Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?
Moderátor: Moderátoři
Tak to provozuji už 2 roky a jsem spokojen.
Sice si musím při startu nejprve hrát s klapkou sytiče a šroubem volnoběhu, ale jde o zvyk. Udělal jsem to tak, abych to mohl ovládat i za jízdy - tedy ten šroubek volnoběhu, aby to nechcípalo a zase neřvalo při vypnutí spojky. Za ty dva roky jsem měnil jen plášť zadního kola a samozřejmě benzin. Běžná údržba a kontrola (šrouby, řetěz a pod) jako na běžném kole je podmínkou. Jak píšu, mohu bez problémů jezdit jako na kole, protože za 6 minut jsem schopen motor odmontovat. Stálo mi to na ali pár šupů, nebo tady. Sice trocha koumání, ale jinak nedám na to dopustit.
Sice si musím při startu nejprve hrát s klapkou sytiče a šroubem volnoběhu, ale jde o zvyk. Udělal jsem to tak, abych to mohl ovládat i za jízdy - tedy ten šroubek volnoběhu, aby to nechcípalo a zase neřvalo při vypnutí spojky. Za ty dva roky jsem měnil jen plášť zadního kola a samozřejmě benzin. Běžná údržba a kontrola (šrouby, řetěz a pod) jako na běžném kole je podmínkou. Jak píšu, mohu bez problémů jezdit jako na kole, protože za 6 minut jsem schopen motor odmontovat. Stálo mi to na ali pár šupů, nebo tady. Sice trocha koumání, ale jinak nedám na to dopustit.
Naposledy upravil(a) samarit dne 28 srp 2020, 18:13, celkem upraveno 1 x.
Pokud se jedná o přídavný motor na bicykl, bez toho aby byl proveden zásah do konstrukčních dílů bicyklu a pokud je motor do 50 ccm, rychlost do 25km a je možné snadno motor odmontovat (6minut), tak se jedná stále jen o bicykl - tj. bez přílby, bez TP, bez ŘP - vše shodně jako na bicykl. Vše už se probíralo výše.
Kde kdo by s tím jezdil, protože dvoutakt má výhody proti elektrokolu v tom, že může 1/2 roku stát, pak zatlačíš a jedeš. Žádná starost o baterky. Hlavně cena je úúplně jinde. Kde kdo by s tím jezdil, jenže kde kdo nemá trpělivost to namontovat, nastavit a rozchodit, vč, toho že to chce cvik pro jízdu.
Spokojenost.
Také tady.Specificky se jedná o Přílohu č.12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.:
Technické požadavky na konstrukci a stav výbavy:
oddíl C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:
bod 8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
.... c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW, .... považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
Kde kdo by s tím jezdil, protože dvoutakt má výhody proti elektrokolu v tom, že může 1/2 roku stát, pak zatlačíš a jedeš. Žádná starost o baterky. Hlavně cena je úúplně jinde. Kde kdo by s tím jezdil, jenže kde kdo nemá trpělivost to namontovat, nastavit a rozchodit, vč, toho že to chce cvik pro jízdu.
Spokojenost.
Nerozumím. Rozeta přeci není motor. Ostatně i ta se dá snadno odmontovat. Ty podmínky jsou jasné, pro všechny srozumitelné a dodržované i drahými výrobci a prodejci. Já bych si to u nich za ty peníze nekoupil, preferuji Aliexpress pro cenu, také pro dostupnost levných náhradních dílů.Maxipes_ píše:Já nevím jak ostatní, ale když vidím, že rozeta je nabastlená ("namontovaná") přímo na špice výpletu zadního kola, tak bych tomu moc nevěřil.
Zrovna na jejich stránkách mě zaujalo toto Motokolo Sunway Beach Cruiser Black 80 ccm:samarit píše:... Ty podmínky jsou jasné, pro všechny srozumitelné a dodržované i drahými výrobci a prodejci. Já bych si to u nich za ty peníze nekoupil, preferuji Aliexpress pro cenu, také pro dostupnost levných náhradních dílů.
