Boha jeho, ten trubiroh si vážně myslí, že při jakýmkoliv nezávislým topení se obejde bez dodatečnýho odběru z baterky auta? Že si jako by se nechumelilo někde pod kapotu vedle Hádky Trojice Pístů přišroubuje 10-litrovou nádrž na naftu plus něco, co si představuje asi jako letlampu bez potřeby napájení, která mu na povel bude ohřívat vzdoušek? Teda tady si opravdu někdo představuje dodatečnou zástavbu čehokoliv plamenově spalujícího do auta jako Hurvínek třetí světovou - ale já to nésu ... Fakt, výživný vlákno, jen co je pravda, aspoň se člověk pobaví co za pitomosti jsou adepti Darwin´s Award schopní vymyslet pro vlastní eliminaci ...Duvsan píše:... viem že sú pre ohrev vody a pre ohrev len vzduchu. Lepšie by bolo ohriať i motor, ale taký luxus neviem, či mu chcem dopriať. Na oplátku by mi vynadala baterka.
rnbv, o tieto veci som sa doteraz vôbec nezaujímal, takže nemám prehľad. ...
Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning
Moderátor: Moderátoři
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
O tom viem a uvažoval som nad tým. Akurát mi uniklo, že to berie 1kW, tak som to vypustil ako nezaujímavé. Ale to mi asi neuživí alternátor spolu s baterkou (pri spotrebe samotného vozidla).
No nič. Mám v pláne skúsiť naraz dva ohrievače, 200W + 150W, ak to dá alternátor. Neviem, ako silný ho vlastne mám. Možno sa motor koľko-toľko zohreje a pomôže. Ak to bude málo, do budúcej zimy niečo vymyslím.
Ďakujem za tipy.
Hehe, lacnejšie ako z toho bazaru (neberte to, že už to objednávam, to len ako zaujímavosť). Ale recenzie to má dobré.
No nič. Mám v pláne skúsiť naraz dva ohrievače, 200W + 150W, ak to dá alternátor. Neviem, ako silný ho vlastne mám. Možno sa motor koľko-toľko zohreje a pomôže. Ak to bude málo, do budúcej zimy niečo vymyslím.
Ďakujem za tipy.
Hehe, lacnejšie ako z toho bazaru (neberte to, že už to objednávam, to len ako zaujímavosť). Ale recenzie to má dobré.
Naposledy upravil(a) Duvsan dne 16 pro 2020, 23:15, celkem upraveno 1 x.
Ten 5kW bufík nebere rozhodně 416A z palubní 12V sítě, protože dole je napsaný, že to je nezávislý naftový topení - akorát vidím daleko větší problém v tom, že to má otevřenej okruh funkce, na rozdíl od bufíků přímo určenejch pro vestavění do vozidel. Pro lepší pochopení - bufíky s uzavřeným okruhem nasávají venkovní vzduch pro hořák a vyfukujou zase ven mimo auto(bus). Jejich topnej okruh je od spalovacího oddělenej, takže při správný instalaci nehrozí zamoření interiéru spalinama a tím i otrava CO. Nevýhodou je menší účinnost, protože část tepla se odvede s výfukem mimo vyhřejvanej prostor. Naproti tomu otevřený bufíky sice mají skoro 100% účinnost, ale jsou spíš pro stavby nebo nějaký haly, kde je dostatek vzduchu a zajištěný větrání, protože vejfuk od hořáku jde přímo do vytápěnýho prostoru bez oddělění ohřívanýho vzduchu od spalin = při použití v utěsněným prostoru hrozí vysoký nebezpečí otravy kysličníkem uhelnatým. Ale Darwinistům je to jedno, ti si klidně budou v osobním autě přitápět PB vařičem ...workhard píše:Ten bufík, co se ti tak líbí, má 5kW, to znamená, že při 12V bere 416,6A. Nechceš mordovat baterku, ale topit bufíkem, když běží motor, je poněkud zbytečné. A už končím, to je stejné, jako debatovat s Kolesou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
. . . ale nejsou, mám 1,2 HTP a topí lépe než felda, se kterou jsem dříve taky jezdil.workhard píše:Mám starou feldu 1.3 ujedu 4km a už to normálně topí, to jsou na tom haťapky tak špatně?
