B730- triviální - jak otevřít?

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#31 Příspěvek od rnbw »

Mozno to vydrzi dlhsie ako O-kruzok.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#32 Příspěvek od sinclair »

Dovedu si představit šprcku na řemenici motoru s 2.820 ot/min a protější, půlkulaté kovové řemenici.
Asi tak první 1,5 otáčky, možná dvě. Tak jistě.

Uživatelský avatar
JiriNov
Příspěvky: 38
Registrován: 10 dub 2020, 02:00

#33 Příspěvek od JiriNov »

sinclair píše:Dovedu si představit šprcku na řemenici motoru s 2.820 ot/min a protější, půlkulaté kovové řemenici.
Asi tak první 1,5 otáčky, možná dvě. Tak jistě.
Na B4 to fungovalo min. půl roku, než sem šel na vojnu .....

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#34 Příspěvek od Kremik »

S kulatým řemínkem místo čtvercového či trojúhelníkového jsem nezaznamenal nikdy žádný problém. Kdysi dávno, u nějakého cizího kotoučáku se mi povedlo prasklý řemínek slepit sekunďákem a normálně držel dál. Byl nezvykle dlouhý a neměl jsem žádnou náhradu. Zaradoval jsem se, jak je to skvělé, ale později už se mi to nikdy nepovedlo. Vždycky to během chvilky prasklo. Vyskoušel jsem vícero různých sekunďáků, ale pořád špatný. Tak nevím, jaktože to v tom jednom jediném případě tak dobře fungovalo.

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#35 Příspěvek od Jodr »

Kremik píše:.... se mi povedlo prasklý řemínek slepit sekunďákem ... ale později už se mi to nikdy nepovedlo.
Podobnou zkušenost jsem udělal také. Problém byl, že jsem materiál řezal žiletkou, tehdy s ostřím potaženým teflonem, podobně i při řezáním výměnnou čepelí skalpelu. Při použití staré břitvy spoj držel :)
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#36 Příspěvek od BOBOBO »

Předrevolučně jsem lepil řemínky dost často . Protože nové nebyly - pro běžného maníka , tak jsem 3-4mm vyřízl a slepil . Výsledky nebyly nijak tragické . Ale bylo to do kazeťáků .

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#37 Příspěvek od sinclair »

Ano, před "revolucí" tady bylo speciálních lepidel na gumu všude tři prdele, že si jeden skoro nedokázal vybrat.

Uživatelský avatar
Harry.pa
Příspěvky: 353
Registrován: 26 dub 2006, 02:00
Bydliště: Znojmo

#38 Příspěvek od Harry.pa »

Bohužel jsem se také nechal napálit a od toho pána jsem koupil sadu řemínků, včetně toho O-kroužku. Životnost je zhruba 2 měsíce. Rozhodně není problém s prokluzem, žádné hromádky gumy, jak psal Sinclair se nekonají. Prasklý řemínek je prostě bez jakékoliv známky opotřebení a praskne jakoby bezdůvodně. Rychlost kupodivu sedí, pokud by nepraskal, tak by to byla slušná náhrada. Momentálně tento řemínek a řemínek k setrváku považuji za největší překážku v servisování a udržování mechanik řady B70. Pokud si řemínek jsem schopen přehodit sám, tak je O-kroužek v pohodě, je to za pár minut, náklady do 10Kč. Opravit takto magič někomu, tak můžu chodit kanálama. Takhle se mně vracel jeden CM160 (koupil jsem sadu od zmíněného pána), nakonec jsem tam dal origo řemínek z mojí B116, abych měl pokoj. Od té doby předchází každou opravu varování, že nejsou řemínky a náhrady toto dělají.
Plánuji otestovat zapojení NTC do série s motorkem, aby nebyl rozběh tak prudký. Mám totiž pocit, že praskne hlavně při rozběhu motoru.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#39 Příspěvek od rnbw »

Ake rozmery to ma - vazne tam nic nepasuje?

