Kdyby kupky. Kousek hovna. Neslyšel jsem snad nic hnusněji znějícího.sinclair píše:Jeden by řekl, že oba Zetawatty jsou kupky sraček.
Reprobedne Pioneer CS-722A
Moderátor: Moderátoři
Když pustíš signálový volt do něčeho, co má už na vstupu ořez na 0,5V/us, tak to nemůže dopadnout jinak.
Chytřejší lidi tenkrát porovnali ty mizerný šváby s asi 20 roků starým, tranzistorovým TwinTwenty.
Bylo jasno už tak po půlminutě až minutě. Bohatě k tomu stačil lepší magneťák s dobrým záznamem, běžící 19 rychlostí. Případně lepší deska a na průměrném gramofonu té doby. Tj. zhruba asi NC420.
Takový pokrok se mohl udát jen tady, ve východním bloku.
Chytřejší lidi tenkrát porovnali ty mizerný šváby s asi 20 roků starým, tranzistorovým TwinTwenty.
Bylo jasno už tak po půlminutě až minutě. Bohatě k tomu stačil lepší magneťák s dobrým záznamem, běžící 19 rychlostí. Případně lepší deska a na průměrném gramofonu té doby. Tj. zhruba asi NC420.
Takový pokrok se mohl udát jen tady, ve východním bloku.
No těch pár procent ve zvuku kabelu k bednam si může každý doma vyzkoušet. A sice bedny k sobě nejlépe do prostřed místnosti , mono na zesilovači, balancí prověřit samostatně jednu, pak druhou (musejí hrát stejně, balancí ať točí pomocník). Potom odpojit zesik, přinést, připojit k jedné bedně natěsno ze svorek do svorek co nejkratším vodičem, vypodložit třeba zes. výškově ke svorkám apod. Druhá bedna zůstává přes kabel, připojit zdroj hudby a test může s pomocníkem začít. Postupně se tak dají odzkoušet různé jiné druhy kabelů pro představu co to dělá. Pak můžem popovídat.
Reginald Williamson - The Twin 20 - Power amplifier - Hi-Fi News - August 1967sinclair píše:Chytřejší lidi tenkrát porovnali ty mizerný šváby s asi 20 roků starým, tranzistorovým TwinTwenty.
part1
part2
part3
part4
schema pwr amp
celá ta stránka je zajímavý zdroj informací . . .
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Ja som to už raz písal. Neviem, prečo by som sa mal opakovať. A fakt sa už ďalej nemienim v tomto vlákne zapájať. Je to len strata času. Kto má skutočne záujem niečo riešiť, vie, kde ma hľadať. Kto sa chce skutočne o chovaní sústav niečo dozvedieť, odporúčam:yesper26 píše:Termit 256 zrejme si to trafil. Chcel som aj ja tak ze pod lampy ledky a zvuk na tranzistorech ale nemal by som dobry pocit ja som spokojny.
Last unicorn keby si mi poreferoval ohladom tych hpm 100 jal ich vylepsit
Len nenapis ze vyhodit ich z okna a kupit lepsie.
Floyd Toole - Loudspeakers and Rooms
Rndr. Bohumil Sýkora - Stavíme reproduktorové soustavy
a pre začiatok jedno video:
https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM&t=2909s
Tliachaninám, domnienkam a subjektívnym neprenosným názorom sa venovať nebudem. Z toho som dávno vyrástol a nemám na to čas a náladu už vôbec nie.
yesper26 > Víš, v čem je tvůj problém? Ty totiž vůbec nevíš co chceš slyšet. Tobě nejde ani tak o kvalitu zvuku, ale o dojem. Domníváš se, že když pustíš nějaké zázračné bedny, že všichni padnou na prdel. Ale ono je to trochu jinak. Dobré bedny hrají normální, dalo by se říct obyčejný zvuk. Špatné bedny ten normální, obyčejný zvuk nepřenesou úplně celý, nebo ho nějak domrší. Místnost ho svými odrazy a dozvukem ještě nějak dobarví.
