sr71 píše:...zda si to po nìjakých kilometrech sedne a zaène i levá strana na ruèku brzdit..
tak si ta brzda nakonec "sedla", asi trvalo než se usadil ten samostav ruèní brzdy, zkusil jsem nejdøív sjet kopec se zataženou ruèkou a pak jsem ještì ruèní brzdu zatáhl vší silou a potom zaèala blokovat i levá strana (asi trvalo než se správnì ustavil ten samostav podle mì)
Dnes jsem absolvoval STK a vše ok.
Opìt navážu do tohoto vlákna s problémem s ruèní brzdou u synova Citroenu Saxo. Úèinnost provozní brzdy je ok (obì kola brzdí rovnomìrnì), ale na ruèní brzdu levé kolo skoro nebrzdí. Sundal jsem buben, kompletnì rozebral pakny, vše vyèistil a znovu složil. Na žádnou závadu jsem nepøišel a po této operaci se nic nezmìnilo. Nenapadá mì v èem by mohl být problém. Pøi zvednutém autì levé kolo i pøi plném zatažení ruèky, sice tìžko, ale rukou pootoèím, zatímco pravým už cca na 3 zubu nehnu. Pøikládám fotky kde je vidìt typ samostavu jaký tam je. V èem by mohl být problém (lanovod se zdá ok, když jsem ho mìl odpojený, pohyboval se normálnì)
pakny = èelisti (aspoò si to teda myslím), no možný by to asi bylo že se ta páka opøe o støed bubnu podle tý fotky, ale proè by tomu tak bylo, resp. co by tam v takovém pøípadì bylo špatnì?
Je ale fakt že, tak jak píše Køemík, ta páka ruèní brzdy do které je zaháklé lanko je nìjak moc vpøedu. Není mi úplnì jasné proè, ale tøeba tady na tom videu je vidìt na zadní èelisti nahoøe ještì nìjaká pružina navíc kterou tam já nemám https://www.youtube.com/watch?v=Rnn8VrVzFYc
(je možné že to nìkdo pøede mnou blbì složil, protože auto jsme zdìdili a syn ho má krátce)
To mi připomíná problém, kterej jsem měl před léty se svojí šáde - na ručku se mi blokovalo levý kolo, pravý se točilo dál. Dotáhnul jsem páku ručky co se dalo, levý kolo blokovalo na 3 zubu (zabírat začalo ještě než to poprvé cvaklo v ráčně, stačilo strčit prsty pod rukojeť) - pravý sice začalo brzdit taky, ale zablokovat se mi ho nepodařilo ani když jsem páku zarval na doraz co se dala (asi 5 zub - při daným naštelování). Nepomohlo ani rozdílný natažení pomocí vahadla spojujícího obě táhla k zadním bubnům - to už bylo v tý době natažený na doraz.
Skončilo to výměnou obou lanovodů za fungl nový "ze stejný krabice". Problém odhalil servisák, za kterým jsem s tím zajel, když mi došly zkušenosti (po tom utažení na krev, který stejně nepomohlo). U auta někdy v minulosti (tzn. přede mnou) nějakej chytrolín vyměnil jen 1 lanovod a na druhý straně nechal starší kus. Prostě vymontovaný bowdeny se lišily v dýlce o víc než 10cm - nechápal jsem, jak s tím před tím auto mohlo projít STKčkem. Ale prošlo - jak to bylo možný už nezjistím, protože to bylo v době, kdy mi STK zajišťoval servis. Je docela klidně možný, že při tý opravě v dávný minulosti opravář použil díl, určenej na Garde/Rapid, protože ty měly proti klasickým šádynám odlišnou dýlku lanovodu - pokud se vyměnily oba, ničemu to nevadilo, při záměně jen jednoho nastaly pozdějc po natažení lana problémy.
Takže moje rada zní - výměna vedení k oběma zadním kolům za nově pořízený a nový nastavení vůle. Nikdy nemůžeš vědět, jak moc máš vytahaný to který táhlo a pokud to je kchár z druhý ruky, ani nemůžeš vědět, co do auta kde namontovali při předchozích opravách.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
sr71 píše:... tady na tom videu je vidět na zadní čelisti nahoře ještě nějaká pružina navíc kterou tam já nemám https://www.youtube.com/watch?v=Rnn8VrVzFYc
(je možné že to někdo přede mnou blbě složil, protože auto jsme zdědili a syn ho má krátce)
Teď jsem to dolouskal celý a podepisuju se opakovaně pod doporučení nechat to celý znovu posládat z novejch dílů, protože jako dědictví jste mohli získat jakoukoliv plechovku červů, o který zůstavitel věděl a měl známýho servisáka, kterej mu zase zásluhou známostí na nějaký pokoutní STK byl schopnej auto kontrolou vždycky protáhnout, aniž by musel mít všecko tip-ťop, jak by bejval musel na kterýkoliv jiný STK. Neřeknu kdyby to bylo někde v topení nebo sklápění kapoty - ale kola, gumy, brzdy, pružení/tlumení a vůbec nastavení náprav jsou základní věci pro bezpečný vedení auta v požadovaným směru za každejch okolností - a pro jeho bezpečný zastavení za jakejkoliv okolností. Šetření na těchhle částech vždycky znamená potenciální velký špatný.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ještì by mì zajímalo, ohlednì brzd, jak je to se závitem samostavu pístku u zadní kotouèové brzdy. Stále nìjak nemùžu pochopit to, že zatlaèování pístku napø. pøi výmìnì destièek, které se dìlá obvykle otáèením pístku po smìru hodinových ruèièek a zároveò zatlaèováním, má na obou stranách stejný smysl otáèení. Protože levý a pravý tømen bývají symetrické tak by mi dávalo smysl pokud by na každé stranì byl opaèný závit.