autožárovky do hlavních svìtel

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Hubert_79 »

Mně se povedlo něco podobného u škodovky. Tam, jak známo, se muselo kvůli výměně žárovky vyndat celé světlo. To bylo dole zacvaklé takovým čepem aby drželo kde má. No, vyměnil jsem žárovku, nandal to tam a odjezd. Bylo mi divný, že když jedu alejí, tak to místo škarpy osvětluje koruny stromů :lol:
Stačilo to pořádně zacvaknout a bylo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#32 Příspěvek od Mysteri »

EKKAR píše:
Hubert_79 píše:.... Nechápu, jak někdo může s "jednookým" autem jezdit, vždyť je vidět prd.
Spousta lidí to ani nepozná.
A najmä, keď prší... Keď najmä ráno za tmy a dažďa o 5:20 idem do práce,(celá cesta je iba na stretávačkách, lebo obec a iba 4 km mimo obce ale oproti stále niekto) tak niekoľkokrát si skontrolujem prepínač svetiel, či svietim, napriek tomu, že palubovka mi svieti... :lol: A začnem radšej dávať prednosť autobusárom, vychádzajúcim zo zastávky, zaradím sa radšej za nich, oni potom síce začnú tvoriť ten známy ,,,vláčik" aut, lebo aj tam, kde je povolená 90tka, idú 60tkou, ale idú predo mňov a mne stačí sledovať iba ich zadné svetlá... A zrak na šerosleposť podľa vyšetrenia z pred 3 mesiacov mám O,K, To iba pre rýpalov... :lol:

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#33 Příspěvek od davemh »

Tak na žárovce 12,4. Oni ty lampy jsou vydrátovaný něčím, co vypadá jako 0.5, nebo ještě míň, kdoví jestli to je vůbec měď. Ale i tak to svítí dost.

Uživatelský avatar
jirkati
Příspěvky: 1349
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

#34 Příspěvek od jirkati »

Včera po 14. hodině jsem jel ze Železného Brodu do Jablonce n.N. přes Pěnčín a byla tam taková mlha, že když jsem dojel před Maršovicemi linkový autobus tak jsem za ním jel až do Jablonce. Ani na zastávkách se nedalo autobus předjet a bylo houby platné zkoušet tlumená, mlhová či denní světla, protože viditelnost byla cca 20 metrů. Až na příjezdu k objížďce na Liberec mlha na padesáti metrech zmizela. Prostě poklička, ve které nezáleželo ani na žárovkách ani na reflektorech. Přitom z Liberce jsem vyjel do Železného Brodu ve 13 hod. po dálnici přes Turnov a nikde po mlze ani památky takže jsem jel na denní světla.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#35 Příspěvek od Celeron »

Před pár lety jsem na podzim asi v půli října jel po 21 hodině z Chlumce do Bydžova. Takovou mlhu jsem nikdy před tím ani potom nezažil a to mám odjeto kolem 800 tisíc km. Jakýkoliv světlo dělalo žlutý mlíko, předním sklem nebylo vidět naprosto nic. Musel jsem jet krokem a čumět z okýnka na středovou čáru. Naštěstí byla celých 10 km v létě čerstvá. Viditelnost byla sotva 3 metry. Naštěstí byl nulový provoz, nikoho jsem nepotkal. To by jsme asi oba skončili s rozbitou hlavou. :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#36 Příspěvek od EKKAR »

Tohle s hlavou ven z vokna jsem zažil někdy v roce 1992 mezi Lačnovem u Svitav a Opatovem na tom kusu roviny I/43, co byl plánovanej jako polní vzletová dráha pro případ války. Taky, rychlost krokem, hlava z vokna, na těch asi 3 km jsem byl mokrej jak vodník...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#37 Příspěvek od MiraSt »

Mysteri píše:A začnem radšej dávať prednosť autobusárom, vychádzajúcim zo zastávky, ........ To iba pre rýpalov...
No tak ono je to v obci povinnost dát autobusu vyjíždějícímu ze zastávky přednost......
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#38 Příspěvek od passion »

V robote kolegom hovorievam tak - bola taká hmla, že som otvoril okno a nevidel som na prístroje :lol:
Přílohy
Laminatka hmla.jpg

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#39 Příspěvek od Sadra17 »

mam xenony a jedna výbojka odešla už po třech letech a 45k km na hrbu, výměna super sundat nárazník a vyndat světla, naštěstí je to tak na hodinku klidný práce :D

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#40 Příspěvek od rnbw »

3 roky snad vydrzia aj normalne halogeny. Ani si nepamatam, kedy som niektoru H4 menil. Najcastejsie menim W5W - v parkovackach a osvetleni ECV.

Nedavno som menil svetla - povodne mali kryt nielen zazltnuty, ale aj popraskany. Stacilo par skrutiek povolit. Naraznik zostal na mieste.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#41 Příspěvek od EKKAR »