(Jen bych měl výhrady k řídítkám - já bych preferoval rovnější. Třeba jako na těch Chopperech).
Co mě ale zaujalo, je ten motor - 80 ccm:
Už tím, že zdůrazňují to, že obsah motoru není nikde vyražen, tak nabádají (jeho koupí) k (beztrestnému?) porušení povoleného limitu (do 50 ccm).Detailní popis produktu
Technická specifikace 80 cc 2t
Motor: 80cc dvoutaktní - vzduchem chlazený (Obsah motoru není na motoru vyražen).
Startování: roztlačením
Vrtání / zdvih: 47 mm x 40 mm.
Kompresní poměr: 6 / 0.1
Palivo: 90-95 oktanové
Objem nádrže: 1,5 l
Spotřeba: 2-3 l / 100 km
Hmotnost: 7.0 kg
Mísící poměr oleje: 16:1 v záběhu / 20:1 po záběhu.
Spojka: suchá lamelová
Chlazení: vzduchem.
Maximální rychlost: 25km / hod
O kolik může tento motor přesahovat povolený výkon 1kW
A taky to svádí (při dostatečné rezervě zvýšeného výkonu!) k tomu, zaměnit zadní rozetu za jinou (s menším počtem zubů), pro zvýšení max. rychlosti (nad povolenou mez: 25km/hod).
Takovéto motokolo by určitě dalo na (_._) i tomu nejvýkonnějšímu elektrokolu, při jeho zlomkové ceně (oproti tomu elektrokolu).
Trochu mě to svádí si ho pořídit (koupit), přestože vlastním Babettu 210, kterou ale poslední dobou nevyužívám vůbec.
To motokolo bych totiž využíval především k jízdám po cyklostezkách-cyklotrasách, méně po silnicích (při cestách za houbařením). Netřeba ŘP, blembák, ...
Babeta mě nevyhovuje právě kvůli nutnosti nošení blembáku (přilby), která láká k ukradení (kam s ní na okraji lesa?), ...
Cena mě nepřijde příliš přemrštěná (když srovnám s běžným bicyklem - a dá se pořídit i levněji) a je dokonce stejná-totožná se slabším modelem (50ccm; 1kW) od stejného prodejce
Naposledy upravil(a) kokun dne 27 srp 2020, 22:22, celkem upraveno 1 x.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Zajímal by mě rozdíl v geometrii těch dvou motorů - jestli mají stejnej karter a kliku a liší se jen vrtáním, tak tam je základní podmínka pro vyšší dosahovanej výkon splněná = větší plocha pístu vyvodí při stejnejch točkách určitě vyšší výkon. Ale spíš si myslím, že u osmdesátky bude větší zdvih než u tý padesátky a tím bude danej větší krouťák = prostě ten motorek bude mít snahu víc táhnout z nižších toček a bude vhodnější pro hmotnější jezdce. Omezení rychlosti se dá učunit omezovačem otáček v zapalování a zas nějak extra zmenšovat zadní rozetu kvůli dosažení vyšší rychlosti při stejnejch točkách taky není to pravý vořechový = rozjezd bude v lepším případě váhavější až úplně nemožnej. Založeno na osobních zkušenostech s "fichtlem" jednadvacítkou, kde jsme s kámošem na motoru po III. výbrusu neboli se skutečným zdvihovým objemem přesahujícím 50ccm po záběhu zkoušeli laborovat s převodovým poměrem na sekundárním řetězu - sériovou rozetu 55z jsme nahrazovali bastlenýma v rozsahu 45 až 70 zubů a stejně jsme zkoušeli machrovat s pastorkem, kterej měl sériově 13 zubů - zkoušeli jsme postupně velikost od 11 až do 16 zubů (větší už se nevešel do vybrání v karteru). Při kombinaci pastorek 11 zubů/rozeta 70 zubů neboli poměru 1:6,36 se dalo vedle fichtla klusat i na plně vytočenou trojku, zato ale vyjel i do svahu se sklonem víc jak 45°. Naopak s pastorkem 16 zubů a originální