Zabezpečení vlakových tratí
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nevěřím tomu, že to udělal úmyslně, i když to už tady bylo třeba s letadly. V tomto případě červená MUSÍ znamenat STŮJ, jak to bylo dřív.
A Karel Havlíček (nikoliv Borovský, ale superministr) by se měl naježit, ne poslouchat jak ovce. I když je vzděláním tuším účetní, i když s titulem docenta. To já jsem v podstatě taky. Mám dvě zkoušky z podvodnýho účetnictví.
A Karel Havlíček (nikoliv Borovský, ale superministr) by se měl naježit, ne poslouchat jak ovce. I když je vzděláním tuším účetní, i když s titulem docenta. To já jsem v podstatě taky. Mám dvě zkoušky z podvodnýho účetnictví.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Červená neznamenala absolutní stůj ani dřív. Jen zastav a po pauze můžeš jet na rozhled. Dneska je rozdíl v tom, že tam není to povinné zastavení s pauzou.
Tohle hned tak změnit nejde. Lépe řečeno rozkaz lze vydat hned, ale na hlavní trati to skončí trvalým zpožděním.
Havlíček by měl spíš odejít. Včera opět tvrdil, že i ty lokálky se zabezpečí (zjednodušeným) ETCS... Asi je lobbing dost silný.
Tohle hned tak změnit nejde. Lépe řečeno rozkaz lze vydat hned, ale na hlavní trati to skončí trvalým zpožděním.
Havlíček by měl spíš odejít. Včera opět tvrdil, že i ty lokálky se zabezpečí (zjednodušeným) ETCS... Asi je lobbing dost silný.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
No, tak je to jasný. Odjezdové návěstidlo je na červené, vlak stojí na zastávce, a po trati se žene EC, co "oddílové" návěstidlo ignoruje a pak brzdí i ušima. Ano, tak se mně to stalo, když skončilo to pivo jinde, než mělo.
Začínám mít strach. Ale fakt.
Začínám mít strach. Ale fakt.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Tak to máme lokální tratě, koridory, lidský faktor, nejednoznačný předpisy, absence průměrné techniky protože si počkáme na dokonalou kompatibilní...
Obden nějaký průser na železnici nebo aspoň předpoklad. Ještě chce někdo tvrdit, že ryba nesmrdí od hlavy?
Opět připomenu zkušenost (téměř už neexistující) železnice v Argentině: po zjištění, že státní dráhy jsou moloch na hovno, zprivatizovali kde co, to jest nerentabilní tratě rovnou zrušili. Soukromí dopravci využívali dotace na veřejnou dopravu po svém, což zastavilo investice do zabezpečení a narostl počet malérů na těch rentabilních tratích.
Kolečko se uzavírá tím, že vláda usoudila, že je na čase znárodnění železnic.
Obden nějaký průser na železnici nebo aspoň předpoklad. Ještě chce někdo tvrdit, že ryba nesmrdí od hlavy?
Opět připomenu zkušenost (téměř už neexistující) železnice v Argentině: po zjištění, že státní dráhy jsou moloch na hovno, zprivatizovali kde co, to jest nerentabilní tratě rovnou zrušili. Soukromí dopravci využívali dotace na veřejnou dopravu po svém, což zastavilo investice do zabezpečení a narostl počet malérů na těch rentabilních tratích.
Kolečko se uzavírá tím, že vláda usoudila, že je na čase znárodnění železnic.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
To se takhle ptala nadproudová ochrana v Sovových mlýnech, jestli může jet dál nebo raději zastavit. Vydrž, hoří mně prdel, odpověděl kabel....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
To vyprávěj hadům v lese, když se do toho zaplete rutina, tak spíš předpokládá, než sleduje.xsc píše:Ale on ho nemá ignorovat. Může ho projet, ale za ním jet jen rychlostí, aby zastavil na rozhled.
Třeba u nás bych raději stál, než riskoval za zatáčkou stojící vlak. Tady není vidět nic.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
No tohle je fakt černej humor...
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/r ... i-40330822#Už mi začíná docházet smysl té důchodové reformy. Vlaky pro seniory zdarma....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Ten Český Brod vidím na klasické rutinní zastavení u "střelnice" (označení posledního návěstidla autobloku před vjezdovým návěstidlem), kde měl na stůj, protože u vjezdu stála Raketa (poštovní vlak). po zastavení houkl a rozjel se pomalu do obsazeného oddílu. Mezitím Český Brod postavil vjezd do stanice Raketě. Ešus (osobní vlak hliníkové konstukce) zahlédl volno na vjezdu a neuvědomil si, že je to pro vlak před ním - neupozornilo ho ani to, že na návěstním opakovači mu nesvítí tato návěst, ale neměl kód. Vzal za to, asi měl zhasnutý reflektor a na poziční světla moc dopředu v noci nevidíš (možná jel nějaký vlak do protisměru). A konec už známe - měl tam skoro 90km/hod, rychlobrzda a v šedesáti do toho pošťáku práskl. Smutné, ale bohužel toto ochrání až pouze příchod ETCS.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Těžko říci. Ty poštovní vozy ale jezdí bez osádky, nesvítí se v nich (během nakládky/vykládky ano), netopí. Tak jestli to za jízdy svítí? Světla mají čtyřnápravové vozy všechny.davemh píše: Neví někdo, jestli se v provozu používají, nebo se jen pověsí odrazka?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
vzpomínám si na počátek 90tých let minulého století, kdy v TV tehdejší vůdce Václav Klaus v jakémsi pořadu kázal, že "železnice je dopravní prostředek 19.století" a že současná vláda (čili tehdy Klausova) bude jednoznačně preferovat individuelní automobilkovou dopravu.