. . . přijdu k autu, nastartuju, než uložím věci do kufru a očistím skla už je znát, že to topí. A když sjedu ze sídliště na hlavní začíná se teploměr zvedat.
To jsou asi 2km pomalé jízdy . . .
důležité je, nemít v autě vlhkost aby se nesrážela zevnitř na sklech.
To bývá u fábky větší problém, zatéká dveřmi do čalounění interiéru.
Minulý týden jsem musel nechat přetěsnit výplně v zadních dveřích . . .
Je fakt, že motorizace od motorizace je to jiný. S felinou jsem toho moc nenajezdil a v zimě už vůbec ne - a když už, tak to byla 47kW SDi dehťárna v pick-upu neboli se zkrácenou kabinou. Ta topila poměrně slušně. Zato s favoritem i ještě se šádynou to byly doslova léta a zimy. Šáde topila hanebně - ze známejch důvodů (topení v kufru pod palubovkou, k němu pod autem zezadu od motoru dlouhatánský trubky, než se ohřál obrovskej objem chladicí kapaliny, člověk ujel 5km než vůbec výdechy začaly produkovat něco jako vlažnej vzduch), zatímco 1,3SPi favorit/forman byl vyhřátej jak pec v cuku letu - ten byl přímým opakem šádyny, než jsem sjel tu samou trasu co píše Vláďa ze sídliště pod kopec (bydlíme ani ne 100m od sebe), z topení fanouše šel už solidně teplej vzduch. S Drobkem jsem se bohužel musel vrátit zpátky do minulosti, protože ten i když má motorový a topný uspořádání podobný jako fáčko (motor vpředu, agregát klimy/topení v prostoru mezistěny mezi motorovým prostorem a kabinou), tak o rychlým náběhu topení si můžu nechávat jen zdát. Po konzultacích na nejrůznějších fórech a dotazech i u odborníků z automobilky jsem dostal následující souhrn informací:
- moderní motory jsou optimalizovaný pro vyšší tepelnou účinnost, takže do chladicího okruhu odvádějí menší díl tepla než motory starší = ohřívají se pomalejc. Je to daný hlavně elektronickým řízením spalovacího procesu, kterej je tak produkuje míň exhalací (žádoucí účinek), bohužel nežádoucí vedlejší účinek je zhoršení schopnosti brzo po startu ohřívat kabinu. Po delší jízdě se účinek topení srovná, ale při "couračce kolem komína" je to bez přídavnejch ohřívacích topítek dost obtěžující.
- aby se to zhoršený topení co nejvíc potlačilo při nezměněnejch podmínkách spalování a tím i nezhoršenejch exhalacích, musely se upravit chladicí trakty motorů tak, že jsou chladicí okruhy rozdělený na víc částí s několika termostatama nebo dokonce elektronicky řízeným termomanagementem plynule řídícím získávání co největšího odpadního tepla z motoru v době těsně po startu a naopak zajišťujícím co nejplynulejší distribuci a odvod odpadního tepla z motoru při jeho dalším běhu, aby se snížilo tepelný namáhání mazací náplně a vejfukovýho traktu - takže standart jsou výměníkový kostky olej/voda případně u přeplňovanejch motorů i vodou chlazený intercoolery nasávanýho vzduchu a u všech variant i zvlášť ochlazovaný hlavy často s integrovanýma kapalinou chlazenýma výfukovýma svodama.
- výsledek je, že existuje určitá část moderní generace aut, která na rozdíl od starších a primitivnějších topí rozpoznatelně hůř, protože u ní ještě výrobci nepoužili pokročilej termomanagement a tím ty auta i když by mohly (vzhledem k uspořádání motor vs. topnej agregát), tak netopí tak brzy po startu jak by si člověk myslel.
- moderní motory jsou optimalizovaný pro vyšší tepelnou účinnost, takže do chladicího okruhu odvádějí menší díl tepla než motory starší = ohřívají se pomalejc. Je to daný hlavně elektronickým řízením spalovacího procesu, kterej je tak produkuje míň exhalací (žádoucí účinek), bohužel nežádoucí vedlejší účinek je zhoršení schopnosti brzo po startu ohřívat kabinu. Po delší jízdě se účinek topení srovná, ale při "couračce kolem komína" je to bez přídavnejch ohřívacích topítek dost obtěžující.
