O ekologickej návratnosti elektromobilov

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od PotPalo »

Keď si predstavíš elektromobil navrhnutý podľa hierarchie benzínového motoru, tak by to malo mať maličkú elektráreň, nie batérie. Táto elektráreň by bola na tuhé palivo alebo na atóm, to by sa vozilo tiež so sebou. To je presná obdoba spalovacieho motoru v prenesenom smere na elektriku. Si vie niekto predstaviť že nám po cestách behajú milióny maličkých elektrární na kolesách? :D
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#32 Příspěvek od p32 »

Proč malou elektrárnu, když normální auto s sebou vozí už hotový benzín nebo naftu?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#33 Příspěvek od rezis »

Kluci já pořád nevím proč to berete kdo vyhraje. Je to prostě další z možností. Pro někoho ano pro někoho ne.
Když to otočím tak kdyby diesel uměl co umí elektřina tak o ní nepřemýšlím :-)
Jinak vodík zatím co jsem četl mi přijde jako slepá cesta. Ten článek neumí nějaké rychlé reakční doby. Takže jezdíte s vlastně s běžným elektromobilem na baterku a máte vodíkovou palubní nabíječku. Navíc jak zde bylo napsáno - vodík se získává z většinou ze zemního plynu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#34 Příspěvek od samec »

Diesel patrí do traktora. Do auta patrí benzín.

Až vymyslíte dokonalý elektromobil, tak zistíte, že ste vymysleli trolejbus.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#35 Příspěvek od Sandal »

Nafta patří do kamen a benzín do letlampy.
Co palivové články, místo baterií. Vzpomněl si na ně někdo?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#36 Příspěvek od termit256 »

Naco nabijet, kdyz si muze vozit elektrarnu sebou :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
Kdyz jsem zadaval do google vyraz "auto na atomovy pohon", cekal jsem ze na mne vybehne nejaky sovetsky koncept, ale jak vidno i soudruzi z USA meli obcas silene myslenkove pochody. Predstava ze se nejaky Franta v garazi bude rejpat v jadernem reaktoru asi nenecha v klidu nikoho normalniho :-)

Uživatelský avatar
Standa33
Příspěvky: 283
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#37 Příspěvek od Standa33 »

Palivový článek je drahý, pro jeho funkci je potřeba platina.

https://www.devinn.cz/palivovy-clanek/

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#38 Příspěvek od rnbw »

Palivove clanky bez platiny sa ocakavaju. Podobne ako fuzny reaktor :D

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#39 Příspěvek od Sandal »

Bezplatinový články přece dávno existujou. Jsou to alkalický články ale maj taky své nevýhody, asi jako všechny palivový články.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#40 Příspěvek od xsc »

samec píše:Uhoľné bane sú v podstate povrchové a uhlík, grafit, diamant... sú formy bežného chemického prvku bez nutnej súvislosti s životom.
Povrchové? Zajeď místo severu Čech do Ostravy. A ty pozůstatky rostlin se v tom uhlí vzaly kde, kdyby nijak nesouviselo s životem?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#41 Příspěvek od rnbw »

Sandal píše:Bezplatinový èlánky pøece dávno existujou.
Fuzny reaktor tiez existuje. Len ani po 60 rokoch vyvoja stale nefunguje ako zdroj energie.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#42 Příspěvek od MetalGod »

rnbw píše:Elektromotor ma sice ucinnost velku, ale pri nabijani baterie je to uz horsie (a so zvysovanim rychlosti nabijania sa to dalej zhorsuje). Ked sa k tomu prida este ucinnost prenosu elektrickej energie...
Účinnost přenosový soustavy (VN, VVN,…) je kolem 95%, ale zapomínáš na účinnost výroby elektrický energie samotný, stejně tak získávání zdrojů energie pro elektrárnu stojí nějakou nezanedbatelnou energii. Když tohle všechno zohledníš, když zohledníš i náročnou a drahou recyklaci lithiovek, tak ve výsledku budeš rád, že elektromobil bude mít účinnost a kouřivost blbý Š105, který dáš do benzínu M2T.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Hubert_79 »

Tedy, vy se tu rouháte. Elektromobilita je svátost!
MG píše:kouřivost blbý Š105, který dáš do benzínu M2T
Šmrajá, tohle někdo udělá? Udělal?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#44 Příspěvek od MetalGod »

Samozřejmě, stačí si splíst kanystr s benzínem a s benzínem pro motorovku/sekačku :lol:
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Hubert_79 »

Že by se ti to stalo? To pak musela být lábuž za tebou jet :o
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“