Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Stačilo by Kryšpína doplnit. Druhou i třetí číslici nahradit dvojčíslíma, přičemž druhá číslice by mohla bejt pro snadnější rozlišení menší (například). Lokomotiva pro stejnosměrnou trakci se 4 hnacíma nápravama a s nejvyšší povolenou rychlostí 130km/h a s nápravovým tlakem 22tun by tak měla číslo řady E 41012.0 kde E = druh trakce, 4 = počet hnacích náprav, [10 (+3)] x 10 = 130km/h a [12 (+10)] = 22tun na nápravu, lokomotiva dvousystémová se 6 nápravama pro rychlost 160km/h a s nápravovým tlakem 25 tun by měla označení ES 61315.0. Systém určování výslednejch hodnot přičítáním konstanty a případně násobením 10 v případě rychlosti by tak zůstal zachovanej a pro starší řady by se vůbec nic nezměnilo. Jenže to by někdo na ministerstvech musel přemejšlet tím, co mu narostlo mezi ušima a ne prdelí, případně by se musel vzdát svý nejoblíbenější činnosti zvaný anální vlezdobruselismus.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jen přemýšlím, proč by takový zběsilý systém označování někdo zaváděl a k čemu by byl v praxi dobrý, ale asi v tom bude něco opravdu geniálního, když to vlezdobruselští úředníci přemýšlející prdelí zatrhli Ta Unie si s tím zatrhnutím opravdu pohla, staré značení se zrušilo v roce 1988. Je vidět, že v Bruselu přemýšlí dopředu.
Pravidelně se dívám na TV "sport 5" "Pozor, vlak", zajímavý pořad o železnici. A od příštího dílu tam mají být ukázky starých a i jiných raritních strojů. Tak shlédněte.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Evropská dopravní unie určující vzájemnou slučitelnost napájecích a zabezpečovacích soustav existovala už tenkrát - hlavně kvůli tomu, aby se na mezinárodních spojích nemusely na hranicích přepřahat mašiny a maximálně aby se vystřídala v nějaký větší stanici lokomotivní/vlaková četa. Dneska běžně naši jezdí do Němec a obráceně - to označování podle mezinárodních dohod bylo už tenkrát právě kvůli tomu ...Hubert_79 píše:Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Potvrzuju - https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/mode ... pily-55169Michal22 píše:OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ekkare (a vy všichni znalci-mašinkaři) tohle je parní stroj germany model 310 maly zázrak že obstál před devastaci hutnickou vysokou peci nedalekých Vítkovických železáren, nyní ozdoba - dekorace malého nádraží Ostrava-střed...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Jeden podobnej kousek stojí tuším od roku 1975 na soklu i tady u nás v třebovským depu - a v tý době byl dokonce pojízdnej, mám čb fotky, na kterejch jsem vyfocenej ve dvířkách budky, zatímco nebožtík táta ji fíroval - při slavnostní jízdě k výročí dráhy. Měli odkudsi sehnaný i starý stejnokroje z dob první republiky s čepicema ne jako brigadýrky, ale jako francouzský "képi", začínala tradice nostalgickejch jízd, pára z pravidelný vozby mizela jak sníh v pekle, i když prakticky v každým depu v tý době pořád ještě pár mašinek dejmalo (tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986), tak běžná traťová služba už se držela jen na elektrický nebo dýzlový trakci ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!