Nejde prodat auto za polovinu -proč?
Moderátor: Moderátoři
Nejde prodat auto za polovinu -proč?
Kamarád - senior 74 let nemůže prodat SUV Mitsubishi ASX.
Inzeruje ho jak se dá, snížil cenu na polovinu co ho koupil a není žádný zájemce. Vůz je ještě pár dní vystaven na TipCars, je k tomu i ověření Cebia https://www.tipcars.com/mitsubishi-asx/ ... 43315.html
Prosím nepomohl byste někdo s tím prodejem? Já se v tom nevyznám a on je bezradný.
Inzeruje ho jak se dá, snížil cenu na polovinu co ho koupil a není žádný zájemce. Vůz je ještě pár dní vystaven na TipCars, je k tomu i ověření Cebia https://www.tipcars.com/mitsubishi-asx/ ... 43315.html
Prosím nepomohl byste někdo s tím prodejem? Já se v tom nevyznám a on je bezradný.
Naposledy upravil(a) zachranar dne 20 lis 2020, 12:54, celkem upraveno 2 x.
To auto má hodnotu max 150K... A to ještě pokud nemá moc najeto (do 150k)... Jinak je to auto celkem k ničemu, kufr malých rozměrů, tak na dvě igelitky, komfortu to taky moc nepobralo... Navíc těchto aut je v bazarech tolik, že to bude hóóódně těžké prodat i pod cenou... Pokud už nemůže řídit, tak ať to raději dá někomu z rodiny koho má rád a bude spokojený... Po těchto autech opravdu je poptávka mizivá... Tohle auto má i soused a když viděl co jsem si koupil za auto já a jaký mám kufr, tak jen zalitoval... (mám škodovku)...
Problém je, že ceny bazarů a ceny "na ulici" jsou diametrálně odlišné. Inzerátů na prodeje aut jsou tisíce. Aby si ho někdo vůbec všiml, musí zaujmout výrazně příznivou cenou. Pokud mu nevolali ani z bazaru, že ho vezmou za polovinu, tak je něco špatně.
Pokud tomu ani jeden nerozumíte, dejte to do bazaru. Přímý prodej sebou nese určitá právní rizika a to jak na straně kupujícího, tak prodávajícího. Pokud tomu nerozumíte, tak si z vás někdo udělá půjčovnu.
Pokud tomu ani jeden nerozumíte, dejte to do bazaru. Přímý prodej sebou nese určitá právní rizika a to jak na straně kupujícího, tak prodávajícího. Pokud tomu nerozumíte, tak si z vás někdo udělá půjčovnu.
Přesně jak psal Rellik a to psal cenu jako maximální. Bez ohledu na to, co to auto stálo (a nemá to nic s tím společné), bych odhadoval prodejní nabídkovou cenu tak 135 tisíc s poznámkou, že dohoda možná (např. sleva 5 tisíc, když to vezme tento týden atd.). Na tom autě je to nachystáno na opravy a takových dneska je habakuk.
Pro kontrolu ať si najde na internetu to auto v cenové relaci, co nabízí. Jestli ho jako cizí hledač vůbec najde? A o tom to při inzerci je.
A jak jsem se díval, tak to je informace asi na úrovni toho inzerátu. Že ho nemůže prodat ani za polovinu? Čeho? Asi nákupní ceny, protože za 75 tisíc by ho určitě prodal. Musí se dívat na stejná auta ze stejných let a porovnávat. Pokud by ještě potřeboval auto, tak někdy zjistí, že je lepší ho dalších 5 let projíždět než prodávat a kupovat ve stejném stavu neznámé auto s neznámým stavem.
Auta jsou již po pěti letech tak na té polovině ceny.
Pro kontrolu ať si najde na internetu to auto v cenové relaci, co nabízí. Jestli ho jako cizí hledač vůbec najde? A o tom to při inzerci je.
A jak jsem se díval, tak to je informace asi na úrovni toho inzerátu. Že ho nemůže prodat ani za polovinu? Čeho? Asi nákupní ceny, protože za 75 tisíc by ho určitě prodal. Musí se dívat na stejná auta ze stejných let a porovnávat. Pokud by ještě potřeboval auto, tak někdy zjistí, že je lepší ho dalších 5 let projíždět než prodávat a kupovat ve stejném stavu neznámé auto s neznámým stavem.
Auta jsou již po pěti letech tak na té polovině ceny.
