Trať, na které se nehoda stala, není nikterak technicky zabezpečena, aby k takové nehodě nemohlo dojít.
Zabezpečení je na této trati postaveno čistě na lidském faktoru, kdy se strojvedoucí telefonicky ptá dispečera, zda může vyrazit na trať.
![Obrázek](https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QK_N/fwdDug.jpeg)
Moderátor: Moderátoři
Trať, na které se nehoda stala, není nikterak technicky zabezpečena, aby k takové nehodě nemohlo dojít.
Zabezpečení je na této trati postaveno čistě na lidském faktoru, kdy se strojvedoucí telefonicky ptá dispečera, zda může vyrazit na trať.
zdrojNa 1 715 kilometrech českých železnic nejsou žádní výpravčí, žádná zabezpečovací zařízení, žádná návěstidla, která by vlakům říkala, zda smějí vyjet na trať. Vše záleží jen na strojvůdci a dispečerovi, který dopravu diriguje přes vysílačku nebo telefon.
??termit256 píše:vlaky mohou jezdit jako metro - bez obsluhy.
Takze ten "fira" je nesvepravnej idiot, kteremu musi koukat pres rameno 10 lidi a kontrolovat jestli neco nepodelal? A kdo bude kontrolovat ty kontrolory jestli delaji svou praci spravne...EKKAR píše:Termite, jediný co ti odpovím je, že ty sám nevíš o čem žvaníš. Můj táta byl celej svůj život fíra a já k tomu řemeslu přičuchnul docela dost - takže vím, že na dráze nikdy fíra nerozhodoval, ale koncová odpovědnost byla vždycky na něm. A žádný odbory ho z ničeho nikdy nevytáhly. Ale taky fungoval systém, kterej fírovi neponechával prostor k nesprávnýmu rozhodnutí - respektive nenechával mu moc prostoru, protože než k němu dorazil povel "JEĎ!", muselo svým rozhodnutím "posvětit" i jen tím, že vykonali nějakej další úkon několik dalších osob - a ti všichni měli právo "veta" v tom, že pokud z jejich hlediska cíl povelu nebyl bezpečnej, oni ho jednoduše nesměli učunit. Ty všecky nechal NĚKDO vyházet, aby ušetřil peníze za jejich mzdy - ale už nedokázal nahradit jejich práci ADEKVÁTNÍM technickým způsobem. A ten, kdo o tomhle rozhodnul, ten by taky za ty dnešní nehody měl plně odpovídat. Ne fíra, ne dispečer, ale za ty změny odpovědný vedení drah. A v plným rozsahu - včetně finančního odškodnění obětí a dalších postiženejch.
Zcela zjevně ti nedochází význam provozuschopný trati nejenom pro dopravu "pár lidí" - ta trať totiž dovoluje dopravovat i zboží za podmínek, na který doprava nákladním autem cenově nikdy nedosáhne. A to, že automobilní doprava je rychlejší, protože se kamion dostane všude, za to nemůže dráha, ale lidi, kteří požadujou všecko ihned a každej hned sáhne po nejjednodušším řešení. Stačilo by uvalit daň na dopravu podle množství emisí uvolněnejch na km a tunu dopravenýho nákladu ZEJMÉNA NA TRANZITNÍCH PŘEVOZECH, kde je navíc železnice daleko rychlejší - a vidělo by se, jak by kanióny dneska brázdící křížem krážem Evropu mizely. Ono to je vidět už dneska, kdy se daleko víc vyplatí zboží posílat kontejnerem k moři po dráze a ne po silnici... A všecky tyhle lokálky by stačilo využít postavením jednoduchejch vykládacích ramp, kde by se kontejner z nasunutýho železničního vozu pevným zvedákem zvednul, přesunul na nákladní auto, který by ho dovezlo těch posledních pár km - nemusel by jezdit kamiónem přes půl republiky ... Akorát na to nikdo nechce dát peníze, protože to nebude vynášet TEĎ HNED - a to je ten největší problém dneška, požadavek na okamžitou návratnost investic ...termit256 píše:Ze vlak zastavi nebo nezastavi na 15m jsou jen zastupne kecy odboraru, pokud autobus vjede do protismeru, je mu po celni srazce uplne na prd ze zastavi na 15m.
Strojvedouci techto lokalek to maji mnohem jednoduchsi nez autobusaci, jen nesmi chrapat, musi delat co maji. A ne byt v klidu, protoze za kazdej jejich pruser muze management, system, uspory apod...
Zabezpecovat trate kde ve vlaku jede 15 lidi za sumy v radech desitek milionu je nesmysl, ostatne stejne jako samotny provoz a dotovani takovych trati. To uz vyjde levneji tem par lidem zavolat taxi.
Jo, pruseru je hodne prave proto, ze lidi na draze neciti zadnou zodpovednost. Pokazde kdyz neco poserou tak misto tvrdeho trestu nasleduje obhajoba jejich flakani a obvinovani vseho mozneho jen ne praveho vinika.Crifodo píše: Sumárně průserů na dráze, všech kategorií tratí, je poslední dobou tolik, aby se dalo mluvit o systémovém rozkladu. Nápadně to připomíná situaci u letectva na konci devadesátek, kdy každý měsíc nějaká mimořádka a díra do země, než přišel personální čardáš a přenastavení všech procedur.