A tak to jo. Já myslel, že jsi k tomu přišel nějak "po haluzi" jako já, za pár stovek a proto, že původní majitelé ani netušili, co vlastně mají/chtějí vyhodit.
Férově přiznávám, že v tom Pioneeru PDR-609 jsem už před lety preventivně přeosazoval jeho spínaný zdroj + všecky bločky po všech napájecích cestách. Byly to obyčejné, spotřebácké 85°C a 105°C a s původními, kdybych je tam nechal, by ten strojek byl už dneska mrtvý.
Udělal jsem to mmj. i proto, že je zásadní rozdíl, hlavně v čitelnosti vypáleného CD-R v jiných strojích a čitelnosti po 10 letech - mezi pálením v počítačové mechanice a pálením reálnou rychlostí ve stolním rekordéru.
Ty šuntové elyty ve spínaném zdroji, to je samozřejmě záměr výrobců. Oni rozhodně nestojí o to, aby zákazníkovi ten výrobek fungoval 20 let, ale jen max. 7-8. Prachy se musejí točit a skláři musejí mít co žrát
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Elektrolytům ve spínaných zdrojích, třeba i ve vyšších třídách výrobků, je dobré apriorně nevěřit.
Po určitém nájezdu, ještě před vypuknutím prvních potíží, je dobře je komplet celé přeosadit - o jednu až dvě třídy lepším materiálem, než byl použit v prvovýrobě.
Tento, na první pohled málo ekonomický přístup, se mi odměnil naprostou spolehlivostí a nejenom v audiotechnice.
Na audio-cestě si Pioneer v podobných strojích ale dává tradičně záležet. Všude jsou tyrkysově modré Nichicon Alpha a zelené Nichicon Muse, některé v bipolárním provedení.
Používal je ve vyšších třídách i Akai a Rotel. Jsou po stránce kapacit a hlavně svodu nesmrtelné /i proto jsou tak velké/.
Kvůli jejich mizivému svodu je tohle -krom značkových polovodičů a svitků- jedna z mála pasivních součástek, co se fakt vyplatí "vytěžit" na jiné podobné audio-účely.
Jen je třeba dávat pozor, neboť není Nichicon jako Nichicon. I on dělá "základní" třídu, např. srovnatelnou s Nippony SMG/KMG, kterou se ani nevyplatí z desky tahat. Stojí to korunu..