 Příspěvek od PeteBurns »

Sice nemam Fabiu, ale tiez ma dokonca v znackovom Benz dealerovi ubezpecovali, ze ked nemam ABS, tak tempomat je u mna na stopro vyluceny - a cuduj sa svete, jedna packa, zopar kablikov a aktivacia v RJ motora a tempomat bezi ako hodinky ;)

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#291 Příspěvek od witt »

Na autě (jakémkoliv) zpravidla není problém dodělat cokoliv, co mají jiné výbavové stupně - automobilka se tomu ale z logických důvodů brání a autorizované servisy to proto nedělají s tím, že to nejde, technicky není možné.
Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#292 Příspěvek od ok1hga »

witt píše:Výjimkou je právě ten tempomat u Fabie, který byl dokonce nabízen jako oficiální "autorizované" příslušenství. Vtipné je, že tempomat z výroby stál 9000,-. Dodatečně domontovaný v autorizovaném servisu byl za 6000,-. No a pak se začala prodávat páčka za pětiliko.
našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#293 Příspěvek od msar »

Rozdíl je kolébka RES/SET nebo jen tlačítko SET (RES je na vypínači)

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#294 Příspěvek od ok1hga »

díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?

v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .

je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#295 Příspěvek od msar »

Ve své Fabii tempomat nemám, přemýšlím o dodělání (ale moc se mi do montáže nechce).
Původně se do Fabií montovalo provedení s jedním tlačítkem, ta s kolébkou je z jiných modelů (Superb), dle toho, co jsem četl na netu. Podle mě je lepší typ s kolébkou. Jsou to jen spínače a tlačítka.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#296 Příspěvek od EKKAR »

ok1hga píše:...
našel jsem celou sadu,
jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Rozdíl je taky v označení na škatulce - když tam je logo škodofky resp. kterýkoliv jiný značky koncernu, je to dražší než ten samej díl, vyrobenej na těch samejch mašinách ve stejný fabrice, ale prodávanej jen s logem výrobce - příklad - přední světlo v krabici s logem škodofky cena kolem 5-6 tKč, identický světlo jen s logem Hella cena 3500Kč ... Tož asi tak.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#297 Příspěvek od Sadra17 »

ok1hga píše:díky, nevšiml jsem si . . .
a co je u Fabky lepší ?

v práci jezdím s Fordem, tam je to úplně jinak a samostatným ovládáním . . .

je v tom nějaká elektronika ?
nebo jsou v tom pro tempomat jen spínače a přepínač ?
možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní.
Jen se to předrátuje a přehraje jednotka . . .
já volil kolíbku :wink:
elektronika v tom nejni jen vypínač on/off a "tlačítko" on/off/on, pokud ti nevají si nějam nabastlit dva kolíbkáče tak to uděláš za 50kč :lol:

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#298 Příspěvek od witt »

ok1hga píše: našel jsem celou sadu, jen mi není jasný rozdíl mezi tímto za 1049,- a tímto za 1389,-
u toho druhého je jen napsané "originální", nebo jsou tam nějaké jiné rozdíly ?
Je to trochu složitější: Originál páčka Fabie, co se dávala ve výrobě, je ta s tlačítkem. Jenže pro dodatečnou montáž se začala používat páčka s kolíbkou, která byla původně pro Superba, neboť byla za 1/4 ceny.
A ty v těch odkazech máš neoriginál páčku, ale tu původní pro Fabii, a originál VW, jenže pro Superba (pro Fabii a ostatní je jen jako náhrada).

V každém případě jsou zcela záměnné a podle mě je kolíbka lepší, protože na jednom prvku (kolíbce) přidáváš a ubíráš rychlost. To tlačítko mi přijde poněkud nelogické - tlačítkem ubíráš a přidáváš tím šoupadlem, kterým se to zapíná.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#299 Příspěvek od witt »

ok1hga píše: možná hloupost, ale napadlo mě, že si udělám jiný ovládací panýlek pro tempomat a páčka zůstane původní. . .
mohu potvrdit, tohle jde. Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce. Jen musíš přesně vědět, co potřebuješ. Takže to buď jsi schopný na vrakárně poznat, nebo znáš kód pod jakým se tá objednat.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#300 Příspěvek od ok1hga »

witt píše:Největším úskalím - pokud se ti nebude chtít utrácet za hotovou kabeláž - ale bude sehnat tu svorkovnici (černá) a pin do svorkovnice, aby jsi to připojil k autu. Obojí se dá sehnat na vrakárně i přímo ve Škodovce.
kabeláž seženu a na ovládání mám dvě kolíbky, jedna drží polohu, má i střední nulovou polohu a druhá kolíbka je to samý, jen polohu nedrží vrací se do střední nulové polohy, tu použiju místo tlačítek . . .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“