Oprava motorku stěračů
Moderátor: Moderátoři
Oprava motorku stěračů
Zdravím! Nevím, jestli bych to spíš neměl dát do sekce renovace spotřebičů. Případně prosím admina o přesun.
Dotaz: renovuji stěrače autoveterána a chtěl bych slyšet názor nezaujatý a odborný. Mám motorek stěračů, kde jsou tři uhlíky. Původně měly podle všeho 10 mm délku. Teď mají 8 mm. Řekl bych, že v autě byly cca 20 let (je to neurčité, jedná se o díl dlouho skladovaný). Když už to mám rozdělané, doporučíte jejich výměnu nebo to až moc přeháním? Problém při výměně je ten, že jsou vývody uhlíků přivařeny a jeden zalisován do hliníku. Navíc jsou rozměry dost atypické (4x4x10 mm 2x a jednou 5x3x10 mm). Prosím o podnětnou diskuzi. Děkuji.
Dotaz: renovuji stěrače autoveterána a chtěl bych slyšet názor nezaujatý a odborný. Mám motorek stěračů, kde jsou tři uhlíky. Původně měly podle všeho 10 mm délku. Teď mají 8 mm. Řekl bych, že v autě byly cca 20 let (je to neurčité, jedná se o díl dlouho skladovaný). Když už to mám rozdělané, doporučíte jejich výměnu nebo to až moc přeháním? Problém při výměně je ten, že jsou vývody uhlíků přivařeny a jeden zalisován do hliníku. Navíc jsou rozměry dost atypické (4x4x10 mm 2x a jednou 5x3x10 mm). Prosím o podnětnou diskuzi. Děkuji.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Když to funguje tak to NESPRAVUJ!!!! Tohle je jedna ze základních zásad údržby! A Renda15 popisuje proč to nedělat. Byl jsem 15 let zkušebním technikem NAREXU a plně s ním souhlasím.
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 30 zář 2020, 12:10, celkem upraveno 1 x.
Děkuji za Vaše názory a náhledy na vodu záležitost.
Mám doplňující dotaz: ke stěračům je přiřazen ještě tzv. Motor přítlaku, který sestává z malého motorku RS-385PH. Má podtypové označení, které samozřejmě výrobce (zjevně Mabuchi) volně neprodává. Má přidanou ještě řídicí část oproti standardu. Ve výsledku je ten motorek stejný. Vychází asi na 200 bez dopravy. Doporučíte jeho výměnu nebo se mám řídit stejným přístupem jako jste popsali k hlavnímu motorku stěračů, tj. nechat být??
Mám doplňující dotaz: ke stěračům je přiřazen ještě tzv. Motor přítlaku, který sestává z malého motorku RS-385PH. Má podtypové označení, které samozřejmě výrobce (zjevně Mabuchi) volně neprodává. Má přidanou ještě řídicí část oproti standardu. Ve výsledku je ten motorek stejný. Vychází asi na 200 bez dopravy. Doporučíte jeho výměnu nebo se mám řídit stejným přístupem jako jste popsali k hlavnímu motorku stěračů, tj. nechat být??