rnbw píše:Kruzky by mali byt z PTFE (teflon).
V ovládacích pneumatických válcích větších průměrů jsou teflonový kroužky dokonce plněný uhlíkem nebo bronzem aby měly lepší vlastnosti. Jenže ty vykonávají jednotky maximálně desítky přesunů za minutu.
Podle fotky je vidět, že i ojnice bokama třískaly o sebe a jsou navzájem orvaný.
Poslal jsem ty fotky kámošovi nástrojaři. Viděl jsem u něj že opravuje spalováky do sekaček a podobných strojů a taky kompresory. Říkal že se to nemůže vyplatit opravovat kór když jsou rozdrásaný písty. Ještě prý jak vypadají válce, pokud jsou poškrábaný, tak to nemá smysl.
Pokud jsou válce dobrý tak by to snad opravit šlo. Klikovej čep přefutrovat tvrdou ocelí, zavařit a v přípravku kliku přebrousit na brusce na kulato. Ojnice boky zapilovat, ložiska vyměnit za otevřená. Písty nechat a jen zašábrovat otřepy, rozhodně nezkoušet ošmirglovat. U tý klikový skříně udělat svislej komínek s odvětráním do sání a převýst kompresor na olejový mazání s rozstřikem ojnicema. Pístní kroužky si nechat vysoustružit nový u fy co dělá hydraulický těsnící manžety.
Jenže pokud je to hodně vyběhaný do šišatýho pístu a válce, tak to bude žrát olej protože písty nemají stírací kroužek a na výstupu kompresoru před kotlem bude potřeba odkalovač oleje a vody. No a taky je otázka, zda odvětrání klikovky do sání dokáže snížit přetlak v karteru klikovky natolik, že olej nepůjde přetlakem podél klikový hřídele do elektromotoru protože tam určitě není žádnej simering.
Práce hrozně moc a musí být strojní vybavení. Navíc výsledek bez záruky. Takže se to asi opravdu nevyplatí. Olejovej dvouválec se dá koupit už od 5 tisíc. Už jen to soustružení nových kroužků na písty může stát kolem 2 tisíc. A to ostatní nikdo zadarmo dělat nebude.
Vyhoď to a kup novej oleják.