Přelomový rozsudek?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#121 Příspěvek od EKKAR »

A musí tam mít jednu číslici - takže BERUSKA1 například, případně 1BERUSKA.
Fakt, značky na přání musejí mít 8znaků, z toho minimálně 1 musí bejt číslice.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#122 Příspěvek od Celeron »

No to se schválně podívám. Ale že bych si ty číslice nevšiml se mi nějak nezdá.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#123 Příspěvek od samec »

Predsa len by som ešte k tomu displeju dal požiadavku alebo predpovedel budúcnosť, že po prekročení rýchlosti trebárs 5km/h by sa mali všetky dotykové funkcie automaticky zablokovať a spätne odblokovať až po zastavení vozidla.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#124 Příspěvek od Lukas-Peca »

To tak už snad je v některých BMW, za jízdy není možné ovládat navigaci. Je to úplně geniální, protože pak ji nemůže obsluhovat ani spolujezdec.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#125 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:V Práglu dostávaly tabulky s "X" přednostně vozidla půjčoven a taxislužby,
--------------
se mohlo klidně i stát, že byly vydaný 2 úplně shodný kombinace písmen a číslic, jen jedna byla s bílým podkladem = na osobák a druhá se žlutým = na náklaďák respektive vlek/návěs za náklaďák případně osobák ve vlastnictví firmy. Prostě byl v tom brajgl za komančů a je v tom brajgl dál ...
Houby s octem. Půjčovny měly sérii ADA-xx-yy.
Dvě značky se stejnou kombinací nebyly. Prostě ne, zase kecáš. Třeba na návěsu/přívěsu jsi měl dejme tomu AC-xx-yy a na osobáku taky. Jenže ta čísla stejná nebyla.
Jinak řečeno, série byla shodná, ale nikoli číslice.
X neměly taxíky ani půjčovny, v Praze se vyskytlo celkem třikrát (neberu v potaz značky krajského systému). Poprvé bylo ABX, to bývalo na Octaviích a tak, takže druhá půle 60. let. Potom bylo ADX, což byl rok tak 1990 a pak AX v provedení černé písmo na žlutém podkladu (tenký font, tedy již obdélníková tabulka, nikoli se zkosenými rohy). Mělo to dost Karos B731, městských. V Ostravě existovala kombinace OVX, to už byly značky s tím tlustším fontem (cca 1994 a později) a v Brně měli BMX.
Brno vyčerpalo jednu celou sérii, že jela další, měli BM, to se vyčerpalo a používali BZ (ještě měli v záloze BS).
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
mluno
Příspěvky: 227
Registrován: 18 dub 2011, 02:00
Bydliště: Benešov (u Prahy)

#126 Příspěvek od mluno »

Když jsme už u těch SPZ na různých místech, u nás jako malí pamatujeme BN, BNA, BNB a BNC (táta pro to měl překlady jako bedna na banány a bedna na citróny). Pak bylo pro nás pozdvižení někdy, když jsem začal chodit do školy, že se začlo objevovat i BND. Pak už to šlo dost rychle, někdy kolem revoluce BNE a říkali jsme si co bude dál. F a G se vynechalo (vynechávat G asi je normální, to měl akorát Gotwaldov a možná něco na slovensku (Galanta)), ale F se normálně používá. Než jsme se otřepali z toho, že se objevují auta BNH, hned tu bylo BNI a BNJ (mám pocit že se taky spletli a vyrobili pár NBJ, teda pokud si nechci myslet, že se několik benešáků jelo registrovat do Nymburka, považuju to za záhadu a toto jako možné vysvětlení), dál se nedošlo, to přišel krajský systém s 1S0 0000 a dále . Mimochodem auto s SPZ 1S0 0000 jsem několikrát fyzicky viděl stát na ulici v různých místech, bohužel se mi to nikdy nepovedlo vyfotit. Poprvé jsem nevěřil vlastním očím, nenapadlo by mě, že se taková značka taky přiděluje.
To teda byla normální černobílá řada, ale totéž bylo ve žlutočerném, kde teda se došlo k BNB pak se přeskočilo normálně na BNI a BNJ a asi to šlo ze stejné řady. Ale předtím bylo možné, že značka ve žlutočerné mohla existovat stejná i v černobílé (kromě toho i na motocyklu a přívěsu), nevím nakolik se to reálně stávalo, ty číselné řady se čerpaly různě takže celkem nový autobus BNB 0709 (nebo tak nějak) který jezdil jako MHD mohl mít stejnou značku jako nějaký veterán, pokud už nebyl sešrotovaný, u motorek a přívěsů nevim, jak daleko se došlo, u přívěsů se možná nevyčerpalo ani BNA u motorek možná víc, tam mě nějak paměť neslouží, ale opravdu teoreticky mohla ta samá kombinace existovat ve více provedeních.
Ještě si pamatuju modrožluté značky (modrý podklad, žlutý text), marně jsem tehdy jako malé dítě hledal v autoatlasu, jakému městu patří kombinace XX a CD, ale to byla asi úplně jiná sorta lidí - auta diplomatického sboru (nicméně stávali mezi paneláky).

