Buzeni indukčky FABIE
Moderátor: Moderátoři
Buzeni indukčky FABIE
Indukční cívka FABIE (viz obr) má odpor primární cívky 370 ohmů. Budí se 12V nebo vyšším napětím?
Mezi VN výstupem (střed pro svíčku) a piny konektoru ani oplechováním jsem nenaměřil odpor. Byla vadná nebo má v zapojení sekundáru další prvky?
Mezi VN výstupem (střed pro svíčku) a piny konektoru ani oplechováním jsem nenaměřil odpor. Byla vadná nebo má v zapojení sekundáru další prvky?
Naposledy upravil(a) kulikus dne 16 říj 2020, 13:59, celkem upraveno 1 x.
mrkni sem: https://youtu.be/Mkbk2CdARfw
Má běžný napájení +12V a zem, plus tomu dostává na konektor řídící synchronizační signál z ŘJ motoru, kterej nahrazuje činnost rozdělovače = cívka "pálí" do svý svíce jen v ten moment, kdy by do ní švihalo vn z velký společný indukčky přes rozdělovač řízenej od vačkovýho hřídele. Tyhle "fajfkocífky" jsou pověstný tím, že čas od času naprosto bez vnějšího důvodu selhávají, takže nejlepší cestou je vozit si jednu novou v zásobě a v případě závady (chod motoru jen na 3/2 válce podle toho, jestli jde o ještě poctivej 4-válec, nebo už moderně zkriplovanou trojhrnkovou verzi) ji rovnou vyměnit. Cena za kus je kolem 1100-1200 českejch na pultě v prodejně ND. Je zajímavý, že třeba v haťapkách tenhle díl odchází daleko častějc, než ten samej typ v motorech s větším počtem válců ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
to OK1HGA: viděl jsem ho, mátlo mne "signál IGT od výrobce". Mol to být měnič napětí.
Primárem tedy teče pouhých 32 mA, a zanikající magnetické pole vytvoří na sekundáru až 25 kV.
Ten plechovej futrál cívky tvoří asi druhý pól sekundáru a musí se dotýkat kovového těla svíčky. Znovu podotýkám, nepovedlo se mi naměřit odpor sekundáru.
Primárem tedy teče pouhých 32 mA, a zanikající magnetické pole vytvoří na sekundáru až 25 kV.
Ten plechovej futrál cívky tvoří asi druhý pól sekundáru a musí se dotýkat kovového těla svíčky. Znovu podotýkám, nepovedlo se mi naměřit odpor sekundáru.
cievka bude elektronicka, tych 32mA je blbost , aj ten odpor. Mam doma na hranie elektronicku cievku , merakom tam nameras akurat diodovym testerom nejake diody. Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru..... Ak ju nechas dlhsie navolno (nejake desiatky milisekund) tak sa opet rozcykluje , proste sa nabije asi ochrana ju vypne aby neprekrocila dovoleny prud.
Já mám na BXW tyhle "fajfkocífky" taky a "nevím o nich" = nedělají žádný problémy. Najeto 110tkm (zatím) - ale jsou i "nájezdníci" s údajem 300tkm nebo ještě víc na tachometru - s těmahle 4-válcema. Ani majitelé CBBG a dalších odvozenin koncernovejch 4-válců o objemu 1,4 a 1,6litru si nestěžujou. Naproti tomu "haťapkáři" obvykle vozí jednu v kufru čistě preventivně - potvrzeno několika zkušenějšíma uživatelema motorů s kódem AZQ, BME, AWY, BMD, BBM, BXV, BZG, CEVA, CGPA, CHTA, BBM, CHFA, CHFB, CJLA, CJLB, CGPB, CGPA nebo CHFA (všecko nejrůznější odvozeniny koncernovýho 3-válcovýho motoru 1,2HTP). Podle všeho jde o to, že na trojhrncích se hlava v prostoru pro tyhle zapalovací jednotky víc ohřívá, než na silnějších motorech ... takže jestli ta tazatelova inkriminovaná cífka dělá problémy a pochází z trojhrncovýho agregátu, bude nejjednodušší ji vyměnit a nezkoumat PROČ - jde o bohužel vrozenej problém týhle koncepce motorů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Na videu od ok1hga je nakreslena jako třídrátový blok. Sedí to číslování? Z tvého popisu soudím, že musím přivést napájení na 1 a pulzně přizemňovat řídicí IGT signál na 3 ke 4 GND.misocko píše:... Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru.
Našel jsem v servis manuálu zapojení. 1 GND, 2 GND HV, 3 +12V, 4 IGT. Ověřil jsem měřením na motoru. Zapojil, přivedl kladné pulzy +4V a později +12V (přes PNP) 36 Hz z MKO se střídou 1:1 a zatím nic. Indukčka v motoru funguje.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 23 lis 2020, 22:53, celkem upraveno 2 x.