autožárovky do hlavních svìtel

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

autožárovky do hlavních svìtel

#1 Příspěvek od sr71 »

Máte nìjaké osvìdèené typy H7 tøeba s vyšší svítivostí a rozumnou životností? On je nìjaký praktický rozdíl když je vrchlík baòky støíbrný místo èerný? Podle tohoto popisu to tak vypadá https://autozarovky.heureka.cz/osram-ni ... e/#section

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Night Breakery můžu vřele doporučit do projektorovejch světel, používám je v Drobkovi už léta a výdrž mám zhruba rok na pár - a nemám DLR a automatický rozsvěcení potkávaček mám vypnutý, rozsvěcím manuálně. Poslední dva roky kupuju Osram Night Breaker Laser. Do čeho bych je bez dalších opatření nikdy nedal, je parabolovej světlomet v jedničkový fábuli - tam se H7 tak blbě chladí, že by O-NB vzaly za svý během prvních pár dnů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#3 Příspěvek od misocko »

davam to co pise EKKAR. Rozdiel oproti normalnym ziarovkam hned zbadas - na dialnici Ťa osvetluju velke znacky tvojim vlastnym svetlom :D , a fakt je to poznat
daval som night brakery aj do Fabie 1 , vydrz bola fakt mizerna , ani nie tri mesiace, proste na beziacom pase. Ale v F1 pri tych blbych svetlach , som radsej aspon trochu videl ako setril....
rok mi vsak nevydrzia ani v aktulnom aute , asi jazdim viac , a v zime nonstop tlmene, denne v lete

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#4 Příspěvek od Celeron »

Nojo, plastový paraboly C4 Pikaču a H7 nejdou vůbec dohromady. Tak mě to jejich praskání vždy po několika měsících sra-lo, že jsem za paraboly nacpal ubastlený soft-starty s Fetem, nyní drží rok a půl i dýl. Svítej furt ve dne v noci. Praskaly jak drahý Osramky tak levný Poláci bez rozdílu.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#5 Příspěvek od sr71 »

mì tam mate ten popis co je v odkaze který jsem dával "...nejedná se o východoevropskou edici, støíbrné vrchlíky do èirých svìtlometù..." co to znamená?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Mám Night Breaker Laser +150% ale dávám je jen do dálkovejch světel. Jsou to teda H1 a mám je v parabolových světlech v Golfu IV. Zatím (ťuk ťuk) drží už rok. Asi to bude tím že krycí sklo je sklo a ne plast tak se járovka uchladí.
Svítí to úžasně a kor když si člověk ty světla umeje :pako:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

misocko píše:davam to co pise EKKAR. Rozdiel oproti normalnym ziarovkam hned zbadas - na dialnici Ťa osvetluju velke znacky tvojim vlastnym svetlom :D , a fakt je to poznat
...
Já když Drobka koupil, byly v projektorech normální klasický OSRAM H7 55W. A když jsem jel v noci, skoro jsem na cestu neviděl, jak ty projektory mizerně svítily - a co horšího, když proti mě jel kamión a svítil celou rampou jak zanikající družice, na probliknutí dálkovýma ani na jejich trvalý rozsvícení žádnej nereagoval. Upozorňuju - mám bihalogenový projektory s mechanickou clonkou, která se pro dálkový světlo odklopí - žárovka je jednovláknová a nepřepíná se. Dvě žárovky v každým světle (jednu v projektoru pro potkávačku a druhou v normální parabole pro dálkový) má až facelift = produkce od roku 2010. No a po náhradě obyčenejch Osramů Night Breakerama už nemám problém s tím, že by mi tiráci svítili do ksichtu - i na probliknutí poslušně "klopí světla" a to i na dost velkou vzdálenost ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#8 Příspěvek od xmurgi »

S night breaker laser od osramu, prípadne night vision od phlipsu chybu neurobíš... treba však počítať s viac ako citeľne kratšou životnosťou... aj tu platí porekadlo.. niečo za niečo. Rozhodne by som ich nepoužíval ako DRL... to nebudeš stačiť meniť...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#9 Příspěvek od MetalGod »

Mám tam - a teď nevím, jestli Posram, Philips, nebo něco jinýho - na potkávačkách H7 +30%, na dálkách H1 +90%, v obou případech jsem volil s čirou baňkou - přece jen modrá musí zákonitě topit víc. H7 mám asi 2 roky, furt svítěj, H1 jsem měnil po roce a půl.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#10 Příspěvek od Kvicala_r »

Mám na OC I nightbraker. Kdysi sme měřili NB vs Philips XV (H4 ve stejné parabole). Philips byl snad o 2-3% lepší, ale kolegovi v roomsterovi vydržely H7 Philips XV asi 3 měsíce. s NB jezdil min rok. Tam ta H7 byla hned po otočení klíčem jako DRL. Měl to jako servisní auto, takže těch startů za den bylo hodně.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#11 Příspěvek od passion »

Moja skúsenosť s nightbraker H7- mizerná životnosť a ich svetlo s modrým nádychom nič moc na mokré cesty.
Oveľa viac sa mi pozdávajú čo sa týka životnosti aj farby svetla Silverstar2 tiež od Osramu. Strieborná čiapočka je len imidž žiarovky tam, kde ju vidno v reflektore.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#12 Příspěvek od Kvicala_r »

Hodně důležité pro životnost žárovek je napětí a počet studených startů. Nová auta řídí PWM tak, aby nominál byl dodržený. Při nárůstu 0,5V nad nominál jsi možná na polovině životnosti. Někde bych dohledal i křivku od Philipse.
Taťkův Berlingo (2003) dobíjí i 14,3V. to ty žárovky ku*ví solidně. Dal sem mu tam ledkové DRL a parkova4kz s LED. Kdo to měl furt měnit...[/b]

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#13 Příspěvek od davemh »

Mám nějaký Tungsram +130% a drží už něco přes rok, světla dostatek. Stejné lampy jako Ekkar, v provozu kolem 14,3V.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#14 Příspěvek od Sandal »

Kdyby jsme změřili napětí na patici žárovky, tak bysme se možná divili kolik voltů tam je. Podle mě pokles nejmíň o 1V. Vždyť ty kabely k žárovkám maj snad jen 1mm2 průřez.
Schválně půjdu změřit a dám vědět.

Hehe! Spuštěnej motor, rozsvícený potkávačky. Na baterce naměřeno 14,4 a na patici žárovky 13,4. Přesně o 1V :lol:

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#15 Příspěvek od witt »

misocko píše:na dialnici Ťa osvetluju velke znacky tvojim vlastnym svetlom :D
tohle se mi děje od té doby, co jsem tam dal nějaký noname za 40Kč/kus. A rozhodně to nepovažuji za pozitivní vlastnost.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“