Docela by mě zajímalo, jaký má Praha plán poté co dorazí na 9AZ 9999 (logické by bylo nahradit písmenem další číslici tedy pokračovat 1A0 A000 případně 1AA A000) a myslím, že to nebude dlouho trvat, protože 9AM jsem určitě viděl od čehož k 9AZ neni tak dlouhá cesta (počítám-li jedno písmenko měsíčně je to ani ne na rok). A nejen praha, oni i středočeši pomalu míří ke konci řady.
Pokud jde o to vynechávání, PRS a SS se sice vynechalo, ale ÚDy po ulici běžně jezdí, zrovna ráno jsem viděl 1UD xxxx (osobně to považuju za přehnanou pečlivost, je přece věcí pozorovatele, jak si písmenka přeloží).
Jen tak naokraj; docela zajímavé bylo pro mě sledovat značky v Itálii, tam někdy koncem století začli zřejmě AA 000 AA a nyní jsou na GA xxx xx nebo alespoň takovou jsme zpozorovali jinak převažovalo F a nižší písmena ("hele oni maji už FZ, to už budou co nejdřív mít G pokud ho už nemají" ... "zrovna tady jedno stojí"). Ale nevynechávaji asi nic, takže AH, SA, SS, WC a já nevim co všechno pod čím si duševně nemocní jedinci něco představují tam existuje - tj. fyzicky jsme to na autě viděli (možná mají ten blacklist jiný a co by nás pohoršovalo, je naopak nepohoršuje, nebo prostě nic nevynechávaji).

Uživatelský avatar
geograf
Příspěvky: 169
Registrován: 15 čer 2004, 02:00
Bydliště: tade na Hané (JN89OK)
Kontaktovat uživatele:

#127 Příspěvek od geograf »

Hubert_79 píše: Dvě značky se stejnou kombinací nebyly. Prostě ne, zase kecáš.
Ty kecáš. Ve firmě sme měli multikrávu s SPZ PV 52-78 a vlečka za traktor měla to samý PV 52-78 !!!

Okres Přerov taky vynechal PRC a PRD (:

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#128 Příspěvek od Lukas-Peca »

Vlečka za traktor mohla mít leda tak 52-PV-78. Značky na přívěsná vozidla běžely zvlášť.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#129 Příspěvek od Hubert_79 »

mluno píše:protože 9AM jsem určitě viděl
Neviděl. Teď "běží" série 8Ax 0000. Dává se to popořadě. No a co bude až to dojde? Jestli ještě budou nějaká auta...
Značku ve tvaru 12-AB-34 měly přívěsy do 3,5t. Přívěsná vozidla nad 3,5t měla žlutou tabulku, nejprve se zkosenými rohy, poté obdélnou a série stejné jako ostatní vozidla nad 3,5t.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#130 Příspěvek od EKKAR »

geograf píše:
Hubert_79 píše: Dvě značky se stejnou kombinací nebyly. Prostě ne, zase kecáš.
Ty kecáš. Ve firmě sme měli multikrávu s SPZ PV 52-78 a vlečka za traktor měla to samý PV 52-78 !!!
Okres Přerov taky vynechal PRC a PRD (:
Hubertus je moc velkej mlíčňák na to, aby si tu dobu dobře pamatoval. Značky s bílým podkladem byly určený pro osobáky a vleky za ně, přičemž motorový vozidla měly písmena na začátku a vlečný uprostřed kombinace. Standartně se vyráběla dvojice obdélníkovejch značek pro motorový vozidlo a jedna tabulka pro vlečný. O tabulku ve tvaru 5-úhelníku respektive o tabulku s dvouřádkovým uspořádáním bylo potřeba extra požádat předem (třeba pro atypický umístění na některý vozidla). Vedle toho běžely stejný písmenný i číselný série na tabulce na žlutým podkladě, která patřila primárně nákladním vozidlům a dala se použít i na osobáky registrovaný na socialistický organizace - pro motorový vozidla primárně jedna obdélníková tabulka dopředu a jedna 5-úhelníková tabulka dozadu, pro vleky jedna 5-úhelníková tabulka dozadu.Právě ta barva odlišovala osobní od nákladních vozidel, proto v tý době kdy tohle platilo mohly bejt dvě vozidla se stejnou kombinací písmen a číslic, akorát jedno mělo značky bílo-černý a druhý žluto-černý. Tahle možnost zanikla až s příchodem krajskýho registračního systému, akorát ji většinou nebylo potřeba využívat, protože náklaďáků bylo v každým okrese snad s výjimkou Práglu registrováno daleko míň než osobáků, takže osobáky už dávno používaly trojmísmenný kombinace když náklaďáky ještě dojížděly dvoupísmenný respektive když nákladní kombinace začínaly XXA, osobáky ve stejným okrese už dávno byly XXC nebo ještě dál. Proto se ty shodný kombinace setkávaly v reálu jen velice málo - možný to ale bylo. Rychlý vyčerpávání okresních kombinací značek způsobovalo taky to, že při každým převodu vozidla mimo okres a to i při stěhování původního majitele se značka musela vyměnit za jinou s příslušnou okresní kombinací, zatímco u krajskejch značek je jednou ze základních premis zákona fakt, že pokud nedojde k poškození do nečitelnosti, zničení nebo ztrátě/odcizení přidělený tabulky, značky se u jednou registrovanýho vozidla nemění při převodu ani mezi krajema, ani mezi vlastníkama = každý vozidlo má jen 1 kombinaci přidělenou při prvním uvedení do provozu a ta se ideálně nemá měnit (s výjimkou předtím jmenovanejch situací s poškozením tabulek). I proto je dneska normálně možný, že auto s původně pražskou registrací jezdí na jižní Moravě a jeho řidič i když to je ogařisko slivovičné je pokládán za pražáka ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#131 Příspěvek od Yarda1 »