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#40 Příspěvek od sinclair »

Já jsem přesvědčen o tom, že ať už je to O-kroužek, anebo "pravý" kulatý řemínek, v úhlové řemenici prostě praská.
Kvůli neúměrnému namáhání na dvou ultra úzkých plochách, oproti dvěma celým bokům řemene trojúhelného. Splácnutí-nesplácnutí.
Životnost takového nouzového řešení je nejmíň už 20 let vyzkoušená. Pár týdnů, max. nízké jednotky měsíců, oproti vyšším jednotkám let u správného, trojúhelného řemenu.
Naprosto stejně dopadla náhrada hlavního, čtyřhranného řemenu mechaniky B5-B100-B101 "pravým", ale kulatým 3mm řemenem z nějakého polského cívkového ZK. Nouzovka až prasárna, životnost 4-6 měsíců, použití cca 2-3h/d.
A to má trafomotor mechaniky B5 motorový výkon doslova pár wattů, oproti 30W a 40W motorům B7-B11x. Dobrá třetina možného příkonu motoru B5, je rezerva pro trafovinutí elektroniky.
S obrovským odstupem času se zdá až neuvěřitelné, že celou mechaniku B4 pohání sice vysokootáčkový motor s těžkým oběžným rotorem, ale s výkonem jen 3W. Údaj z razítka motorku.

A také si myslím, že dokud se k tomuto tématu /kulatý vs. trojhranný/ zcela přímo nevyjádří Jarda, všeobecně uznávaná autorita nejen tohoto oboru, tak to, co píšu, nejspíše nikoho nepřesvědčí.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 31 srp 2020, 20:36, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#41 Příspěvek od rnbw »

Rozmery som nasiel:
http://reeltoreel.cz/Rozmery_reminku_Tesla.html

Avelmak ma 94mm s trojuholnikovym prierezom - to by mohlo pasovat do B90/B93:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=41244

Okolo 57mm jedine 56,5mm stvorcovy prierez 2mm:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=18852

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#42 Příspěvek od sinclair »

rnbw, to bude asi málo. Opravdu originální B7x řemen není rovnostran, má "strany tahu" tuším až 3,5mm.
Ale i tak tento řemen /není-li to šikmooká srágora, uplácaná za použití bahna z rejže/ určitě vydrží víc, než kulatý.
Asi skočím o patro níž změřit, pár desítek origošů ještě je.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 31 srp 2020, 20:48, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#43 Příspěvek od rnbw »

Original vraj 3mm, prepona 4,2mm (to mimochodom znamena, ze uhol je pravy, takze stvorcovy prierez tam zapadne). Ak niekto zvladol technologiu lepenia, tak by sa dal skratit ten 94mm.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#44 Příspěvek od sinclair »

Nejde to, myslím to zkrácení-lepení. Zkoušel jsem zaručeně pravý Loctite, už nevím číslo, 25ml asi čtyři kila.
Drží to opravdu jaksviňa, rozervat to v ruce nejde. Malý poloměr opásání na řemenici motoru + velká rychlost na malém poloměru této řemenice + teplo při plném tahu, tomu spoji nedělá dobře.
Ten spoj se po chvilce rozletí sám, v lepeném místě. Přitom při "statickém" namáhání tahem od sebe rozebrat nešel.
Rozletěl se obvykle při zařazení některého rychlého chodu, kdy je plně zatížený. Zvlášť, když je ledabyle seřízená hlavní spojka, ale dobře odmaštěná, nesjetá převíjecí mezikola.
Řeč je furt o mechanice B7xx/B11x/CM1x0.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#45 Příspěvek od rnbw »

To som aj cakal, napriek obcasnym spravam o nahodnych uspechoch. Mozno nejakym specialnym lepidlom na gumu, ale nikdy to nebude ako original.

Stvorcove remienky sa bezne robili asi len do 2,5mm. Ale mozno by to utiahol (ak by preklzoval, tak pouzit mensi priemer). Kazdopadne by sa nemal roztrhnut, je to omnoho pruznejsi material ako O-kruzok.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“