Zabezpečení vlakových tratí
Moderátor: Moderátoři
Tak ti to řeknu z pohledu vlakotvorby - v roce 1989 byla vlakotvorba ŽST Česká Třebová průměrně 100 až 108 nákladních souprav za 24 hodin. Po roce 2010 tohle číslo spadlo na míň než polovinu a to i když bylo uvedený do provozu nový METRANS kontejnerový překladiště.
Pro neznalý - vlakotvorba zahrnuje čistě jen vlaky, který jsou v daný stanici seřazený z vozů, který přijely na jinejch vlakách ze všech možnejch dalších stanic a byly vypravený jako jednolitá souprava se společnou cílovou stanicí podobnýho "uzlovýho" typu jako je Třebová. Do toho počtu nejsou zahrnovaný vlaky, který stanicí pouze projedou - a těch bylo dřív přibližně 2x až 3x tolik, jako těch z Třebový vyjíždějících. Dnešní poměr je cca 2x horší - na 1 vytvořenej vlak jich projede 5 až 6 ... Celkovej úhrnnej pokles tonáže je k letošnímu roku cca -40% ve srovnání s dobou "předplyšákovou". Bohužel to nejde vyčíslit s nějakou trvalou hodnotou, počty spojů se každýho čtvrt roku mění plus se často stává, že sezónní výkyvy znamenají častý zrušení vypravení vlaku, protože prostě není dost vozů na to, aby se některá cílová stanice vyplatila obsloužit a vozy čekají na další zaplánovanej spoj. Koronavýrus tomu pak ještě nasadil korunu ...
Pro neznalý - vlakotvorba zahrnuje čistě jen vlaky, který jsou v daný stanici seřazený z vozů, který přijely na jinejch vlakách ze všech možnejch dalších stanic a byly vypravený jako jednolitá souprava se společnou cílovou stanicí podobnýho "uzlovýho" typu jako je Třebová. Do toho počtu nejsou zahrnovaný vlaky, který stanicí pouze projedou - a těch bylo dřív přibližně 2x až 3x tolik, jako těch z Třebový vyjíždějících. Dnešní poměr je cca 2x horší - na 1 vytvořenej vlak jich projede 5 až 6 ... Celkovej úhrnnej pokles tonáže je k letošnímu roku cca -40% ve srovnání s dobou "předplyšákovou". Bohužel to nejde vyčíslit s nějakou trvalou hodnotou, počty spojů se každýho čtvrt roku mění plus se často stává, že sezónní výkyvy znamenají častý zrušení vypravení vlaku, protože prostě není dost vozů na to, aby se některá cílová stanice vyplatila obsloužit a vozy čekají na další zaplánovanej spoj. Koronavýrus tomu pak ještě nasadil korunu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
No řekněme. Ale oč jezdí míň nákladní dopravy, tak minimálně o to ti zas stoupla osobní. A taky nezapomínej, že po plyši došlo ke změně v hlavních směrech dopravy k nám a od nás.
Je pěkné, že máš koridor (dvoukolejný) na východ, do Ploska, na Slovensko. Ale co ti vede třeba do Německa? Rakouska? To už taková hitparáda není... Jinak řečeno - úzké hrdlo na železnici není primárně Třebová a okolí.
Taky se podívej na babitron, jak máš nebo nemáš kde plno. Je to jen osobní doprava a jen ČD, ne soukromníci. Pak stačí, aby někde loko strhla dráty a půlka se ti toho červená (tj. sekera nad 30 minut). A do toho pustit byť jen třetinu kamionů tranzitujících přes ČR? Možná by se ti to nějak podařilo, ale to zboží by na našem území strávilo násobně víc času. No a na to se ti každá firma co? Vysere.
Je pěkné, že máš koridor (dvoukolejný) na východ, do Ploska, na Slovensko. Ale co ti vede třeba do Německa? Rakouska? To už taková hitparáda není... Jinak řečeno - úzké hrdlo na železnici není primárně Třebová a okolí.
