Záměna řídící jednotky škoda felicie 1,6 MPI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

Záměna řídící jednotky škoda felicie 1,6 MPI

#1 Příspěvek od nicky »

Dobrý den,
mám k Vám jednu takovou otázku. Mám se svým vozem problém s nefungujícími dvěma válci. Zkoušel jsem vše , kabeláž,vstřiky,svíčky. Po této stránce je vše v naprostém pořádku.

Odtáhl jsem to k mechanikovi, ale ani ten nezjistil důvod problému.Měřil tlaky motoru ale vše v pořádku. Usoudili jsme oba,že musí jít o elektrickou závadu.

Ze všeho co nám zbylo je, že to může dělat už jen řídící jednotka anebo hallův snímač.

Teď otázka pro znalé těchto aut

Já jsem měl v autě jednotku s označením : 032 906 030 AJ
Mechanik sehnal jednotku s označením : 032 906 030 C

Číslo stejné, ale koncová písmena jsou jiná. Jelikož on je s elektřinou v koncích, tak jsem si auto odtáhl domů a budu měřit a laborovat dál sám. Ovšem teď nevím , jestli tam nechat tuto jednotku . Potřeboval bych 100% zjistit v čem je rozdíl. Třeba není žádný a zbytečně se děsím.

Dodám, že výměna ŘJ nepomohla. problém je naprosto stejný jako předtím

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Ta 1,6-ka motor má zapalovací lištu, nebo klasickej 4-bodovej rozdělovač?
Protože jestli má lištu stejně jako 1,3MPi, tak je závada v ní, tam jsou 2 identický zapalovací systémy a každej pálí současně na 2 válce, přičemž ve fázi končící komrese je jen 1 z nich (druhej je mezi končícím výfukem a začínajícím sáním = jiskra nemá co zapálit). Pokud má rozdělovač, musí se hleat závada v něm počínaje vn zapaltrafem, jestli "to někde neprobíjí" = nejlepší je hledat to za tmy ve zhasnutý garáži, jiskry výbojů šlehajících mimo jsou pěkně vidět.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

1,6 ma rozdelovac.

Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

#4 Příspěvek od nicky »

děkuji ano má rozdělovač :) No zapalovací cívka byla KO šlo slyšet sršení a střílení VN . Ovšem než sem odhalil kde to jiskří se projevila ta závada s těmi dvěma válci.Cívku jsem koupil novou v domnění, že to pomůže ale nepomohlo. Samozřejmě koupit se musela i tak

Mám tu 3 pinovou cívku, kde by dle všeho měl být jeden pin spojen s ŘJ. proto mě napadla ta jednotka..

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#5 Příspěvek od pavel71 »

De ti do konektorú těch vstřikú plus 12V po klíčku?
Pokud do těch konektorú napojíš 12V 5w nebo 3w žárovku a zastartuješ poblikává ta žárovka ?
Pokud nebliká a v konektoru je 12V po klíčku pak bud je nekde přerušenej kabel od řj motoru nebo je problém s mínusovým impulsem co s řj motoru ovládá vstřik motoru
12 V po klíčku ověřuj žárovkovou zkoušečkou proti kostře

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:1,6 ma rozdelovac.
Jde o to KTERÁ 1,6. Koncern jich ve stejný době montoval X, v době výroby feliny to byl golf/jetta, ibiza, toledo, ochcáfka "jednička", audi A4 ... A nebyly samozřejmě všecky stejný, některý byly litina-hnilík, jiný celohnilík. No a do felcky patřil litinovej motor původem z golfa s kódem AEE a zrovna pro motor AEE je jako ND k zapalování k dispozici zapalovací cívka podobná jako pro vstřikovýho favořita: https://maxi.ecat.ua/product/detail/33440874/ s poznámkou "určeno pro motory s rozdělovačem" a zároveň v katalogu je i takováhle zapalovací "cívkolišta": https://maxi.ecat.ua/product/detail/194 ... ty_id:4932 - proto se na ten rozdělovač ptám. On si koncern i v případě stejnýho kódu motoru ani v minulosti ani dneska v otázce shodnejch provedení vůbec nelámal a neláme hlavu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Michal22 »

V sobotu se chytám rozebírat svoji Feldu 1,6i do šrotu. Jestli něco potřebuješ, ozvi se.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