- aby se to zhoršený topení co nejvíc potlačilo při nezměněnejch podmínkách spalování a tím i nezhoršenejch exhalacích, musely se upravit chladicí trakty motorů tak, že jsou chladicí okruhy rozdělený na víc částí s několika termostatama nebo dokonce elektronicky řízeným termomanagementem plynule řídícím získávání co největšího odpadního tepla z motoru v době těsně po startu a naopak zajišťujícím co nejplynulejší distribuci a odvod odpadního tepla z motoru při jeho dalším běhu, aby se snížilo tepelný namáhání mazací náplně a vejfukovýho traktu - takže standart jsou výměníkový kostky olej/voda případně u přeplňovanejch motorů i vodou chlazený intercoolery nasávanýho vzduchu a u všech variant i zvlášť ochlazovaný hlavy často s integrovanýma kapalinou chlazenýma výfukovýma svodama.
- výsledek je, že existuje určitá část moderní generace aut, která na rozdíl od starších a primitivnějších topí rozpoznatelně hůř, protože u ní ještě výrobci nepoužili pokročilej termomanagement a tím ty auta i když by mohly (vzhledem k uspořádání motor vs. topnej agregát), tak netopí tak brzy po startu jak by si člověk myslel.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Do Felicie se SDI nedávalo. Byla to 1,9 D atomsféra s mechanickým čerpadlem a nepřímým vstřikem - ten motor měl původ v hlubokých 80. letech (tehdy ještě jako 1,6 D), dával se do Golfu III a podobně.EKKAR píše:Je fakt, že motorizace od motorizace je to jiný. S felinou jsem toho moc nenajezdil a v zimě už vůbec ne - a když už, tak to byla 47kW SDi
SDI je novější motor s přímým vstřikem, defacto atomsférická verze TDI. Montoval se až do Fábie a Octavie. "Dožil" s objeme 2,0 v Golfu, myslím že V. generaci.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Teda nevedel som, že tie bufíky sú "otvorené". Myslel som si, že také ani neexistujú. To niee.
Moja HTP 12V sa rozkúri po tak 2-3 km, to už som doma. Nezateká mi (aspoň dúfam), problém je vydychovaná vlhkosť. Môže bafať na parkovisku 10-min. a stále málo. Keď postojím na moste, kým otvorím bránu, ručička popadne tak na štvrťku dráhy (90°C je v polovici). Ide o to, aby som nemusel mrznúť pri aute a potom cez mesto ísť skoro naslepo, lebo zohreje sa to až "pred barákom". Pravda väčšinou chodím peši (pol hodina), ale nie, keď sneží a tak.
416,6A z palubnej siete. workhand, čo si si dal?
Moja HTP 12V sa rozkúri po tak 2-3 km, to už som doma. Nezateká mi (aspoň dúfam), problém je vydychovaná vlhkosť. Môže bafať na parkovisku 10-min. a stále málo. Keď postojím na moste, kým otvorím bránu, ručička popadne tak na štvrťku dráhy (90°C je v polovici). Ide o to, aby som nemusel mrznúť pri aute a potom cez mesto ísť skoro naslepo, lebo zohreje sa to až "pred barákom". Pravda väčšinou chodím peši (pol hodina), ale nie, keď sneží a tak.
416,6A z palubnej siete. workhand, čo si si dal?
Druhé auto som nekúpil. Stále občas pozerám ponuku, ale prísne porovnávam prínos vs náklady a urovnávam si, čo by to malo byť. Tempomat som vzdal. Nechal som Magicar a doplnil som centrál. K tomu prepínač, aby necvakali všetky zámky, keď nemusia. Spolujazdcovo okno plánujem dať do elektriky. Sťahovačku už mám, len som zaváhal a ani sa mi nechcelo (čím ďalej som nejak lenivejší a lenivejší). Ale rozhodol som to dať a v priebehu leta. A dal som si namontovať ťažné. Čo bolo ešte?