Taky se podívej na babitron, jak máš nebo nemáš kde plno. Je to jen osobní doprava a jen ČD, ne soukromníci. Pak stačí, aby někde loko strhla dráty a půlka se ti toho červená (tj. sekera nad 30 minut). A do toho pustit byť jen třetinu kamionů tranzitujících přes ČR? Možná by se ti to nějak podařilo, ale to zboží by na našem území strávilo násobně víc času. No a na to se ti každá firma co? Vysere.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ale kuš, žvanile ...!!! Osobní vlaková doprava šla za těch 30 let dolů skoro o polovičku - stačí se podívat, jak dlouhý jezdí soupravy a kolik jich denně jede. V životě jsi neviděl jízdní řád starší jak z roku 2010 a budeš tady pleskat takovýhle vulvoviny ...!!!! Podívej se do nějakýho antikvariátu nebo se poptej po nějakým sběrateli, ať ti ukáže, jak vypadal roční jízdní řád osobní přepravy ČSD z 80. let - to byla paperbacková knížka formátu užšího než A5, tištěná doslova na biblovým papíře (gramáž cca 40-45g/m²) a obsahující cca 800 stránek, kde pro některou trať bylo až 6 listů tisku (12 stránek) pro oba směry - jakpak takovej celorepublikovej JŘ vypadá dneska? A tzv. "sešitový jízdní řád" neboli výpis grafikonu pro všecky spoje naplánovaný pro danou trať kterej u sebe nosili fíři a vlakvedoucí, ten neměl pro tu trať 12 stránek, ale třeba taky 300 stran - na kterejch byly vypsaný všecky spoje, který daným úsekem projížděly aspoň v 1 dni v roce - a celej ten jízdní řád čítal spoje, který jely jen v průběhu 24 hodin!!!Hubert_79 píše:No řekněme. Ale oč jezdí míň nákladní dopravy, tak minimálně o to ti zas stoupla osobní. ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mas k tomu nejake relevantni ciska?
Tim myslim jine nez tloustku papiru jizdniho radu.
Jinak nechapu proc se porad zastavate tech lidi kteri porusili sve povinnosti a zpusobili nehodu jen proto ze jsou "firove". Bojovali by jste stejne i za managera drah ktery by najel svou audi do protismeru a zabil dva lidi? Prijde mi to podobne jako treba nesmyslnost Black Lives Matter.
Tim myslim jine nez tloustku papiru jizdniho radu.
Jinak nechapu proc se porad zastavate tech lidi kteri porusili sve povinnosti a zpusobili nehodu jen proto ze jsou "firove". Bojovali by jste stejne i za managera drah ktery by najel svou audi do protismeru a zabil dva lidi? Prijde mi to podobne jako treba nesmyslnost Black Lives Matter.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
No protože asi je mamlas. Zase kecá. Že je JŘ z 80. let tištěný na bibláku? Houby s octem... JŘ 1980 - 832 stran, JŘ 2020 - 848 stran. Bez Slovenska.
No a že nejezdí desetivozové osobáky? No, nejezdí. Místo třech takových ropovodů jede třeba osm kratších za den, což ovšem znamená, laicky řečeno, že na "kolejích je plněji".
Je to zkrátka tak a dalšími tvými špalky o ničem to nebude jinak.
No a že nejezdí desetivozové osobáky? No, nejezdí. Místo třech takových ropovodů jede třeba osm kratších za den, což ovšem znamená, laicky řečeno, že na "kolejích je plněji".
Je to zkrátka tak a dalšími tvými špalky o ničem to nebude jinak.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Masar:
On totíž strojvedoucí nehlásí z každé dopravny každý prd. Kdyby to tak bylo, možná by se toto neštěstí nestalo.
Ale protože se snižoval počet potřebných pracovníků (výpravčích, dispečerů), kteří tato hlášení přijímají, zavedly se různé výjimky. A tyhle výjimky jsou největší zlo - kvůli nim nejčastěji dochází k nehodám.
Doporučuji samostudium D3, včetně různých změn ohlašovací povinnosti.A pokud se strojvedoucí nezeptal dispečera, zda může na trať vjet a vjel na ni, pak není co řešit.
On totíž strojvedoucí nehlásí z každé dopravny každý prd. Kdyby to tak bylo, možná by se toto neštěstí nestalo.
Ale protože se snižoval počet potřebných pracovníků (výpravčích, dispečerů), kteří tato hlášení přijímají, zavedly se různé výjimky. A tyhle výjimky jsou největší zlo - kvůli nim nejčastěji dochází k nehodám.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Jen pro ilustraci přikládám závěrečnou zprávu k loňské srážce vlaků mezi Ronovem nad Doubravou a Žleby.
Pro ozřejmění předpokládané chyby (a potvrzení toho, co jsem psal v minulém příspěvku) sem hodím jednu citaci ze strany 13.:
P.S.: kdyby to bylo vše tak jednoznačné, na co by třeba potom bylo dobré používat varovné nápisy a cedule při práci na elektrických zařízeních.
Přeci by stačilo jednou (nejlépe při nástupu zaměstnance do firmy) říct, že se v místě opravy nebo montáže může nacházet zařízení pod napětím...
Pro ozřejmění předpokládané chyby (a potvrzení toho, co jsem psal v minulém příspěvku) sem hodím jednu citaci ze strany 13.:
Je to trochu krkolomně napsáno, zjednoduším to - pravidelné křižování (včetně ohlašovací povinnosti) bylo určeno do stanice Skovice. Ale kvůli poruše na lokomotivě nákladního vlaku bylo křižování převedeno do stanice Ronov nad Doubravou. strojvedoucímu se podařilo lokomotivu opravit, takže se pak oba vlaky střetly za pohybu.V dopravně D3 Ronov nad Doubravou bylo mimořádně, dle rozkazů „PŘÍKAZ VLAKU pro trať se zjednodušeným řízením drážní dopravy pro vlak 84261“ (dále též PvD3 pro vlak Mn84261) a „PŘÍKAZ VLAKU pro trať se zjednodušeným řízením drážní dopravy pro vlak 15912“ (dále též PvD3 pro vlak Os15912), dirigujícím dispečerem nařízeno křižování s protijedoucím osobním vlakem Os15912 (Třemošnice – Čáslav místní nádraží). Grafikon vlakové dopravy určoval místo pravidelného křižování vlaků v dopravně D3 Skovice, včetně ohlašovací povinnosti strojvedoucího vlaku Mn84261. Dle podaného vysvětlení zaměstnanců vlaku Mn84261 se v úseku Žleby – Ronov nad Doubravou vyskytla na HDV technická závada, kterou se podařilo strojvedoucímu za několik minut odstranit.
P.S.: kdyby to bylo vše tak jednoznačné, na co by třeba potom bylo dobré používat varovné nápisy a cedule při práci na elektrických zařízeních.
Přeci by stačilo jednou (nejlépe při nástupu zaměstnance do firmy) říct, že se v místě opravy nebo montáže může nacházet zařízení pod napětím...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Aha - a kdy jezdily Os soupravy o 10 vozech? Osobáky na hlavním tahu měly maximálně 6 vozů i s hytlákem - a nejezdily 3 jak se tady pokoušíš balamutit, ale jezdilo jich třeba na trase Praha - Třebová 7 párů za 24 hodin. Dalších 7 párů jezdilo Třebová - Olomouc a Třebová - Brno. Jenže těch X párů spojů na každý trati obsloužily 2 soupravy - jedna jela tam, druhá zpátky a přibližně v půlce se potkávaly. To samý platilo i pro rychlíky, jenže ty měly až 13 vozů - pokud měly i jídelák a ještě k nim mohla bejt přivěšená poštovní ambulance. Víc jak 14 vozů u nás běžný rychlíky neměly - z jednoho jednoduchýho důvodu, nevešly by se k perónu v nejkratších stanicích na trase. Dneska když jede na rychlíku 10vozová souprava, tak se na to půlka šotoušů utíká podívat ...Hubert_79 píše:...
