Relé v rozvaděči - odděleno
Moderátor: Moderátoři
Většinou to má vyschlý kondíky. Jinak je to bezpečnostní relé které hlídá sepnutí dvou kanálů součastně a dokonce si je napájí nějakým plovoucím napětím. Takže svod je chyba, nespojení dvou kontaktů ve stejný čas chyba, dokonce jsem měl jednoho co hlídal signalizační žárovku na sloupku který sestřelili řidiči VZV. No linka stála asi 3 hodiny než jsem přišel na aktivní tuto funkci....
Bohužel v dnešních rozvaděčích je těchto udělátek plno
Ještě edit: nejsou to žádné sračky. Problémy s nimi začaly až po 7-mi letech provozu 24/7
Bohužel v dnešních rozvaděčích je těchto udělátek plno
Ještě edit: nejsou to žádné sračky. Problémy s nimi začaly až po 7-mi letech provozu 24/7
Internet - metla lidstva
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Toto bezpečnostní relé, je sice staršího data konstrukce, ale pořád je spolehlivé.
Osobně jsem zažil v jedné fabrice, kdy toto relé nefungovalo, přišel horlivec z elektroúdržby, relé demontoval s tím, že to opraví. Za hodinu byl zpátky, že je oprava hotova. Sláva, strojní zařízení se spustilo.
Neuběhlo 30 min. na strojním zařízení obsluha otevřela nebezpečný prostor (nejspíš omylem), strojní zařízení se nevyplo, obsluha utrpěla těžké zranění, a začal kolotoč.
Dopadlo to tak, že horlivec dostal padáka, s tím že po něm fabrika chtěla nějaké peníze.
Při expertize zmíněného relé, se našlo pár neodborných zásahu a bylo vymalováno.
Osobně jsem zažil v jedné fabrice, kdy toto relé nefungovalo, přišel horlivec z elektroúdržby, relé demontoval s tím, že to opraví. Za hodinu byl zpátky, že je oprava hotova. Sláva, strojní zařízení se spustilo.
Neuběhlo 30 min. na strojním zařízení obsluha otevřela nebezpečný prostor (nejspíš omylem), strojní zařízení se nevyplo, obsluha utrpěla těžké zranění, a začal kolotoč.
Dopadlo to tak, že horlivec dostal padáka, s tím že po něm fabrika chtěla nějaké peníze.
Při expertize zmíněného relé, se našlo pár neodborných zásahu a bylo vymalováno.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Dva roky před tím, než jsem šel do důchodu, tak na dodané lince byly namontovány IR "záclony" ReeR a veškerá bezpečnostní relé byla taky od nich. Relátka držely dobře, ale byl dost problém přímo se závorama (odcházely konektory).
A obsluhy si na to nemohly zvyknout. Kolem starý linky bylo jen lanko s koncákama
A obsluhy si na to nemohly zvyknout. Kolem starý linky bylo jen lanko s koncákama
........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........
Je to něco "tupého" jen na bázi HW nebo je to nějak sw nastavitelné?
Celkem překvapení a je fakt, že vrtat v bezpečnostních prvcích jsi jednou nohou v kriminále.
Já byl rád, že jsme utekl od firmy, kde sem spravoval mimo SAT/wifi i jenu z mála EPS. EZS je celkem pohoda - "maximálně" tě vykradou, ale s EPS už to je trochu jiná odpovědnost.
Celkem překvapení a je fakt, že vrtat v bezpečnostních prvcích jsi jednou nohou v kriminále.
Já byl rád, že jsme utekl od firmy, kde sem spravoval mimo SAT/wifi i jenu z mála EPS. EZS je celkem pohoda - "maximálně" tě vykradou, ale s EPS už to je trochu jiná odpovědnost.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Třeba podmínky pro aktivaci (zpoždění signálů vůdči sobě atd). Když tam vidím dva krystaly a pravděpodobně dvě MCU, tak to k tomu trochu prostoru nechává...
Kdyby se v tom nemuselo fakt nic nastavovat, pravděpodobně by v tom nebylo tolik smetí.
Byl u nás na pohovoru nějaký týpek, co dělal termostaty do bojlérů. Říkal že jsou v tom 3 MCU, dva co dělají totéž a porovnávají si výsledky a třetí co hlídá, jestli ti dva žijí. Už se nedivím ničemu, dřív si vystačili s jedním provozním a jedním havarijním mechanickým termostatem...
Kdyby se v tom nemuselo fakt nic nastavovat, pravděpodobně by v tom nebylo tolik smetí.
Byl u nás na pohovoru nějaký týpek, co dělal termostaty do bojlérů. Říkal že jsou v tom 3 MCU, dva co dělají totéž a porovnávají si výsledky a třetí co hlídá, jestli ti dva žijí. Už se nedivím ničemu, dřív si vystačili s jedním provozním a jedním havarijním mechanickým termostatem...