Tesla SM261 a SP210 (upraven název)

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lubos1961
Příspěvky: 324
Registrován: 20 črc 2010, 02:00
Bydliště: Nový Jičín

#181 Příspěvek od lubos1961 »

Jestli si chceš zaexperimentovat, tak to půjde stejně dobře i bez těch brzd. Mám ověřeno, že to na žádné kazetě co jsem kdy měl nikdy při brzdění nepodvíjelo, vždy to přesně dojíždí. Mám takovou úpravu, kdy se mi nelíbily při převíjení ty prudké rozjezdy a prudké dojezdy. Rozjíždím pozvolna a při zastavení jsou brzdy uvolněny a zaklapují se zpožděním. To zastavení je jenom o trošičku pomalejší, takže to zacvaknutí brzd slyším vlastně kdy už kazeta stojí. Já ty brzdy tam mám, neboť se mi to už nechtělo rozdělávat. Mám tam to co je na schématu dokresleno červěně už přes 30let.
Přílohy
SM261_DE_uprava.png

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#182 Příspěvek od ronoda »

Co určuje velikost toho zpoždění?

Uživatelský avatar
lubos1961
Příspěvky: 324
Registrován: 20 črc 2010, 02:00
Bydliště: Nový Jičín

#183 Příspěvek od lubos1961 »

Rychlost rozběhu C13-330M a opožděné zaklapnutí brzd 470M.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#184 Příspěvek od sinclair »

Tuhle úpravu, jen z československého materiálu jsme dělali už v RTS, určitě tak na nízkých stovkách SM261.
Byli lidi, co si stěžovali na zvlněné okraje pásku v kazetách C90 - to přímo způsoboval ten tvrdý rozběh, tvrdý zabrzdění už míň. Tvrdý rozběh se totiž používal častěji, při cueingu. Když pak začali lidi tahat z Rakouska kazety C100, bylo to ještě horší. Znal jsem i několik vlastníků značkových kazet C120, ale těm jsem osobně mechaniku SM pro jejich provozování nedoporučoval. Je to hrubiánská, zhruba ždímačková mechanika podobného druhu, jako měl původně Sonet a Sonet Duo. 25W motory a tahy na páskách, asi jako na řemeni k mlátičce..
Ten popis úpravy /bez těch zpožděných brzd/ a dokreslené schéma se do RTS dostalo zcela jistě z Přelouče. Bylo to na cyklostylovaném dvojlistu a přišlo to asi jen 3x, takže se s tím pak letělo na ředitelství, kde měli A4 kopírku Minolta. Jako oficiální TI to určitě už nebylo, protože to bylo někdy v r. 87-88 a podnik měl myslím víc starostí sám se sebou, než aby se ještě staral o smluvní servisy..

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#185 Příspěvek od ronoda »

luboš1961***Ještě malá technická, nevadí to při převíjení (rychloposuvu) na konci kazety? Tam přeci všechnu energii musí podržet páska uvnitř, v tom okamžiku je přeci rychlost pásku nejvyšší možná.

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#186 Příspěvek od ronoda »

sinclair*** myslel jsem, že ty spojky, které by tento problém měly eliminovat fungovaly alespoň když to bylo nové. To že správně nefungují
po 35ti letech jsem bral změnou materiálu (zestárnutí) plastu.
Přílohy
spojka sm261.gif
(215.96 KiB) Staženo 90 x

Uživatelský avatar
lubos1961
Příspěvky: 324
Registrován: 20 črc 2010, 02:00
Bydliště: Nový Jičín

#187 Příspěvek od lubos1961 »

To rondo
Na konci pásku se to chová naprosto stejně jestli je to originál nebo úprava. Tam se na základním tahu pásky nic nemění.

To sinclair
Že nějakou úpravu servisy dostaly se do rukou obyčejných baslířů nedostalo. Já si to navrhnul sám podle mých představ již na původní SM260 a jelikož se mi to osvědčilo, tak to mám i na té SM 261.

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#188 Příspěvek od ronoda »

lubos1961***jj máš pravdu, celá reakce vlastně začíná až po zastavení unášečů.

Uživatelský avatar
david69
Příspěvky: 398
Registrován: 04 led 2007, 01:00

#189 Příspěvek od david69 »

jak je to s mikrofonnim vstupem, zkusil jsem pocitacovy mikrofon a polsky mikrofon
z 80 let na DIN, a signal na displayi neni viditelny, nahravka je velmi slaba, konektor
ma rozkreslene spinace zemnici vstupy, delam neco spatne?

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#190 Příspěvek od xsc »

Počítačový mikrofon je elekret, potřebuje, aby na živém bylo přidáno ss napětí 5V. Polský neznám, takže netuším.
Levý konektor mikrofonu má pomocný spínací kontakt, kterým se přepíná citlivost zesilovače

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#191 Příspěvek od Hill »

Polský neznámý, to mohl být nějaký MDO od Unitry. Některé měly souměrný výstup, tedy zapojení konektoru neodpovídá zapojení vstupu SM260.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#192 Příspěvek od xsc »

A další věcí je, že jeden mikrofon se musí zapojit do levého vstupu, jen ten přepíná citlivost.

Uživatelský avatar
lubos1961
Příspěvky: 324
Registrován: 20 črc 2010, 02:00
Bydliště: Nový Jičín

#193 Příspěvek od lubos1961 »

Abych pravdu řekl, nikdy jsem nepoužil mikrofonní vstupy u tohoto magnetofonu. Tak jsem to také vyzkoušel. Dominantní je levý vstup, kde při zasunutí DIN konektoru rovněž rozpojí jeden zemnící kontakt, čímž přes tranzistor T102 a T202 přidá zesílení vstupnímu zesilovači. Pokud jsou k tomto konektoru napojeny oba (dynamické) mikrofony, stačí mít připojen pouze tento jeden konektor pro stereofonní záznam. Pokud jsou mikrofony samostatně, jeden se připojí do levé a druhý do pravé zdířky, ale vždy ten levý je dominantní. Zkoušel jsem zapojit klasické dynamické mikrofony a pro plné vybuzení mi vycházel jezdec potenciometru síly nahrávání zhruba uprostřed dráhy.

Uživatelský avatar
david69
Příspěvky: 398
Registrován: 04 led 2007, 01:00

#194 Příspěvek od david69 »

je mozne ze kondenzatorovy mikrofon neni vhodny.

Uživatelský avatar
david69
Příspěvky: 398
Registrován: 04 led 2007, 01:00

#195 Příspěvek od david69 »

neco je spatne, zkousel jsem 600 Ohm dynamicky mikrofon pres DIN 5 kolik,
jak v L tak R zdirce, ale display nereagoval, signal se nezesiluje ani pri vytoceni
potenciometru na max :(

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“