No a že nejezdí desetivozové osobáky? No, nejezdí. Místo třech takových ropovodů jede třeba osm kratších za den, což ovšem znamená, laicky řečeno, že na "kolejích je plněji".
Je to zkrátka tak a dalšími tvými špalky o ničem to nebude jinak.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pokut jde o kapacitu tak ta se dost sníží tím, že osobní doprava jezdí až 160KMh ale naklad jezdí max. 120KMh (těch 120KMh je u nákladu ekonomická rychlost aneb nad už je aerodynamicky odpor vlaku tak vysoký že se nevyplatí jezdit rychleji). Pokut by všechno jezdilo maximálně tak do cca 100-120KMh tak na ty tratě toho narveš daleko víc. Jenže pro dálkovou osobní dopravu je těch 120KMh málo no za mě i těch 160KMh je málo, aneb by to chtělo separé tratě a na nich tam min 320KMh tím by se i uvolnila kapacita pro náklad a to co by tam zbylo z osobní dopravy by i při těch 160KMh dokázalo s trochou snahy skákat mezi náklady jedoucí 120KMh.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Vysokozatížený koridorový tratě se plánuje předělat na 3-kolejný s tím, že střední kolej by sloužila v podstatě jako vysokorychlostní jednokolejka pro návrhovku 160+ pro provoz rychlostních osobních souprav s tím, že postranní koleje by se běžně využívaly pro rychlost 120 využívanou nákladním i regionálním osobním provozem. Z Práglu až do Kolína už to tak postavený a používaný je, ale zase - taková modernizace stojí ne jednu, ale celou flotilu raket a třeba v úseku Choceň - Třebová to nebude ve stávajícím trasování postavitelný nikdy - ty zákruty kolem Orlice prostě narovnat nejdou a ani na šířku tam není dostatek místa. Tam je jediným možným řešením učunit dostatečně kapacitně dimenzovanej tunel mezi výjezdem z Údolí Opic - Kerhartic a Chocní, kterej obejde celý údolí kolem zastávek Bezpráví a Brandýs nad Orlicí. Plány na to existujou, všecko jako obvykle visí na financích.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Rozsah Os dopravy sa dá objektívne porovnať na stránke vagonweb.cz v sekcii Řazení, kde sa dajú nájsť aj staršie radenia súprav VOD vrátane súčasných. Dá sa tam dopátrať, ako často sa kde jazdilo ale aj koľko vozňov mávali vtedajšie súpravy.
V prípade ND je jasné, že súčasný rozsah sa nedá porovnať s tým, aký bol do 1989 r. V dnešnej dobe už nehrozí, aby výpravca v Spišskej N. Vsi dával Pn vlak do boku, pretože Vrútky neberú (na trati je obojsmerný AB).
EDIT: je ale pravda, že na koridore napr. okolo Pardubíc dokonca aj v nedeľu to tam frčí cca každých 5 minút.
V prípade ND je jasné, že súčasný rozsah sa nedá porovnať s tým, aký bol do 1989 r. V dnešnej dobe už nehrozí, aby výpravca v Spišskej N. Vsi dával Pn vlak do boku, pretože Vrútky neberú (na trati je obojsmerný AB).
EDIT: je ale pravda, že na koridore napr. okolo Pardubíc dokonca aj v nedeľu to tam frčí cca každých 5 minút.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Je to jen do Poříčan. Než začneš trousit moudra, tak si aspoň ověř fakta.EKKAR píše:Z Práglu až do Kolína už to tak postavený a používaný je
Jen pro rychlou ilustraci - dnes jezdí v úseku Koněpůlky - Třebová 16 párů osobních vlaků (pravda, ne všechny denně), ale furt je to podstatně víc. Plus rychlíky co staví ve významnějších městech (Přelouč, UO, Choceň) co hodinu.
Tohle ti tam v osobce nejezdilo ani smykem; kvanta sezónních vlaků směr Balkán - Balt, ale běžná doprava byla dost škrcená.
Takže zase, jako obvykle, kecáš.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!