Nevěřím, že i ty bedny co máš hrají nějak vyloženě špatně, pokud nemají např. vadné repro, nebo neutrpěly nějakým závažnějším amatérským zásahem. I kdyby ti, třeba TLU, některé z těch beden poladil, ty ten rozdíl ani neuslyšíš. Nevíš co máš poslouchat.
Pokud budeš poslouchat zmršený zvuk, ekvalisticky třeba zajímavě zabarvený, a kolem tebe budou stát ještě tři lidé a znalecky pokyvovat hlavou jako že jo, to je ono, takhle vypadá kvalita, budeš věřit tomu, že máš doma "dělo", a nikdo ti to nevymluví. A nebo naopak, pokud budeš poslouchat jakostní zvuk a někdo se bude tvářit jako že to ještě není ono, cosi by to chtělo, zní to nějak fádně, obyčejně, uvěříš, a budeš si myslet, že posloucháš nějakou sračku.
Věř mi, že to není jenom můj dojem. Kdybys opravdu poslouchal jen ty bedny a slyšel problém, popíšeš ho úplně jinak. A nebudeš psát něco o lampovém zesilovači.
Nehledáš kvalitu, ale dojem, efekt. Tak se k tomu takhle postav a uvidíš, jak to najednou půjde snadno
Nevěřím, že i ty bedny co máš hrají nějak vyloženě špatně, pokud nemají např. vadné repro, nebo neutrpěly nějakým závažnějším amatérským zásahem. I kdyby ti, třeba TLU, některé z těch beden poladil, ty ten rozdíl ani neuslyšíš. Nevíš co máš poslouchat.
Pokud budeš poslouchat zmršený zvuk, ekvalisticky třeba zajímavě zabarvený, a kolem tebe budou stát ještě tři lidé a znalecky pokyvovat hlavou jako že jo, to je ono, takhle vypadá kvalita, budeš věřit tomu, že máš doma "dělo", a nikdo ti to nevymluví. A nebo naopak, pokud budeš poslouchat jakostní zvuk a někdo se bude tvářit jako že to ještě není ono, cosi by to chtělo, zní to nějak fádně, obyčejně, uvěříš, a budeš si myslet, že posloucháš nějakou sračku.
Věř mi, že to není jenom můj dojem. Kdybys opravdu poslouchal jen ty bedny a slyšel problém, popíšeš ho úplně jinak. A nebudeš psát něco o lampovém zesilovači.
Nehledáš kvalitu, ale dojem, efekt. Tak se k tomu takhle postav a uvidíš, jak to najednou půjde snadno
Naposledy upravil(a) Kremik dne 18 lis 2020, 11:42, celkem upraveno 1 x.
Láďo, chybí Ti tam linky na předzesilovač, ten je velmi důležitý. Možná v tomhle případě důležitější, než koncák.
2-20 Mk.II má už komplementární konec, tam je to zase jinde i se stejným předzesilovačem.
Každopádně se z toho verku v ČSSR poučili jen asi 2-3 lidi, o kterých se spolehlivě ví. Janda, Zíd a Folk.
Je zajímavý, že ačkoli Mk.II. pochází z roku 1968, tak tady se oba 2-20 objevily až někdy v roce 1972. Nejprv Folkova verze kvazi konce a až pak Zíd použil 2x po sobě ten Williamsonův korekční zesilovač.
A zbytek socialistických konstruktérů navrhoval "moderní zesilovače" s MDA2020, MAA741, MA1458, A273+A274D.
Ten děs druhé půlky osmdesátek si pamatuju dodneška, ten příšernej šum s tímhle televizním šrotem taky.
Od roku asi 1975-76, jsem měl přes svazarmovce oprásklého Sinclaira P60, takže už bylo možný srovnávat. Tehdy to bohužel byl asi jediný, trochu výkonnější a amatérsky postavitelný HiFi zesilovač.