Známej teď prodával Octavii, která se stejnou výbavou, nájezdem a stářím se v bazarech prodává za 110 až 150 tis. Protože ví, jak to chodí, tak ji dal za 100, i když auto nemělo žádné zjevné vady, bylo neburané po prvním majiteli a spíše by v bazarech bylo za tu vyšší cenu.
Během půl roku se mu ozvali tři bazary a dva "živí" zájemci. Toť vše. Nakonec se ho velmi rád zbavil za 68 tisíc. Bazary nabízely 50 až 55 tis.
Teď jsem kvůli dědictví nechával dělat v bazarech odhad Hyundai i30 - stáří tři roky, nájezd jen 7500 km. Výkupní cena 110 až 120 tisíc. To je třetina ceny nového, polovina prodejní ceny v bazarech.
Během půl roku se mu ozvali tři bazary a dva "živí" zájemci. Toť vše. Nakonec se ho velmi rád zbavil za 68 tisíc. Bazary nabízely 50 až 55 tis.
Teď jsem kvůli dědictví nechával dělat v bazarech odhad Hyundai i30 - stáří tři roky, nájezd jen 7500 km. Výkupní cena 110 až 120 tisíc. To je třetina ceny nového, polovina prodejní ceny v bazarech.
Všechny starý vraky jsem prodal přes bazoš.cz, na tipcars inzerují z 95% autobazary a podle toho taky vypadá skupina zákazníků. Na bazoši ten inzerát shlédne 10x tolik lidí. K ceně - pokud je auto v pořádku a pěkné, tak nemá smysl ho prodávat za méně než tu nejlevnější vylítanou hujdu. Rozhodně to není tak, že pokud bude stát o pár tisícovek víc než nejlevnější v inzerci, tak se neprodá. Ale možná bych z těch fotek vyřadil tu s tím Avensisem v igelitu, vypadá to trochu jak vesnické vrakoviště, to celkem odrazuje.
Tak jsem se cvičně kouknul.
Položil bych se na otázku, proč bych měl mít zájem si to auto koupit. Už je dost staré, nevzpomínám si, že tenhle typ bych často viděl na silnicích. Možná by mohl mít zájem někdo s čerstvým řidičákem, aby se na něm vyjezdil. Ale asi by hledal něco za míň, aby to, až bude chtít něco novějšího mohl shodit se skály nebo darovat hasičům. Mne by odrazovala taky ta nafta.
Proč to vlastně kamarád chce prodat?
Položil bych se na otázku, proč bych měl mít zájem si to auto koupit. Už je dost staré, nevzpomínám si, že tenhle typ bych často viděl na silnicích. Možná by mohl mít zájem někdo s čerstvým řidičákem, aby se na něm vyjezdil. Ale asi by hledal něco za míň, aby to, až bude chtít něco novějšího mohl shodit se skály nebo darovat hasičům. Mne by odrazovala taky ta nafta.
Proč to vlastně kamarád chce prodat?
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Protože už koupil jiného japonce: TP Více na: https://www.suzukiclub.cz/forum-tema/ce ... 58?kols=23Yarda1 píše:....Proč to vlastně kamarád chce prodat?
a myslím, že se dal zase napálit jako tenkrát (v r. 2015) s tím Mitsubishi za 310 tis.Kč a teď Vitaru za 370kkč
Je to už starý důvěřivý a bezbranný člověk, proto by si zasloužil nějakou pomoc v této blbé době. Já nevím jak.
Naposledy upravil(a) zachranar dne 20 lis 2020, 15:06, celkem upraveno 1 x.
Za ty prodělaný peníze a co starý člověk za rok najezdí, by se vyplatilo auto nekupovat, ale nechat se vozit za úplatu. Taxikáři jsou ale jen ve městech a jsou drazí. Možná by to byl námět na podnikání na venkově >ODVEZU, PŘIVEZU, NAKOUPÍM ...< Nabídnout rozumný ceník a určitě by se to ujalo (jen pokud by na to nevlítli úředníci co všechno zkazí).
Hlavně tohle je takový nafouknutý Tico, kufr je u toho na tejdenní nákup pro jednoho. A mimo uzávěrek diferáků na něm není nic extra. Nevidím na něm nic, co by mě donutilo uvažovat o koupi, je to jen módní tuctovka. Nad 130k bych to nedával.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill