Vybíjení akumulátoru

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
GeXeS
Příspěvky: 246
Registrován: 09 črc 2020, 02:00
Bydliště: jižní Morava

Vybíjení akumulátoru

#1 Příspěvek od GeXeS »

Hraje si s námi baterie v autě.
Je dáno: Hyundai ix35 (tchánův), akumulátor 12V 60Ah (cca 7 let starý).

1. den večer: Tchyně oznamuje, že nesvítí jedno hlavní světlo. Tchán (bez mé přítomnosti) mění žárovky v pravém světlometu (jsou spálené obě H7 i parkovací W5W(!)) a údajně ještě něco řeší v pojistkách. Bez dalších detailů.
2. den ráno: Ráno ženě nejde auto nastartovat. Palubní deska naběhne, ale při startování se ozývá cvakání a palubovka se s každým cvaknutím celá resetuje. Po chvíli laborování s pojistkami (vše OK) měřím aku. Má 8,25 V a klesá tempem cca 0,02 V za minutu. Jdu do práce. Místní servisák v mezičase nastartuje auto pomocí kabelů a tchyni doporučí najet alespoň 30 km. Tchyně najede 100.
2. den večer: Po návratu z práce měřím aku; má 12,7 V a drží.
3. den ráno: Aku zhruba stejně. Žena jede 50 km tam (vypnutí, 2h pauza, start) a 50 zpátky, vše OK.
3. den večer: Tchyně nemůže nastartovat. Aku má 4,5 V a klesá.

Napadá mě nějaký probíjející kontakt, umocněný kondenzující mlhou. (Zkrat v obvodu pravého světlometu?) Servisák tvrdí, že stačí vyměnit akumulátor; obávám se, že to stačit nebude.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od p32 »

Má pravdu.

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#3 Příspěvek od pavel71 »

Ta baterka to má za sebou
Koupit novou klidně silnější od náké renomované značky
Přeměřil bych pro jistotu dobíjení a klidový odběr z baterie ten by při zavřenym aute a zacvaklým zamku kapoty neměl bejt větší jak 30mA

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Vymenit bateriu, je v nej preruseny spoj.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

Ano, ten klidový proud bych pro jistotu zkontroloval, ae stejně bych tam dal novou a stejnou baterii. Vydrží svých minimálních 5 let a je jedno jakého výrobce, je to vše stejná kamufláž.
Jestli tomu nevěříš, tak si změř kapacitu stávající baterie po nabití.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

p32 píše:... stejně bych tam dal novou a stejnou baterii. Vydrží svých minimálních 5 let a je jedno jakého výrobce, je to vše stejná kamufláž.
Jestli tomu nevěříš, tak si změř kapacitu stávající baterie po nabití.
Nejsou stejný, musím potvrdit, že "supermarketový značky" jsou to co píše Břeťa = jeden šit jen s různýma nálepkama, ale třeba takovej Banner si na nic nehraje a jeho baterky jsou opravdu o pořádnej kus někde jinde. Známá měla 10 let VW Polo se stejným motorem jako mám já v Drobkovi, originální baterku pohřbila vlastní vinou hned první rok, protože nechala nedobouchnutý víko kufru a odemčený auto v garáži s klíčem v zapalování - v tý chvíli se auto "neuspává" a nevypíná zbytečně svítící žárovky, takže osvětlení kufru jí za dobu nepřítomnosti totálně vybilo a tím i zabilo původní baterku. Narychlo koupená "cosiznačka" v Tescu jí vydržela slabý 3 roky, i když už si dávala na odstavení s klíčem v zámku bacha, po třetí zimě se baterka poroučela. Na mou radu koupená Banner, i když byla o 50% dražší než Tescoxindl, ale v tom autě jezdí u druhýho majitele doteď. Ano, ne všecky značky jsou opravdu ZNAČKY, ale u některejch ověřenejch to opravdu platí.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
GeXeS
Příspěvky: 246
Registrován: 09 črc 2020, 02:00
Bydliště: jižní Morava

#7 Příspěvek od GeXeS »

OK, díky. Překvapilo mě, že baterie vydržela jeden den v pohodě přes noc nabitá, zatímco druhý den se vybila za pár hodin odpoledního stání.
Za Banner bych hlasoval taky, mám s ním ty nejlepší zkušenosti, ale konečné slovo bude mít tchán, já to sem hodil spíš jen tak ze zvědavosti. Díky za reakce.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#8 Příspěvek od tomasjedno »

GeXeS píše:OK, díky. Překvapilo mě, že baterie vydržela jeden den v pohodě přes noc nabitá, zatímco druhý den se vybila za pár hodin odpoledního stání.
To je přece normální, že když baterka odchází, tak se v řádu dnů zhoršuje.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#9 Příspěvek od Kremik »

EKKAR píše:originální baterku pohřbila vlastní vinou hned první rok, protože nechala nedobouchnutý víko kufru a odemčený auto v garáži s klíčem v zapalování ... totálně vybilo a tím i zabilo původní baterku.
Že takový stav baterce nesvědčí je jasné, ale že by jedno, i když totální vybití baterku přímo znefunkčnilo, a to ještě relativně novou, to se mi tedy nezdá.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

Jo Banner bych taky doporučil. Je to sice ta nejobyčenější značka, ale na nic si nehraje a v tom je spolehlivá.
Určitě než do Tesca, tak bych šel koupit baterku k někomu, co se živí baterkama a když, tak by mi ujasnil názor. :wink:

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#11 Příspěvek od tomasjedno »

Kremik píše:Že takový stav baterce nesvědčí je jasné, ale že by jedno, i když totální vybití baterku přímo znefunkčnilo, a to ještě relativně novou, to se mi tedy nezdá.
Dnešní bezúdržbovky to snášejí velmi špatně, zažil jsem totéž s fungl novou Varta Blue Dynamic ve Feldě.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od rnbw »

Zaujimave je, ze AGM baterie zvladaju hlboke vybitie celkom dobre.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#13 Příspěvek od Kremik »

tomasjedno > A co konkrétně se ji stalo? Ztráta kapacity, zvýšení vnitřního odporu, zkratovaný článek, nešla nabít...?

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#14 Příspěvek od tomasjedno »

Jedno vybití do mrtě žárovkou v kufru, kapacita klesla cca na desetinu. Po dalších cca 3 letech na balkoně s občasným desulfatačním nabíjením se zmátořila na cca 50% kapacitu.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#15 Příspěvek od misocko »

Mne na felde odisla baterka takym stylom ze obcas tocila a obcas nenabehli ani kontrolky. Stacilo 10 15 minut pockat a znova tocila. Bola dokonca este v zaruke.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“