Oprava motorku stěračů

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

Oprava motorku stěračů

#1 Příspěvek od Serifus »

Zdravím! Nevím, jestli bych to spíš neměl dát do sekce renovace spotřebičů. Případně prosím admina o přesun.

Dotaz: renovuji stěrače autoveterána a chtěl bych slyšet názor nezaujatý a odborný. Mám motorek stěračů, kde jsou tři uhlíky. Původně měly podle všeho 10 mm délku. Teď mají 8 mm. Řekl bych, že v autě byly cca 20 let (je to neurčité, jedná se o díl dlouho skladovaný). Když už to mám rozdělané, doporučíte jejich výměnu nebo to až moc přeháním? Problém při výměně je ten, že jsou vývody uhlíků přivařeny a jeden zalisován do hliníku. Navíc jsou rozměry dost atypické (4x4x10 mm 2x a jednou 5x3x10 mm). Prosím o podnětnou diskuzi. Děkuji.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

2mm opotřebení vůbec neřeš.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od renda15 »

Opotřebení uhlíků probíhá nelineárně. Zpočátku je rychlejší z důvovodu zabroušení komutátoru a hlavně z důvodu většího přítlaku, který obrušováním uhlíků klesá. Odhadl bych, že 50% opotřebení uhlíků je tak 20-25% životnosti. Takže bych to neřešil.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

Ber to tak , že ten motor vydržel desetiletí provozu auta . Kolikže počítáš hodin provozu vozidla za špatných povětrnostních podmínek do budoucna ? Na nic nešahat . Ty motorky jsou stavebnice a jsou zajety v této montážní poloze .

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Presne tak - ked to funguje, tak uhliky nemenit.

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#6 Příspěvek od Serifus »

rnbw píše:Presne tak - ked to funguje, tak uhliky nemenit.
No právě... když to funguje... Risk, že to tam dám a ono to klekne, je úplně nepředstavitelný. :roll:


Jinak děkuji všem za odpovědi. Klidně můžete pokračovat. Pěkný den!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od jardafiala »

Když to funguje tak to NESPRAVUJ!!!! Tohle je jedna ze základních zásad údržby! A Renda15 popisuje proč to nedělat. Byl jsem 15 let zkušebním technikem NAREXU a plně s ním souhlasím.
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 30 zář 2020, 12:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#8 Příspěvek od kutilmil »

Nemen uhlíky

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#9 Příspěvek od Kremik »

jardafiala píše:Když to funguje tak to NESPRAVUJ!!!! Tohle je jedna
z NEJVĚTŠÍCH HOVADIN, které řada lidí bůhví proč neustále opakuje.

Ale v tomto případě by výměna uhlíků byla zcela zbytečná, ne-li přímo nežádoucí, pokud by se použil uhlík jiných vlastností.

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#10 Příspěvek od Serifus »

Děkuji za Vaše názory a náhledy na vodu záležitost.

Mám doplňující dotaz: ke stěračům je přiřazen ještě tzv. Motor přítlaku, který sestává z malého motorku RS-385PH. Má podtypové označení, které samozřejmě výrobce (zjevně Mabuchi) volně neprodává. Má přidanou ještě řídicí část oproti standardu. Ve výsledku je ten motorek stejný. Vychází asi na 200 bez dopravy. Doporučíte jeho výměnu nebo se mám řídit stejným přístupem jako jste popsali k hlavnímu motorku stěračů, tj. nechat být??

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#11 Příspěvek od kutilmil »

To čo je za auto že malo motor na prítlak stieračov?

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#12 Příspěvek od Serifus »

BMW

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#13 Příspěvek od kutilmil »

vela si toho teda neprezradil

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#14 Příspěvek od Serifus »

Nějak nevím, co to má společného s dotazem na motor...? :roll: Tohle konkrétně je z E32

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#15 Příspěvek od Serifus »

Trochu bych to tu chtěl oživit doplňujícím dotazem: neví prosím někdo, proč jsou tam dva uhlíky stejného rozměru a ten třetí je trochu jiný??? Proč??? Nechápu to... Dva jsou 4x4 a ten třetí je 5x3 mm...

Odpovědět

Zpět na „Poradna“