Co se týká SPZ pro karavany a jiné přívěsy za osobní auta, mám takový dojem, že dřív než se pro přívěsy začaly vydávat zvláštní SPZ s písmeny uprostřed si ten co chtěl někam vyjet s přívěsem musel nechat vyrobit stejnou SPZ jako měl na autě co ten přívěs mělo tahnout.
Ale už je to dávno, nevím, jestli mi to ten Němec co mi schovává věci jen nenakecal.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#132 Příspěvek od Hubert_79 »

vševěd píše:O tabulku ve tvaru 5-úhelníku
Opravdu je těch úhlů pět? Ty chytrej...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#133 Příspěvek od EKKAR »

Nevím, je možný že tohle platilo před rokem 1975 = rokem platnosti vyhlášky č.100, to ještě moje dopravní problémy začínaly a končily průjezdním profilem sklápěcí plastový "tatrovky" po pískovišti ... Na tu "stovku" byla tenkrát docela masivní reklamní kampaň, proti předchozí "osmdesátce" v ní přeci jen bylo hodně změn a docela výraznejch a protože jak děda, tak táta dělali "papíry" právě ještě podle starších předpisů a máma se je rozhodla udělat až v tom roce 1975-6, takže podle novejch "not", tak se ty změny i doma docela často probíraly - máma se učila do autoškoly a táta jí do toho kecal, ona mu dokazovala z učebnice že po novu to je jinak ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No a ve "stovce" respektive k ní příslušným prováděcím předpisu už byly SPZetky na vleky za osobáky ve formátu 00-XX(X)-00, takže ti to o okopírování značky vlečnýho vozidla ani nepotvrdím, ani nevyvrátím ... Fakt je, že na jednokolový vozíky PAv-40 za motorky a vozíky PAv-100 určený za osobní auto podle tohohle pramene: https://www.motomagazin.cz/index.php?ac ... pos=pav100
V DOBĚ JEJICH VÝROBY nemusela bejt samostatná SPZ (ale mohla) - v tom případě ale na něm musela bejt tabulka s SPZ tažnýho vozidla, protože na vozidla ji vozík zakrejval (stejně jako ji dneska zakrejvají držáky na kulatý protézy cyklobuzen a cyklozmrdů). Jak to ale v tu dobu bylo u dvou- a vícekolovejch přívěsů netuším.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
geograf
Příspěvky: 169
Registrován: 15 čer 2004, 02:00
Bydliště: tade na Hané (JN89OK)
Kontaktovat uživatele:

#134 Příspěvek od geograf »


Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#135 Příspěvek od EKKAR »

Z tý tabulky starších SPZ jasně vyplývá, že jediný řady, kde mohly bejt různobarevný tabulky v jedný navazující číselný řadě jsou osobní plus osobní pro půjčovny a nákladní plus nákladní pro půjčovny - analogicky platí i pro přívěsy za osobní a nákladní vozidla a stejný vozidla z půjčoven. Neboli, osobní i nákladní auta měly každá kategorie svoji paralelně běžící číselnou řadu a tudíž mohly existovat v jeden okamžil dvě auta se stejnou písmenno-číselnou kombinací, protože jedno bylo v kategorii osobní a druhý v kategorii nákladní. Tedy přeloženo pro Hubertuse, mohly vedle sebe naprosto legálně stát škodovka stovka SPZ ABA-12-34 s vejtřaskou SOZ ABA-12-34, protože škodovka měla tabulky bílo-černý proosobní vozidlo a vejtřas tabulky žluto-černý, protože to byl náklaďák.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“