Reprobedne Pioneer CS-722A
Moderátor: Moderátoři
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Tak ARV104 je po žltej ARV360x asi najhoršia kalota, čo poznám. To už aj šustiace ARV161 hrá lepšie. Navyše každý výškač má svoju jedinečnú vyžarovaciu charakteristiku a potrebuje jedinečnú výhybku. Nedá sa bez negatívnych následkov len tak zamieňať reproduktory. Pre veľa ľudí je to síce nepredstaviteľné, ale výhybka sťažeň celej sústavy. Výsledok na spodných oktávach pod 100Hz je daný prevažne reproduktorom a ozvučnicou. Ale to všetko nad tým už ošetrujú výhybky. Akokoľvek dobrý menič je bez optimálnej výhybky k ničomu. To je aj prípad vintage bední ako sú HPM100. Meniče ako také sú slušné. No ich potenciál je zabitý dobovou výhybkou, kedy si mohli o súčasných možnostiach meracích a simulačných softov nechať len snívať.
LP platne Balkanton, Opus, Yugoton a ďalšie tomu podobné sú opäť vhodné tak do zbierky. Zvukovo katastrofa. Jakž-takž Amiga alebo Pepita.
Ideálne hľadať originály z GB, DE, USA...ak sa hráme na hifi.
Lebo človek môže mať objektívne najlepší možný aparát a posluchovku...ale to neznamená, že každá nahrávka bude hrať dobre. Nie každé štúdio totiž pri nahrávaní používalo skutočne dobré monitory, nie každý vydavateľ a interpret si potrpel na zvuku svojich nosičov...a tak je veľmi veľa nahrávok zmršených. Bohužiaľ...ak budeme nahrávať muziku a používať pri kontrole monitory, ktoré sú prezentné a vytiahnuté na výškach, bude nahrávka zrkadlovo zlá - teda tupá. A naopak. Napr. Queen produkoval skvelú hudbu...no zvukovo to varírovalo od priemeru (A night at the opera) až po katastrofu (Innuendo). Zato taký Supertramp mal zvuk takmer vždy výborný.
LP platne Balkanton, Opus, Yugoton a ďalšie tomu podobné sú opäť vhodné tak do zbierky. Zvukovo katastrofa. Jakž-takž Amiga alebo Pepita.
Ideálne hľadať originály z GB, DE, USA...ak sa hráme na hifi.
Lebo človek môže mať objektívne najlepší možný aparát a posluchovku...ale to neznamená, že každá nahrávka bude hrať dobre. Nie každé štúdio totiž pri nahrávaní používalo skutočne dobré monitory, nie každý vydavateľ a interpret si potrpel na zvuku svojich nosičov...a tak je veľmi veľa nahrávok zmršených. Bohužiaľ...ak budeme nahrávať muziku a používať pri kontrole monitory, ktoré sú prezentné a vytiahnuté na výškach, bude nahrávka zrkadlovo zlá - teda tupá. A naopak. Napr. Queen produkoval skvelú hudbu...no zvukovo to varírovalo od priemeru (A night at the opera) až po katastrofu (Innuendo). Zato taký Supertramp mal zvuk takmer vždy výborný.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Hmmm, ozvucnica je asi povodna a odyhovana ale bohovie, mal som vonku basak a hrubka dosiek je 2cm ak nie viac co je len dobre. A ten basak je teda fakt ze poriadny... to je Pan Reprak resp Pan Basak.
Chcel som dat vybrusit, namorit na tmavo a nalakovat ale neviem, ci by sa tym neposkodila povodna dyha, i takt osu pekne tie bedne, a len ich natriet diavou.
Chcel som dat vybrusit, namorit na tmavo a nalakovat ale neviem, ci by sa tym neposkodila povodna dyha, i takt osu pekne tie bedne, a len ich natriet diavou.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
Z fotiek mi nie je úplne zrejmé, ako je to vlastne urobené. Na prvý pohľad to vyzerá, ako úplne nové ozvučnice. Ak je to pekné, nechal by som to tak.
Ten basák je asi to najlepšie na celých HPM-100...v podstate JBL 123a s lepšie tlmenou membránou a výkonnejším pohonom.
Streďák tiež ujde, akurát ho treba deliť vyššie, než je dnes u podobného 4" obvyklé. Na cca 6,5k má dosť nepeknú rezonanciu, ktorá vo zvuku dosť zvoní, pretože ten stred je ošetrený len jedným kondíkom a zhora teda nie je nijak obmedzený. Hrá "fullrange"...
