Serioparalelelní zapojení bateríí SAMSUNG výpočet
Moderátor: Moderátoři
Serioparalelelní zapojení bateríí SAMSUNG výpočet
Zdravím, asi mi něco uniká, ale nemůžu se dopočítat seriparalelní zapojení článků v bateriovém modulu.
Jeden Samsung modul má 2,7 - 4,15V , 94Ah.
Výrobce poskládal tyto moduly do jednoho velkého modulu, osadil celkem 22 ks a vyšly mu následující parametry - 7,61 kWh, 70 - 91V.
Moje otázka zní jak toho docílil? jaké je schéma zapojení modulů?
Děkuji
Jeden Samsung modul má 2,7 - 4,15V , 94Ah.
Výrobce poskládal tyto moduly do jednoho velkého modulu, osadil celkem 22 ks a vyšly mu následující parametry - 7,61 kWh, 70 - 91V.
Moje otázka zní jak toho docílil? jaké je schéma zapojení modulů?
Děkuji
Možná to v tom Samsungu počítal idiot.
Možná jeden paralelní modul obsahuje stejný počet článků, jako celá baterie obsahuje paralelních modulů spojených do série...
(Celkem 484 článků)
Možná jeden paralelní modul obsahuje stejný počet článků, jako celá baterie obsahuje paralelních modulů spojených do série...
(Celkem 484 článků)
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
No mám si to asi problém logicky odvodit
. Přikládám datasheet článků samsung. Jedná se mi o modul MM2f.
https://uloz.to/file/KfCQ4di3Mj2v/samsu ... mation-pdf
Spíš stále nedokážu pochopit, že výsledný modul má 70 - 90V, tedy jakoby byly všechny moduly spojeny do série, ale zárověň i celkovou kapacitu 7,61 kWh, tedy jako kdyby byly spojeny všechny moduly paralelně? Píši to správně?
Nakreslil by mi někdo jak je to zapojeno uvnitř, těch 22 modulů?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://uloz.to/file/KfCQ4di3Mj2v/samsu ... mation-pdf
Spíš stále nedokážu pochopit, že výsledný modul má 70 - 90V, tedy jakoby byly všechny moduly spojeny do série, ale zárověň i celkovou kapacitu 7,61 kWh, tedy jako kdyby byly spojeny všechny moduly paralelně? Píši to správně?
Nakreslil by mi někdo jak je to zapojeno uvnitř, těch 22 modulů?
Problém máš, protože přemýšlíš o kapacitě uváděné ve Wh, ale očekáváš, že u ní platí stejné souvislosti jako u kapacity uváděné v Ah.
Kapacita ve Wh udává, jaký výkon baterie podá po nějaký čas, bez ohledu na to, jaké má napětí a jaké dává proudy. Dohromady to prostě vydá tu energii. Jednoduše řečeno, udává "kolik je do baterie natlačeno elektriky".
Když řeknu "šedesátiwattová žárovka", taky není jasné jestli myslím "šedesátku" do lustru nebo autožárovku do předního světlometu. Obě jsou na různá napětí, berou různé proudy, ale právě tolik, že ve výsledku obě spotřebovávají stejný příkon, tedy 60W.
Naproti tomu ampérhodinová kapacita udává, kolik proudu můžu z baterie odebírat po jakou dobu, ale vůbec neudává při jakém napětí, tedy ani výkonu! Nelze z ní tedy vůbec poznat jak je ta baterie velká. Baterie o kapacitě 1Ah může stačit sotva na jednu žárovičku, pokud bude mít malé napětí, ale taky třeba rozpohybovat celý vlak, pokud k tomu bude mít dostatečně velké napětí. V praxi se to tak samozřejmě nedělá. Jeden článek Liion má kapacitu dejme tomu 2Ah, tisíc takových článků v sérii má kapacitu pořád 2Ah.
Ve Wh jeden takový článek vychází na 7,4Wh, tisíc článků pak na 7400Wh.
Přitom je úplně jedno, zda jsou zapojeny parelelně, v sérii, nebo tréba i sérioparalelně. Pořád budou mít 7400Wh. Ampérhodinová kapacita by samozřejmě vyšla pokaždé jinak.
No jo, než jsem se vykecal, už mě dva předběhli![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kapacita ve Wh udává, jaký výkon baterie podá po nějaký čas, bez ohledu na to, jaké má napětí a jaké dává proudy. Dohromady to prostě vydá tu energii. Jednoduše řečeno, udává "kolik je do baterie natlačeno elektriky".
Když řeknu "šedesátiwattová žárovka", taky není jasné jestli myslím "šedesátku" do lustru nebo autožárovku do předního světlometu. Obě jsou na různá napětí, berou různé proudy, ale právě tolik, že ve výsledku obě spotřebovávají stejný příkon, tedy 60W.
Naproti tomu ampérhodinová kapacita udává, kolik proudu můžu z baterie odebírat po jakou dobu, ale vůbec neudává při jakém napětí, tedy ani výkonu! Nelze z ní tedy vůbec poznat jak je ta baterie velká. Baterie o kapacitě 1Ah může stačit sotva na jednu žárovičku, pokud bude mít malé napětí, ale taky třeba rozpohybovat celý vlak, pokud k tomu bude mít dostatečně velké napětí. V praxi se to tak samozřejmě nedělá. Jeden článek Liion má kapacitu dejme tomu 2Ah, tisíc takových článků v sérii má kapacitu pořád 2Ah.
Ve Wh jeden takový článek vychází na 7,4Wh, tisíc článků pak na 7400Wh.
Přitom je úplně jedno, zda jsou zapojeny parelelně, v sérii, nebo tréba i sérioparalelně. Pořád budou mít 7400Wh. Ampérhodinová kapacita by samozřejmě vyšla pokaždé jinak.
No jo, než jsem se vykecal, už mě dva předběhli
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kapacita v Ah se někdy označuje písmenem C. Pak se udává třeba optimální nabíjecí proud 0,1C, max. vybíjecí proud třeba 10C.
Takže 100Ah aku snese vybíjení 1000A po dobu 6 min. Typů aku jsou mraky a každý to má jinak, viz datasheet. Ale obecně extrémní nabíjecí i vybíjecí proudy škodí a snižují výdrž aku. Taky je obvykle potřeba hlídat oteplení.
Samozřejmě přívody baterie musí být dimenzovány na max. proudy, nejsou výjimkou kabely o průřezu stovek mm2.
Takže 100Ah aku snese vybíjení 1000A po dobu 6 min. Typů aku jsou mraky a každý to má jinak, viz datasheet. Ale obecně extrémní nabíjecí i vybíjecí proudy škodí a snižují výdrž aku. Taky je obvykle potřeba hlídat oteplení.
Samozřejmě přívody baterie musí být dimenzovány na max. proudy, nejsou výjimkou kabely o průřezu stovek mm2.