Je to nejen značka od značky jiný, ale dokonce u stejnýho typu se to liší i podle motorizace. Mám rooma 1,4 16V beneli a světla bihalogen projektory bez corner funkce (pevný nenatáčecí). Přístup k žárovkám H7 nijak oslnivej, ale i já co na ruku nenatáhnu rukavici s číslem menším než 12 se pro ně dostanu na obou stranách celkem s přehledem. Manželčina kolegyně z práce má dvojkovou fábuli 1,2HovnoToPojede s klasickýma parabolama a járovkama dvouvlákno H4 - a na výměnu aby si najímala děcka z první třídy nebo Saxánu, protože tam aby se dospělej člověk dostal k žárovkám, tak nalevo musí ven baterka chcačky nechcačky a napravo expanzní nádržka chlazení - bez jejich vyndání mimo motorovej prostor se prostě pro há-čtyřky není kudy jinudy dostat. A to jsou ty předky u rooma i dvojky fábule jinak konstrukčně naprosto identický, akorát prostě ta Hádka Trojice Pístů má expanzku i baterku posunutou o pořádnej kus směrem dopředu až těsně za krytky světlometů!!!!
passion píše:V robote kolegom hovorievam tak - bola taká hmla, že som otvoril okno a nevidel som na prístroje :lol:
U nás se zas říká, že je taková mlha, že by v ní zabloudil i Rákosníček respektive že se vodník Kebule zase jednou zlískal tak, že si zvrhnul kotel na vaření mlhy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#42 Příspěvek od Sadra17 »

rnbw píše:3 roky snad vydrzia aj normalne halogeny.
ono je to i o trasách, když často rozsvěcuješ tk dostávaji víc naprdel než když ráno rozsvítíš a večer zhasneš

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#43 Příspěvek od EKKAR »

Není to pravda. Výdrž žárovek jednak záleží na jejich konstrukci - žárovky na menší napětí obecně vydrží víc, protože mají tlustší vlákno, stejně tak životnost ovlivňuje samotná konstrukce nosnýho systému vlákna (jak moc dovoluje pohyb respektive průhyb vlákna) - a v neposlední řade je životnost ovlivněná i zástavbovýma podmínkama pro žárovku = hlavně jejím chlazením. To je totiž u halogenky asi nejdůležitější, špatně chlazená halogenka odchází daleko před svojí možnou maximální životností jednoduše proto, že v ní nemůže fungovat její základní funkční proces, tzv "halogenidový cyklus", pomocí kterýho je bráněno ztenčování vlákna za provozu odparem wolframu a jeho ousazováním na stěny baňky (černání baněk). Ten proces využívá rozdílu teplot mezi žhavým vláknem a od něj ohřátou oblastí inertního plynu v jeho těsný blízkosti a tím samým plynem zchlazeným o stěny baňky. V přítomnosti halogenovýho inhibitoru je při dostatečným tepelným rozdílu mezi vláknem a stěnama baňky silně omezenej přenos atomů wolframu termicky aktivovanou difúzí na sklo = vlákno se ztenčuje jen minimálně a přeruší se většinou vinou prudkýho otřesu. Naopak když se halogenka chladí špatně, sklo se ohřeje a halogenidová procedura nemá prostředí pro svoji funkci, vlákno se ztenčuje až po nějaký relativně krátký době při zapnutí přehoří. Proto mají i žárovky se zvýšenou svítivostí vinou vyšší pracovní teploty vlákna obecně nižší životnost - kterou navíc v reflektorech s blbě vyřešeným odvodem tepla z baňky duplicitně zkrátí zhoršená funkce halogenidovýho cyklu. Klasickej příklad jsou obyčejný "parabolový" reflektory u fábulí první generace - ty pro žárovku H7 vznikly v Helle narychlo jako náhražka za původně uvažovaný projektory kvůli ceně - Škoda Auto chtěla mít fábuli celosériově s projektorama, levnější halogen nebo bihalogen, dražší s xenonama, leč soudruzi z Vlkohradu usoudili, že do škodifky je projektorů škoda a že se musí zlevnit nižší výbavový stupně - proto Hella dostala na poslední chvíli necelej rok před náběhem sériový výroby fábule za úkol vyřešit požadavek osadit fábuli lacinějším provedením světla než jsou projektory. Výsledek potkáváme na silnicích - světlomet(y) svítící jak peklo do všech stran, protože nebyl dostatek času na vychytání tvaru odrazný plochy pro zamezení odlesků svítících mimo požadovanej úhel, stejnej důvod je i nedořešený ochlazování světelnýho zdroje = žárovky H7, ve který proto nemůže správně fungovat halogenidovej cyklus a žárovky v jedničkový fábuli proto odcházejí jak protestanti po Bílý Hoře. Řešilo se to továrně odporovou kabeláží namísto změnou konstrukce světlometu, bastlíři si pomáhali soft-startem s FETem ... Ale hlavně že se to prodávalo ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#44 Příspěvek od robo »

Taky H7 a měl jsem tam Osram Night Breaker. Blbý přístup u obou světlometu, Renault Laguna II. Výdrž tak rok, dva a to mám denní světla. Objednal jsem Philips X-treme Vision. Vytáhnout tu žárovku z uchycení v balení to taky musel vymyslet nějaký potrat. Drží tam fest. Nechce se mě měnit žárovku v tom druhým světlometu na straně spolujezdce, ten mizerný přístup. je tam ta Osram NB. Jak ta Osram tak i Philips svítí dobře. Když je na vozovce mokro a špinavo jako v tento čas tak za tmy se hodí nějaký lux navíc.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#45 Příspěvek od hajeklubos »

Už vidím jak létá kamení co to ten Hájek zase udělal. Mam Fábii 16V 2003. Prvních pár let kdy vymysleli svícení furt, praskaly H7 jen to dunělo. Postupně popraskaly také packy víček krytu žárovek. Sešil jsem to měděným drátem a protože to táhlo tak jsem vyhodil těsnící gumičky víka. Tady se asi dozvím jak budu mít zasrrrrr paraboly. Když se dívám do jiných Fábií nevidím rozdíl, byl spíš problém s žloutnutím zvenku. Kamarádi vyleštili, a světla jsou jako nové. Možná 10let nevím co je praskání žárovek, chladí to. Jak prosté.Včíl mudruj
Luboš

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“