rozetou 55 zubů byl problém se rozjet i na jedničku, jak se ale povedlo takhle pobastlenej silostroj uvést do pohybu, postupně se rozjížděl a ve finále ujel i simsonovi - bohužel jen na rovině, protože jak přišel kopeček, mizernej krouťák staršího jawáckýho jednoválce vysloveně nestačil na dederóna s jeho lepším vyplachováním, pístem na valivým ložisku a 4Q převodovkou. Na nejtěžší převodovou kombinaci 16/45 zubů se nám povedlo podle změřenýho času ujet určitej úsek rychlostí asi 120km/h, ale to už se rám vlnil jak had, jezdec musel na řídítkách ležet s nohama na zadních stupačkách - a hlavně, takhle přebastlenej fichtl se už sám nedokázal rozjet z nuly, musel mít kopeček ze kterýho se spustil nebo jiný vozidlo, který ho roztáhlo aspoň na 20-25km/h, jinak to ani jednička z místa nevzala. Prostě fichtl byl fichtl - a tohle silostrojstvo k bicyklu k němu nemá moc daleko ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Proč prasárna? Ty dráty snesou mnohem víc než si od PC myslíš a představíš. Já jsem také na to koukal s nedůvěrou, když jsem to montoval. Kdyby sis to omakal jako já při montáži, tak bys mluvil jinak. Je to fixováno v mnoha bodech a je to lepší řešení než nějaké přivaření, nebo natvrdo přišroubování. To bys mohl říct, že zip je také prasárna (mnoho háčků). Důležité je při montáži rozetu dobře vycentrovat, aby se řetěz střídavě nepovoloval a neutahoval.Sadra17 píše:dělej jak myslíš, já říkám že tohle upevnění je prasárna leč funkční
Za 12 tis Kč ani náhodou. Já koupil krásný kolo v bazaru za 150 Kč (asi čórka), vylepšil ho za 200, pak k tomu tu sestavu za 2500 a jezdím už 2 roky bez problémů (na ryby, pro pivo, za kámoši, jen tak na projetí...).kokun píše:...Zrovna na jejich stránkách mě zaujalo toto .Motokolo Sunway Beach Cruiser Black 80 ccm:...
To že v tom obchodě prodávají bicykl s mtorem o větší kubatuře a výkonu bych neriskoval. Policajt to při běžné kontrole nepozná, ale běda kdyby ses zamotal do nějaké dopravní nehody, tak to PČR prověří a už v tom lítáš.
Podle toho co vidím na obrázkách si myslím, že tu výbavu kupují stejně od číňanů, nebo když ne přímo, tak to stejně číňani vyrábí (jako ostatně kde co). Takže tam asi nebude nic jiného než rozdíl ve vrání.EKKAR píše:Zajímal by mě rozdíl v geometrii těch dvou motorů - jestli mají stejnej karter a kliku a liší se jen vrtáním, tak tam je základní podmínka pro vyšší dosahovanej výkon splněná = větší plocha pístu vyvodí při stejnejch točkách určitě vyšší výkon.
Můžu se posmát, když do kopce předjíždím namakanýho cyklistu v dresu smrdícího kafrem, jak vyjeveně kouká, že ho předjíždí strejda v montérkách. Oni tihle borci jak funí, tak nevnímají zvuk motoru. Když neuděláš nic s výfukem, tak je to celkem tichý. Slyší to až při předjetí, zezadu ne. Smrad je minimální, sekačka dělá větší a nikomu to nevadí. Na cyklostezku můžeš stejně jako ostatní bicyklisti protože JEDEŠ NA KOLE.robo píše:Na cyklostezce s cruisrem bych si nebyl jist pozitivním přístupem ostatních cyklistů. Dělá to rámus a smrdí to. Obojí by mě na silnici bylo jedno ale na té cyklostezce, nevím nevím.
Naposledy upravil(a) samarit dne 27 srp 2020, 08:59, celkem upraveno 1 x.