Záměna řídící jednotky škoda felicie 1,6 MPI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nicky
Příspěvky: 148
Registrován: 02 črc 2020, 02:00

#16 Příspěvek od nicky »

Děkuju .

Přeposlal jsem vše majiteli vozu. Dám vědět jak to dopadlo :)

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#17 Příspěvek od dvorak »

Malinko odbočím - s Feldou II 1.6 jsem si také docela užil. Měl jsem ji přidělenou jako služební, měla klimatizaci a navíc LPG, takže po odkrytí kapoty se poskytl pohled na nadupaný motorový prostor kde čím. Na ten plyn mimochodem měla razantnější výkon, pokud ovšem to fungovalo, často jsem s tím plyněm byl v servisu, došlo i k výměně celé ŘJ pro LPG.
Dvakrát jsem však na služební cestě uvázl, poprvé v Novém Bydžově ( vadná zapalovací cívka), podruhé na Kladně (vadné dopravní benzinové čerpadlo). A to nemluvím o kuriozní situaci, kdy se mi postupně ucpával tlumič výfuku(zřejmě izolační hmotou), až nakonec se ucpal uplně a celý tlumič doslova explodoval - děsná rána, kouř, auta za nou zastavovala v domnění, že budu hořet....
Ale jinak diobré, když jsem s ní končil, měla najeto přes 300.000 km, a ještě nějakou dobu ve firmě sloužila.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Ten tlumič se neucpával. On vyreznul zevnitř, počínaje favořití měly a mají škodifky dvouplášťový vejfuky, kde je mezi vnitřním děrovaným plechem a venkovní plnou stěnou nacpaná skelná vata, respektive něco jako "rouno". Docela fest to pohlcuje tlakové vlny a tím tlumí hluk, akorát když se jezdí na LPG, ve zplodinách je víc agresivních sloučenin a ten vnitřní plášť dřív vyrezne - skelnou vatu už nemá co držet na stěnách a ona se "vysype" dovnitř. Hodně to dělá když se s autem "courá kolem komína" a vejfuk nestačí plně vyschnout po každým startu. Pak záleží na jak velkým povrchu se vnitřní plech rozsype a kolik vaty najednou vlítne dovnitř dutiny tlumiče. Když se to stane v dost vysokejch otáčkách, vystřelí to vatu koncovkou ven a auto vypadá, jako by za sebou táhlo zadehtovanej potrat. Bohužel, pokud jsou ty otáčky v momentě prasknutí nízký, vata se napěchuje do výstupu a motor "ztratí tah" - stačí ale vatu vytahat drátem zahnutým na konci do 2cm háčku a dá se s tím dojet, samozřejmě za doprovodnejch zvukovejch efektů á la "jedoucí natuněná kchára" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“