EKKAR píše:
rnbw píše:No a do felcky patřil litinovej motor původem z golfa s kódem AEE
Tak mi tam ten motor předemnou nandáš. Myslim ten z Golfa do Feldy. Schválně jestli poznáš proč ho tam nenandáš. Jinak kódy maj stejný. To máš pravdu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Má jinou převodovku, kvůli ní i jinou přírubu kolem spojky - a na druhým konci má jinou konzolu na víku rozvodu pro postranní silentblok, protože golf nemá stejný prostorový rozložení závěsnejch bodů jako felcka. Já tohle všecko vím. A právě proto jsem napsal "původem z golfa", protože ty motory jsou SKORO stejný, resp. ve felcce je agregát s kódem AEE UPRAVENEJ na jinou zástavbu.

Pozdější pravidla přidělování kódů v koncernu už tohle respektujou, pokud se motor musel (třeba pro instalaci do jinýho typu auta) něčím konstrukčně odlišit od výchozího provedení, dostal následně i změněnej kód - a to i když se nakonec lišil jen softwarem a mechanicky byl totožnej. Příklad - změna kódu u motoru 1,4 16V 63kW. Od roku 2006 do roku 2010 se montoval jako BXW plnící emisní normu €uro4, v roce 2010 dostal upgrade softwaru a byl přeznačenej na CGGB - protože s novým softem v ŘJ už byl schopnej plnit emise podle €uro5. Mechanicky je přitom identickej a veškerý ND, který se pro ten motor prodávají, mají označení jen pro CGGB s poznámkou, že od 2010 je nutný je objednávat i pro použití v BXW.

U felcky to ještě neplatilo, motor 1,6 s kódem AEE byl právě montovanej i do seatů a dalších VW koncernovejch auťáků - a bohužel se i přes stejnej kód v mnoha z nich mechanicky odlišoval. A protože u nás je vyžadovaný, aby při náhradě byl dodrženej i kód agregátu, ne jenom stejnej typ a objem, tak právě pro filcky to vneslo do ND docela velkej bordel, kdy se do nich daly bez velkejch úprav namontovat vrakovištní "jednašestky" z ibizy - ale už ne třeba z toleda ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

Ano správně. Golf III nemá uchycení u rozvodů, kdežto felda jo. Taky jsem proto vždycky proklínal 1.6 Feldu. Měnit řemen je voser oproti Golfu ale u dnešních aut je to o pazoury vždycky :lol:

Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

#11 Příspěvek od nicky »

Děkuji všem přítomným :) takže ty koncová písmena v označení řídících jednotek nemají na nic vliv ano? On má totiž strach, aby třeba nebyl vážný rozdíl mezi nimi a po snad )spěšné opravě si tímto nepřinesl další problém
Naposledy upravil(a) nicky dne 02 črc 2020, 20:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Můžou právě označovat verzi pro jiný auto - ale vzhledem k tomu bordelu, kterej v tom značení koncern v tý době nadělal, je doslova ve hvězdách, jestli to je verze pro jednu zapalšpulku a mechanickej rozdělovač, nebo pro společnou zapallištu se 4 oddělenýma "fajfkama" pro svíčky. Chtělo by to informovat se ve značkovým service, kterej má přístup do továrního systému ETKA respektive ERVIN. Tam ti musejí podle kódu bejt schopní říct, k čemu ta ŘJ patří a jestli je/není kompatibilní. A nejspíš si za to řeknou prachy, neb zadara dneska ani mládě kura nehrábne - natož značkovej service. Ti jsou zadara schopní akorát tak srát více ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#13 Příspěvek od pepik9 »

Něco málo je tady , hlavně je tam zmínka o imobilizéru.To jsi snad vyřešil. Potom by mohl být problém v zapalovacích kabelech nebo víčku rozdělovače.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#14 Příspěvek od Sandal »

Co tlak paliva? Myslim že by měl být 3bar. Prventivně bych vyměnil i filtr paliva.

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#15 Příspěvek od pavel71 »

Filtr vyměn určitě nic tim nezkazíš
Co ti na těch dvou vàlcích nejde?
Nedává palivo?
Nejde jiskra?
Nebo válce nemaj kompresi?
Co třeba rozvody sou tam kde maj bejt neskočili?
Jinak 1.6ka ma v rozdelovači čidlo který davá povel řj motoru aby uvedlo v činost zapalovací cívku - něco jako maj jiný auta čidlo kliky a to odchazí - zkusil bych jiný a pokud daš čínu dlouho nevydrží

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“