auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní
Moderátor: Moderátoři
auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní
Stává se mi poslední dobou celkem èasto že napø. teï pøed zimou chci dát na auto zimní kola, která jsou na discích a minulou zimu byly na autì aniž bych pozoroval nìjaký únik vzduchu. A jedno z tìch v garáži uskladnìných kol je prázdné. Po nahuštìní je na nìm únik øeknìme až 0,5bar/den (nìkdy ménì). Nechápu moc proè k tomu úniku bìhem uskladnìní vùbec dojde. Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proè když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mì se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
tady máš odpověď . . .sr71 píše:Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
https://youtu.be/fQklj6o4OqQ
Je to rozdílným uložením - když jsou kola na autě, jsou určitým způsobem zatížený a lem gumy je vnitřním tlakem tlačenej k lemu ráfku. Při jízdě se lemy o sebe třou a drtí případný krystaly vznikající koroze = úniky se minimalizujou. Guma položená na bok nebo visící za ráfek na stojanu nemá ty čisticí pohyby a narůstající krystaly oxidů ji nepatrně odtáhnou od ráfku - plynná náplň ztrácí tlak ... Řešením je gumu před montáží podél spáry namazat mejdlovou vodou a celý kolo oklepat při pootáčení o zem - tím se otřesama uvolní ty oxidy a guma se dotěsní přilepením na mejdlo - po montáži stačí jen drobně dofoukat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid. Kdo chce ještě více zamezit malým únikům nafouknu kola dusíkem a vydržej nafouklý celou životnost pláště pokud nedojde k defektu. Ventilky měnim preventivně. Poslední dobou vídám dost zpuchřelý. Asi blbej materiál.
Mě se to teda na plechovejch zimákách a hliníkovejch leťákách nikdy nestalo. Teď mám ráfy 12 let starý, u předchozího auta 10 let. Po výměně dofoukám cca 0,2 barů, nikdy nebylo potřeba víc.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Tak mě se to stává pravidelně jak na letních tak i na zimních. Před uskladněním 2,5 a po uskladnění 1,8. Je to spíše způsobem uskladněním, protože kola položím na sebe, takže pneumatiky tlačí na sebe. Ale abych pravdu řekl, tak mi to vůbec nevadí. Přehodím vždy kola, dotáhnu na zemi a přeměřím tlak. Velkou pumpou dohustím a vím, co tam mám.
takže to natíráš zvenku na nahuštìné pneu? používáš nìco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/op ... 00-ml.htmlSandal píše:Když pøezouvám kola, oèistim ráfek kartáèem a když je na disku vidìt koroze, hned natøu utìsòovaèem patek a je klid
A rezervu jak často kontrolujete?
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto).
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto).
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Rezervu kontrolujem vzdy vtedy, ked ostatne kolesa.
Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".
Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".
Pred uskladnením gumy mierne prehustím. O pol roka sú akurát, prípadne aspoň na úrovni, že prídem k benzínke a tam dohustím. Ale zažil som tento problém, čo opisuješ. A bolo to v starých ventilkoch. Tiež nedávno mi uchádzali zimné gumy (3 zo 4 ), chodil som na pumpu dohusťovať raz za dva týždne ) dokonca sa mi stalo, že jedna guma jeden raz ,,zdochla" z piatka do pondelka rána úplne (krásny to pohľad, keď ideš ráno o 5:20 do práce, prší, vietor vetrí a uvidíš prednú gumu úplne prázdnu ). Bolo to už v starých - i keď dezénovo O.K. gumách, ktoré mali už póry po bokoch. To auto mi vtedy vravelo ,,Pane" iba 4 mesiace (od Decembra), takže nemalo zmysel hneď pri nákupe kupovať nové. A tie staré, hrdzavé, prípadne aj mierne zdeformované disky tiež narobia svoje. Nová guma sa ešte dokáže prispôsobiť okrajom, ale pri starších to je už problém.
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia....
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia....