dilatace kolejnic
Moderátor: Moderátoři
dilatace kolejnic
Jak je øešena teplotní dilatace kolejnic v pøípadì že jsou kolejnice svaøované, bez mezer? Nedávno, když byla u nás výluka na trati, jsem se jel na kole projet "po kolejích" na "prùzkum tratì" a nevšiml jsem si žádné mezery mezi kolejnicemi jako to bylo døív, vše je snad svaøované. Kam se to teda pøi zmìnách teploty hýbe?
Dle koeficientù teplotní roztažnosti které jsem si vygooglil by mìlo být prodloužení na 1km tratì pøi zmìnì 30°C skoro 0,5m je to možné?
Dle koeficientù teplotní roztažnosti které jsem si vygooglil by mìlo být prodloužení na 1km tratì pøi zmìnì 30°C skoro 0,5m je to možné?
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
Stačí se zeptatujo Gůůůgla
No podle toho, jestli to chápu správnì, se to pøi dilataci teoreticky nemìlo hýbat nikam, ale vznikají v kolejnici obrovské tažné nebo tlaèné síly, které podrží upevnìní kolejnice? Neumím si to moc pøedstavit když to prodloužení je tak velkéjezevec píše:Staèí se zeptatujo Gùùùgla
Na Berounce ve Všenarech se most roztáhne o 17m teda o 1,7m
https://www.youtube.com/watch?v=WdViMpm19YI
https://www.youtube.com/watch?v=WdViMpm19YI
Pročpak si myslíš, že se koleje zasazujou pražcema hluboko do hrubýho štěrku, kterej se pod ně a mezi ně zapěchovává vibračníma pěchama (podbíječkama) se silou desítek tun pod každej pražec? Stačí si uvědomit, jakou silou na ty koleje působí boční vodicí síly od kol vlaku v každý zatáčce. A přes to se kolejnice ani nehnou ... A to co je na fotce z New Zealandu je jasnej následek nedostatečnýho podbití koleje = nedostatečně dimenzovanej železniční svršek. Příliš mělká vrstva štěrku, příliš slabý podbití, moc řídce rozložený pražce - ŠETŘILO SE. Navíc v titulu je napsaný "after earthquake" = "PO ZEMĚTŘESENÍ".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!