Výškač je na papierák slušný a nemám k nemu výhrady. Jeho zvýšenú smerovosť nad 7kHz sa snažili vykompenzovať tým supertweeterom, ktorý tam reálne robí viac škody, než úžitku. Jeho použitie je v zásade len marketingový ťah na zákazníka, už kvôli obskurnej deličke (12kHz) a výhybke celkovo.
Ten basák je asi to najlepšie na celých HPM-100...v podstate JBL 123a s lepšie tlmenou membránou a výkonnejším pohonom.
Streďák tiež ujde, akurát ho treba deliť vyššie, než je dnes u podobného 4" obvyklé. Na cca 6,5k má dosť nepeknú rezonanciu, ktorá vo zvuku dosť zvoní, pretože ten stred je ošetrený len jedným kondíkom a zhora teda nie je nijak obmedzený. Hrá "fullrange"...
Výškač je na papierák slušný a nemám k nemu výhrady. Jeho zvýšenú smerovosť nad 7kHz sa snažili vykompenzovať tým supertweeterom, ktorý tam reálne robí viac škody, než úžitku. Jeho použitie je v zásade len marketingový ťah na zákazníka, už kvôli obskurnej deličke (12kHz) a výhybke celkovo.
Mam tusaka, ze ozvucnice su nanovo urobene. Ale tak to by az tak snad nevadilo, objem je dodrzany a urobene su fakt pekne, radost sa na ne pozerat. Napadla ma taka vec a to, ze dole je v podstate akoby dalsia bedna - ale je to podstavec... zospodu je otvor o priemere asi 15cm. Tak ma napadlo tam dat este jeden reprak / basak ako subwoofer Ci nie ? Alebo zvecit objem povodnej ozvucnice, povodna ma asi 90L tak posunut na 120, zlepsil by sa bass ci radsej na to kaslat ? A este poladit tu vyhybku. Vytlemene su zvnutra vatelinom. A este otazocka. Na basaku je cervena bodka, to je plus ? Lebo kabel na basak je ten priesvitny s cervenym pasikom a cerveny pasik nebol na cervenu bodku v oboch bedniach tak som ich otocil.No ako kmita membrana nevidim, ci dnu alebo von. Jedine daco dobre vybasovat aby som videl ze ako kmita Na vyhybke nieje napisane + - no su tam japonske / cinske znaky cize len premerat od vstupu vyhybky po bak ktore je plus.
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
workhard: Nestraš!
yesper26: Originál HPM-100 majú vnútorný pracovný objem pre basák okolo 65L. Väčší objem by im v zásade neuškodil - skôr naopak, okolo 100L je pre ne optimum. Chcelo by to zároveň upraviť to ladenie bassreflexu. Zmizol by ten boomboxový efekt. Kedysi radi ladili bedne hrbom okolo 60Hz - bas pôsobil monumentálnym dojmom. Niekedy to samozrejme nie je na závadu a dodáva to reprodukcii šťavu. Len sa také bedne proste nesmú dať do rohov miestnosti.
Všetky meniče sú v HPM-100 pokiaľ viem zapojené súfazovo, teda "mínus" pol meniča je spojený s mínusovou svorkou na vstupe sústavy. Stačí teda ohmmeter a premerať, ktorý kábel pískne, keď sa druhý hrot oprie o mínusový vstup bedne. Netreba ani študovať výhybku.
yesper26: Originál HPM-100 majú vnútorný pracovný objem pre basák okolo 65L. Väčší objem by im v zásade neuškodil - skôr naopak, okolo 100L je pre ne optimum. Chcelo by to zároveň upraviť to ladenie bassreflexu. Zmizol by ten boomboxový efekt. Kedysi radi ladili bedne hrbom okolo 60Hz - bas pôsobil monumentálnym dojmom. Niekedy to samozrejme nie je na závadu a dodáva to reprodukcii šťavu. Len sa také bedne proste nesmú dať do rohov miestnosti.
Všetky meniče sú v HPM-100 pokiaľ viem zapojené súfazovo, teda "mínus" pol meniča je spojený s mínusovou svorkou na vstupe sústavy. Stačí teda ohmmeter a premerať, ktorý kábel pískne, keď sa druhý hrot oprie o mínusový vstup bedne. Netreba ani študovať výhybku.