Svazarmovci ze ZL-Januštice na celého Sinclaira, asi někdy před půlkou sedmdesátek navrhli desky, odzkoušeli, odladili a rozesílali to, jako světlotiskem množený stavební návod ve 2 verzích.
S KD602 jako 2x25W a s KD606 jako 2x50W, obě verze samozřejmě kvazi a měly stabilizátor PZ-8.
Ten původní Sinclair, ve verzi od svazarmovců, po drobných úpravách a rozšíření hraje dodnes. Polovodičový osazení konců a většina z předzesilovací části je původní z konce 70.let.
2-20 Mk.II má už komplementární konec, tam je to zase jinde i se stejným předzesilovačem.
Každopádně se z toho verku v ČSSR poučili jen asi 2-3 lidi, o kterých se spolehlivě ví. Janda, Zíd a Folk.
Je zajímavý, že ačkoli Mk.II. pochází z roku 1968, tak tady se oba 2-20 objevily až někdy v roce 1972. Nejprv Folkova verze kvazi konce a až pak Zíd použil 2x po sobě ten Williamsonův korekční zesilovač.
A zbytek socialistických konstruktérů navrhoval "moderní zesilovače" s MDA2020, MAA741, MA1458, A273+A274D.
Ten děs druhé půlky osmdesátek si pamatuju dodneška, ten příšernej šum s tímhle televizním šrotem taky.
Od roku asi 1975-76, jsem měl přes svazarmovce oprásklého Sinclaira P60, takže už bylo možný srovnávat. Tehdy to bohužel byl asi jediný, trochu výkonnější a amatérsky postavitelný HiFi zesilovač.
Svazarmovci ze ZL-Januštice na celého Sinclaira, asi někdy před půlkou sedmdesátek navrhli desky, odzkoušeli, odladili a rozesílali to, jako světlotiskem množený stavební návod ve 2 verzích.
S KD602 jako 2x25W a s KD606 jako 2x50W, obě verze samozřejmě kvazi a měly stabilizátor PZ-8.
Ten původní Sinclair, ve verzi od svazarmovců, po drobných úpravách a rozšíření hraje dodnes. Polovodičový osazení konců a většina z předzesilovací části je původní z konce 70.let.
To nehučí a nebučí, takhle přiražené ke zdi? Plus ty jedny bedny na zemi asi nemají moc šanci něco pěkně odspoda zahrát. To byl nějaký ten svérázný dirigent s regálovkami na zemi, co se dožadoval přidání basů, že?
A soudě dle fotek jedná se asi o pokoje v paneláku o rozměrech tak 5 × 3,5 m v lepším případě. Vejde se tam pak ještě něco jiného mimo aparatutu? A je tedy v místnosti něco, co by trochu tlumilo a rozptylovalo, jako závěsy, pohovka, křesla, kytky, obrazy?
A soudě dle fotek jedná se asi o pokoje v paneláku o rozměrech tak 5 × 3,5 m v lepším případě. Vejde se tam pak ještě něco jiného mimo aparatutu? A je tedy v místnosti něco, co by trochu tlumilo a rozptylovalo, jako závěsy, pohovka, křesla, kytky, obrazy?
No praveze niekedy bucia ako nepodojene kravy, nieco hra dobre a nieco hrozne.
Ktore bedny myslis ? Plus ty jedny bedny na zemi asi nemají moc šanci něco pěkně odspoda zahrát. To byl nějaký ten svérázný dirigent s regálovkami na zemi, co se dožadoval přidání basů, že?
Jj je to v panelaku. Zavesy zatial nemam, obraz jeden, kytka jedna a jeden gauc a skrina.
Ktore bedny myslis ? Plus ty jedny bedny na zemi asi nemají moc šanci něco pěkně odspoda zahrát. To byl nějaký ten svérázný dirigent s regálovkami na zemi, co se dožadoval přidání basů, že?
Jj je to v panelaku. Zavesy zatial nemam, obraz jeden, kytka jedna a jeden gauc a skrina.