kompresor VKM 320 - kliková hřídel

Problémy s elektrickým nářadím

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

kompresor VKM 320 - kliková hřídel

#1 Příspěvek od JirkaCZ »

Ahoj,

říkám se že někdo možná bude vědět nebo umět poradit, mám kompresor se suchou skříní na kompresoru je štítek a nápis VKM 320 a technické údaje.

Je to dvouválec, na netu se dá horko těžko najít aspoň obrázek.

Problém je že se zničil čep na klikovce na který jsou připojené ojnice takže když jde píst nahoru klepe ojnice o obal.

Ta klikovka je spíš jen takový excentrický segment ani bych to nenazýval klikovkou a jde normálně sundat z hřídele.

Otázka tedy zní dá se tento díl někde vůbec koupit? Díky za tipy :)))
Přílohy
VKM_320M_1.jpeg
Naposledy upravil(a) JirkaCZ dne 17 říj 2020, 21:52, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#2 Příspěvek od Celeron »

Máš fotku toho vylágrovanýho vnitřku? Možná že by to šlo opravit. Jinak pochybuju, že na to něco někde seženeš.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#3 Příspěvek od JirkaCZ »

ahoj, tak uvnitř to vypadá takto
Přílohy
20201018_093628.jpg
20201018_093611.jpg

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#4 Příspěvek od Achab »

Servis pro kompresory Aircraft - První Hanácká BOW. Zkus se zeptat tam, případně u nejblišího uvedeného prodejce.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#5 Příspěvek od ok1hga »

JirkaCZ píše: dá se tento díl někde vůbec koupit?
samostatná klikovka nejspíš né,
ale šikovný soustružník s dílničkou by to měl umět opravit, nebo vyrobit zcela nové . . .

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#6 Příspěvek od Celeron »

JirkaCZ píše:ahoj, tak uvnitř to vypadá takto
Je to dvouválec, jak tam jsou ojnice? Jedna rozvidlená a v tý vidlici druhá a obojí na tom čepu? A jsou v těch ojnicích jen bronz pouzdra nebo jehlový ložiska? Dej fotky i těch ojnic.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#7 Příspěvek od JirkaCZ »

ahoj, teďka už se do dílny nedostanu ale pro představu obě ojnice jsou stejné, obě mají na konci obyč kuličkové ložisko kryté z obou stran gumou a tím ložiskem je to nasazené na tento čep.

Nejdřív jedna ojnice a hned vedle ni druhá a okolo ložiska je to pak stažený jen obyč imbusem - nedivím se že se to takhle vymačkalo.

Ze servisu První Hanácká se mi ozvali, že klikovku by měli za 2950 bez DPH s dodací lhůtou 4-6 týdnů tak přemýšlím jestli do toho jít nebo ne.

Ten kompresor je jinak dobrý, má cca 2,5 kW a je pomaloběžný točí jen 1400 ot.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

Tak pokud není rozvidlená ojnice, tak musí být proti sobě posunutý válce o šířku jedné ojnice. To na fotkách co jsi dal vidět není.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#9 Příspěvek od JirkaCZ »

nakonec jsem si tu cestu do dílny udělal a na fotkách je tedy teď snad dobře vidět problém co mě trápí - čep má mezi ložiskem dobrý 2 mm mezeru.
Přílohy
20201021_194024.jpg
20201021_194000.jpg

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#10 Příspěvek od ok1hga »

ta ložiska se zadřela ?
. . . nedokážu si jinak vysvětlit takové opotřebení kliky.

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#11 Příspěvek od lesana87 »

Ten čep nevypadá vydřenej ale vymačkanej. Asi ho vyrobili z kýblštálu a jak se na něm ložiska uvolnily, začlo se to tam mlejt o sebe a ten prach a piliny zkázu dokončily. Jak to vůbec může fungovat úplně bez mazání? Dyť i ty písty jsou vydřený.

Uživatelský avatar
JirkaCZ
Příspěvky: 392
Registrován: 12 úno 2011, 01:00

#12 Příspěvek od JirkaCZ »

no hele taky bych řekl že ten čep je z bláta a díky působení síly při tom když píst stlačoval vzduch došlo k tomu že se pomaličku začala vytvářet po čase vůle - tohle se fakt nestalo během jednoho dne ne no.

Suché kompresory se běžně dělají třeba takové ty ultra levné do dvou tisíc kč typu Einhell a spol... bývají na sucho a točej ukrutných 2800 ot. takže ten píst teprve dostává čočku.

tady u mého řešení jsou nižší otáčky a ten píst má jeden takový silonový pístní kroužek nebo z čeho to je

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Kruzky by mali byt z PTFE (teflon).

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#14 Příspěvek od lesana87 »

Jo, s plastovým kroužkem si to dovedu představit, na fotce to vypadá jako kov, jak je na tom namatlanej ten kovovej prach.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#15 Příspěvek od Celeron »

rnbw píše:Kruzky by mali byt z PTFE (teflon).
V ovládacích pneumatických válcích větších průměrů jsou teflonový kroužky dokonce plněný uhlíkem nebo bronzem aby měly lepší vlastnosti. Jenže ty vykonávají jednotky maximálně desítky přesunů za minutu.

Podle fotky je vidět, že i ojnice bokama třískaly o sebe a jsou navzájem orvaný.
Poslal jsem ty fotky kámošovi nástrojaři. Viděl jsem u něj že opravuje spalováky do sekaček a podobných strojů a taky kompresory. Říkal že se to nemůže vyplatit opravovat kór když jsou rozdrásaný písty. Ještě prý jak vypadají válce, pokud jsou poškrábaný, tak to nemá smysl.
Pokud jsou válce dobrý tak by to snad opravit šlo. Klikovej čep přefutrovat tvrdou ocelí, zavařit a v přípravku kliku přebrousit na brusce na kulato. Ojnice boky zapilovat, ložiska vyměnit za otevřená. Písty nechat a jen zašábrovat otřepy, rozhodně nezkoušet ošmirglovat. U tý klikový skříně udělat svislej komínek s odvětráním do sání a převýst kompresor na olejový mazání s rozstřikem ojnicema. Pístní kroužky si nechat vysoustružit nový u fy co dělá hydraulický těsnící manžety.
Jenže pokud je to hodně vyběhaný do šišatýho pístu a válce, tak to bude žrát olej protože písty nemají stírací kroužek a na výstupu kompresoru před kotlem bude potřeba odkalovač oleje a vody. No a taky je otázka, zda odvětrání klikovky do sání dokáže snížit přetlak v karteru klikovky natolik, že olej nepůjde přetlakem podél klikový hřídele do elektromotoru protože tam určitě není žádnej simering.
Práce hrozně moc a musí být strojní vybavení. Navíc výsledek bez záruky. Takže se to asi opravdu nevyplatí. Olejovej dvouválec se dá koupit už od 5 tisíc. Už jen to soustružení nových kroužků na písty může stát kolem 2 tisíc. A to ostatní nikdo zadarmo dělat nebude.
Vyhoď to a kup novej oleják.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Elektrické nářadí“