Řízení motoru hvězda / delta
Moderátor: Moderátoři
1) vyrábějí stykače 24,230,380 a 400v takže samozřejmě mám vybraný stykač 400Vpalmalsport píše:TO : paycz
Tak já ti nastíním co máš špatně
1) Ten stykač má sice cívku psanou na 380V 50Hz, ale v naší síti je již několik let 400V AC (cívka stykače bude topit)
2) Ten stykač má slabé kontakty.
3) Neznám žádný ovladač, který je stavěnej na 400 V AC.
4) Pojem total stop je co? U strojního zařízení se nic takového nepoužívá.
5) Dej sem štítek motoru, neboť né každý motor de spouštět Y/D
2) jak můžete usoudit že stykač má slabé kontakty ? tohle docela nechápu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
3) nebude žádná ovladačka jen stykač 400V a mechanický timer. Tlačítko má izolační napětí 750 nebo 1000v nechce se mi teď hledat
4) dělám ve strojírenství... je to velké červené tlačítko co vše vyřadí z provozu jinak se mu říká not aus (nouzový vypínač)
5) motor je klasický starý 380V a 660V
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ještě bych se chtěl omluvit motor nemá 7.5kw, ale pouhopouhých 4.7kw nějak jsem to domotal hned na začátku
třeba vám napíšu za měsíc byla to blbost nebo bude spokojeně šrotovat jablka několik let
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
TO : paycz
Pokud děláš takovéto šílenosti, jako že cívky stykače na 400 V AC , no potěš koště.
Tak u těch stykačů, platí jasná pravidla, například kategorie užití, dle způsobu použití.
Pro strojní zařízení, platí dost jasná pravidla, takže například napětí cívek stykačů nesmí překročit 277 V.
Tak pro takovou šílenost, bych nevystavil žádné dokumenty, včetně prohlášení o shodě.
TO : kutiltim
Tak v případě těch motorů, nemáš pravdu. Něco si o mmotorech přečti, a pak můžem diskutovat.
Pokud děláš takovéto šílenosti, jako že cívky stykače na 400 V AC , no potěš koště.
Tak u těch stykačů, platí jasná pravidla, například kategorie užití, dle způsobu použití.
Pro strojní zařízení, platí dost jasná pravidla, takže například napětí cívek stykačů nesmí překročit 277 V.
Tak pro takovou šílenost, bych nevystavil žádné dokumenty, včetně prohlášení o shodě.
TO : kutiltim
Tak v případě těch motorů, nemáš pravdu. Něco si o mmotorech přečti, a pak můžem diskutovat.
je zbytečné se nervovat norma je jedna věc a skutečnost druhá. nechtěl jsem aby to skončilo jako každé jiné české forum
. Zároveň jsem rád že jste mi poradili a na druhou stranu se mi nelíbí ego některých z vás, ale asi jsem si za těch několik let na český internet zvykl
myslím si že tohle zapojení je lepší jak když někdo začne vymýšlet 3 fázový motor na 230V nebo bych měl dvě prodlužovačky jednu na 230 kde bych tahl nulu a 380V i tohle jsem už viděl
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
TO palmalsport.
Doučiť sa o motoroch a hlavne o prúdoch tečúcich cez "jednotlivé cievky" sa musíš práve ty a potom možno pochopíš prečo je v zapojení A chránený motor aj v Y a D. Práve preto tu na to upozorňujem, lebo drvivá väčšina ludí to nechápe. A ver mi že viem o čom píšem. nejaký ten motor som už previnul!
Doučiť sa o motoroch a hlavne o prúdoch tečúcich cez "jednotlivé cievky" sa musíš práve ty a potom možno pochopíš prečo je v zapojení A chránený motor aj v Y a D. Práve preto tu na to upozorňujem, lebo drvivá väčšina ludí to nechápe. A ver mi že viem o čom píšem. nejaký ten motor som už previnul!
To: palmalsport
Pokusim sa ti to vysvetliť. Cievka v motore je stavaná na nejaký prúd. Povedzme 5A. Či máš motor zapojený do Y alebo D nikdy nesmieš prekročiť Prúd cievky na ktorý je stavaná v našom prípade 5A. Keď máš zapojený motor do Y a zaťažíš ho tak cez cievku pôjde 5A. Toto bude aj prúd v prívodnej fáze. (to zaťaženie musí byt samozrejme primerané). Ak zapojíš motor do D a zaťažíš ho na plný výkon tak cez jednotlivé cievky pôjde 5A. ale v prívodných fázových vodičoch nameráš 8,66A. Ty proste v zapojení A meriaš prúd cez jednotlivé cievky a je jedno či je motor v Y alebo D. Stále meriaš tých pomyselných 5A. Snažil som sa ti to polopate vysvetliť. Snáď to pochopíš. Záleží či ale vôbec chceš.
Pokusim sa ti to vysvetliť. Cievka v motore je stavaná na nejaký prúd. Povedzme 5A. Či máš motor zapojený do Y alebo D nikdy nesmieš prekročiť Prúd cievky na ktorý je stavaná v našom prípade 5A. Keď máš zapojený motor do Y a zaťažíš ho tak cez cievku pôjde 5A. Toto bude aj prúd v prívodnej fáze. (to zaťaženie musí byt samozrejme primerané). Ak zapojíš motor do D a zaťažíš ho na plný výkon tak cez jednotlivé cievky pôjde 5A. ale v prívodných fázových vodičoch nameráš 8,66A. Ty proste v zapojení A meriaš prúd cez jednotlivé cievky a je jedno či je motor v Y alebo D. Stále meriaš tých pomyselných 5A. Snažil som sa ti to polopate vysvetliť. Snáď to pochopíš. Záleží či ale vôbec chceš.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
- jova1
- Příspěvky: 1207
- Registrován: 20 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Mě šlo o to, že na většině hobby strojů které se doposud prodávaly, jako jsou soustruhy, vrtačko frézy..., kde, jsou tlačítka start/stop a nějaké koncáky, ale není tam trafo, se běžně dával stykač na 400V, viz návod k mému soustruhu níže. Proto se ptám, jestli je to už v dnešní době zakázaný, nebo je v tom nějaká "finta" která to obchází.
Naposledy upravil(a) jova1 dne 13 lis 2020, 22:52, celkem upraveno 1 x.