Brzdové prasátko u veterána *vyřešeno*
Moderátor: Moderátoři
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Brzdové prasátko u veterána *vyřešeno*
Na staré Octavii se nevrací brzdové písty v prasátku. Po nasazení bubnu a sešlápnutí brzdy se čelisti vrátí, ale ne úplně. Je to vidět na obrázku. Kolo je po pár kilometrech horké a při prudkém brždění táhne auto do strany.
Prasátko je prohlédnuté, nic mu není. Je nová trubka a hadice od prasátka k rozvodové kostce, která je OK.
Při pokusu o zatlačení se vysune druhá půlka. Jen když jsme zkusili povolit odvzdušňovací šroub, písty se krásně vrátily jak mají. Dělá to jen zadní levé kolo, ostatní jsou v pohodě.
Má někdo nějaký nápad co zkusit?
Prasátko je prohlédnuté, nic mu není. Je nová trubka a hadice od prasátka k rozvodové kostce, která je OK.
Při pokusu o zatlačení se vysune druhá půlka. Jen když jsme zkusili povolit odvzdušňovací šroub, písty se krásně vrátily jak mají. Dělá to jen zadní levé kolo, ostatní jsou v pohodě.
Má někdo nějaký nápad co zkusit?
Naposledy upravil(a) hafca dne 26 srp 2020, 19:24, celkem upraveno 1 x.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
prasátko rozebrat a dát nové gumičky, pokud je vyrezlé tak to bude špatné a asi se bude muset dát jiné. zde poradí: https://www.spartaky.cz/ a zde se dají koupit díly:https://pragos.cz/veterani/clanek?id=239&business=1 díly na top jsou zde: https://pragos.cz/veterani/clanek?id=1027&business=1
Možná rada pro úplné začátečníky a pravděpodobně to víš...
Ty pakny (pokud vím) jsou tam na páčkách "vymezujících" pakny na průměr bubnu.
Tatík ze staré nápravy octavie má traktorek. Zabralo usadit buben, šlápnout po pedálu a pak těma hliníkovýma matkama vymezit chod.
Pokud jsme to zkusil štelovat bez to "usazení" v bubnu nikdy se mi nedařilo. Pružiny jsou OK?
Ty pakny (pokud vím) jsou tam na páčkách "vymezujících" pakny na průměr bubnu.
Tatík ze staré nápravy octavie má traktorek. Zabralo usadit buben, šlápnout po pedálu a pak těma hliníkovýma matkama vymezit chod.
Pokud jsme to zkusil štelovat bez to "usazení" v bubnu nikdy se mi nedařilo. Pružiny jsou OK?
ak pises ze po povoleni odvzdusnovaku sa to vrati , chybu by som hladal v systeme
skus zodvihnut do vzduchu to koleso ktore robi zle, dupni na brzdu a nasledne skontroluj ci sa koleso volne otaca. Ak nie , povol trubku na hlavnom valci (tu ktora ide k danemu kolesu) - ci sa to vrati.
ma to tie mechanicke rucne nastavovace?
skus zodvihnut do vzduchu to koleso ktore robi zle, dupni na brzdu a nasledne skontroluj ci sa koleso volne otaca. Ak nie , povol trubku na hlavnom valci (tu ktora ide k danemu kolesu) - ci sa to vrati.
ma to tie mechanicke rucne nastavovace?
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
To znám a dělali jsme to tak. Ale neřeší to ten problém s vracením. To kolo prostě přibržďuje. Přestavěli jsme ruční brzdu aby do toho nekecala. Po sešlápnutí pedálu se roztáhnou a nevrátí se. Když je nastavím na minimum co to jde, o to víc se pak roztáhnou a nevrátí. Prostě ta kapalina se nevrací kam by měla. Opravdu si začínám myslet, že je nějaký bordel v hadici nebo trubce jak tu zmínil dred. A to i přesto, že obojí je nové.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Nastavuje se to otáčením těmi vroubkovanými "víčky". Otáčením se vysunuje nebo zasunuje šroub co ovládá paknu.
Jen malé upozornění, tohle nemá dvojokruhové brzdy. Ty přišly o dost později. Všchna kapalina je z válce rozvedená jednou trubkou. Vepředu je "kostka", do které vede kapalina z válce a pak je to z ní i vedené trubkami k předním kolům a další trubkou do zadní kostky ze které to jde do zadních kol..
Jen malé upozornění, tohle nemá dvojokruhové brzdy. Ty přišly o dost později. Všchna kapalina je z válce rozvedená jednou trubkou. Vepředu je "kostka", do které vede kapalina z válce a pak je to z ní i vedené trubkami k předním kolům a další trubkou do zadní kostky ze které to jde do zadních kol..
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Profukované to bylo mockrát. A tohle je auto z roku 1960 a tenkrát o takových vychytávkách konstruktéři ještě ani nesnili.Hubert_79 píše:Profoukni hadici a trubku stlačeným vzduchem, tím se nic nezkazí.
Hele, ještě mě napadlo - nemá to ten omezovač brzdového účinku na zadní nápravu? Jestli tam není nějaký bordel.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.