Vzpomenul jsem si na to pak ještě mnohokrát, vždy, když jsem v 90tých letech jezdil do Bavorska vlakem. Tehdá jezdil "expres" Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice mu zabrala celé dopoledne. Místy jel krokem, často čekal v polích a dalo se mluivit o štěstí, když jsme nebyli v nějaké české vesnici vyhnáni z vlaku do náhradní automobusové dopravy, která nás dovezla do Dolní Kubice. Tam nás pak naložili na německý osobní vlak, který nás odvezl neuvěřitelnou rychlostí okolo 120 km)h do Mnichova. Ještě krásnější byly zpáteční cesty tímto expresem z Mnichova do Prahy. Za Dolní Kubicí se z mezinárodního expresu stal český osobák, v kterém vesničani v klecích a velkých vietnamských taškách převáželi mezi vesnicemi kdeco. Slepice či králícy nebyly vyjímkou. Po čase Němcům došla trpělivost s ČD a tenhle "expres" do Prahy prostě zrušili.
Velmi svérázná trať také byla Praha - Turnov. O zabezpečení na této trati můžu hodně napsat. Bylo to dobrodružné cestování.
Uvádím to pro ilustraci, protože za posledních 30 let se v ČR prostě do železnic neinvestovalo. Dnešní stav v ČR je takový, že o TGV si mohou Češi nechat leda tak zdát a české TGV se zřejmě nedožije ani dnešní nejmladší generace. Přitom současná automobilová doprava v ČR je horší než v Bangladéši nebo leckteré africké zemi. Prostě české silnice mají do sjízdnosti daleko. Često připomínají silnice východní Sibiře, postavené otroky z gulagů za doby Stalina (vím o čem píši - před několika lety jsem tam byl s německou výpravou).
Bohužel stávající stav na železnici v ČR nelze změnit ze dne na den. Například vysokorochlostní železniční koridor Praha Brno ještě není ani na papíře. Teprve se začíná projektovat a dohadovat, kudy by mohl vést (je několik variant). Stavět se v nejlepším případě nezačne dříve než v roce 2035. Tedy pokud nebudou soudní spory o pozemky a spory s ekology a pokud budou prašule.
Vzpomenul jsem si na to pak ještě mnohokrát, vždy, když jsem v 90tých letech jezdil do Bavorska vlakem. Tehdá jezdil "expres" Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice mu zabrala celé dopoledne. Místy jel krokem, často čekal v polích a dalo se mluivit o štěstí, když jsme nebyli v nějaké české vesnici vyhnáni z vlaku do náhradní automobusové dopravy, která nás dovezla do Dolní Kubice. Tam nás pak naložili na německý osobní vlak, který nás odvezl neuvěřitelnou rychlostí okolo 120 km)h do Mnichova. Ještě krásnější byly zpáteční cesty tímto expresem z Mnichova do Prahy. Za Dolní Kubicí se z mezinárodního expresu stal český osobák, v kterém vesničani v klecích a velkých vietnamských taškách převáželi mezi vesnicemi kdeco. Slepice či králícy nebyly vyjímkou. Po čase Němcům došla trpělivost s ČD a tenhle "expres" do Prahy prostě zrušili.
Velmi svérázná trať také byla Praha - Turnov. O zabezpečení na této trati můžu hodně napsat. Bylo to dobrodružné cestování.
Uvádím to pro ilustraci, protože za posledních 30 let se v ČR prostě do železnic neinvestovalo. Dnešní stav v ČR je takový, že o TGV si mohou Češi nechat leda tak zdát a české TGV se zřejmě nedožije ani dnešní nejmladší generace. Přitom současná automobilová doprava v ČR je horší než v Bangladéši nebo leckteré africké zemi. Prostě české silnice mají do sjízdnosti daleko. Često připomínají silnice východní Sibiře, postavené otroky z gulagů za doby Stalina (vím o čem píši - před několika lety jsem tam byl s německou výpravou).
Bohužel stávající stav na železnici v ČR nelze změnit ze dne na den. Například vysokorochlostní železniční koridor Praha Brno ještě není ani na papíře. Teprve se začíná projektovat a dohadovat, kudy by mohl vést (je několik variant). Stavět se v nejlepším případě nezačne dříve než v roce 2035. Tedy pokud nebudou soudní spory o pozemky a spory s ekology a pokud budou prašule.