Aprilia RXV 550 2008

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

Aprilia RXV 550 2008

#1 Příspěvek od yesper26 »

Caute, mate niekto skusenosti so startovanim tejto moto ? Totiz ani za toho pana boha ju nemozem nastartovat... Motor bol u mechanika - nastavene ventile, skontrolovane rozvody, tlaky vraj ok, no ma to tzv. dekompenzatory cize tlaky sa meraju dost naprd a este ten starter co tam je, je nic moc, je slaby na ten motor. Benzin do valcov ide, mal som vybrate injektory... pocas startu som videl ako rozprasuju benzin. TPS signal som zatial nemeral, ono na karbecoch je taky potenciometer, ktory snima TPS a dava hodnotu o polohe klapiek v karbecoch riadiacke.Zrejme to ma aj snimac polohy vacky no zatial som ho tam akosik nenasiel... motorka ale v lete vrcala, som sa na nej i vozil a isla ako peklo... pak som ju odstavil a uz ani za toho boha ju nastartovat, len toci, toci a nechyti. Skusal som i so srat. sprejom, teda i v lete ju bolo treba startovat s pomocou toho start. spreja. Teraz ked ju startujem s nim, tak streli do sania, ma snahu chytit, aj chyti ale zdochne, alebo chyti a ked pridam tak bomba z vyfuku az omietka z povaly padla :D

V com by mohol byt problem ?

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

Dej tam čerstvej benzín.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od yesper26 »

Noo je asi 3 mesacny... ale i v lete s cerstvym benzinom boli problemy. Nastartovalo len so start. sprejom. A kebyze tam dam 100 oktan ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Buď ti zapalování nedává jiskru, nebo ji dává v blbou dobu. Ověř zapojení kabeláže, jestli ti pálí zrovna ten válec, kterej v aktuální poloze klikovýho hřídele "jde do komprese". Ta "bomba do vejfuku" ukazuje na nadbytek nespálenýho paliva ve vejfuku a střílení do sání zas vypadá na nesprávný časování zápalu - jako bys měl zpřeházený kabely a pálil ti jinej válec než pálit má.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od yesper26 »

Iskra ide na oba valce, kabely su ok. Ale ci ide iskra v spravnu dobu ani srnky netusia, na 2 takte to viem skontrolovat ale tu akosik ee. Tu je casovanie dane rozvodmi, no tie mechanik kontroloval a vraj su ok. Vygooglil som, ze ju treba pripojit na PC a pozriet zapalovanie, ma byt 45 stupnov a ak je viac tak to ani zaboha nenastartuje. Hmmm.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#6 Příspěvek od pepik9 »

Něco o senzorech (a v prní řadě dej čerstvej slušnej benzín.)
These bikes foul plugs like a two stroke !!!!!, and if the tps is wrong, or someone has put stupid values in the fuel settings, and you keep cranking it over and over, it will have soaking wet plugs and it will never go..........IT WILL NEVER START !!!!!!!!

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od yesper26 »

Nooooooo :) skontrolujem to.

Ona ale ako som uz pisal, cez leto so start. sprejom nastartovala a isla, zvuk motora dobry. No treba skontrolovat ten predzapal a TPS.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ten motor bude nějaká citlivka.

BTW - já běžně liju benzin z října do sekačky nebo pily v dubnu další rok a chytá to na drc. Jediný, co nedělám, že bych ho nechal namíchanej s olejem, ale to se téhle motorky netýká.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#9 Příspěvek od jogi24 »

Nooo nezda sa mi, ze ten motor je v poriadku. Aby som v lete pouzival start spray????
Asi s tym motorom nieje vsetko v poriadku.
Daj si dokopy bud starter, aby tocila ako ma, alebo vymen baterku. Zozen si paltest a paltestom cez otvor dynama skontroluj kedy, v ktorom momente zapali zmes.
Stiahni si servisny manual, a skontroluj si casovanie a vole ventilov.
Ak na to nemas, daj to mechosovi, ale asi druhemu, ked ti tento tvoj poskladal motor, ktory nechce nastartovat. Predzapal si riadi RJ.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Zaky »

Otázkou je taky snímač teploty motoru. Nevím, zda je to vodou chlazené, asi ano, ale i kdyby vzduchem, pořád to bude mít čidlo teploty motoru. Pokud to správně chápu, má to vstřikování a tudíž bude pro start použito obohacení delším otevřením vstřikovačů. Pokud bude údaj o teplotě motoru zásadně chybný, bude zásadně chybné i množství nastřikovaného paliva pro start a nenastartuješ. Ale jako úplně první zkontroluj ten předstih.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#11 Příspěvek od DELONG »

Neviem aký mechanik ti to robil , ale synchronizácia karburátorov je dvôležita.
Je na to špeciálny prípravok.
U nás sa to robí tak že karburátory sa rozoberú vyčistia ultrazvukom poskladajú a nastavia. Skontrolujú sa podtlaky .To je základ. Správny predstih a synchronizácia rozvodu musí byť správna. Ďalej kontrola diagnostikou. Samozrejmosť je čerstvý benzín, filtre a oleje. Snímače sa skontrolovať vždy dajú. Ešte ani jedna mašina neodišla bez toho aby nenaštartovala :lol: . A za tých 35 rokov ich tu bolo dosť :lol: a od všelijakých výrobcoch .

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#12 Příspěvek od jogi24 »

To Delong: je to striekacka......

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#13 Příspěvek od jogi24 »

To Delong: je to striekacka......

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#14 Příspěvek od DELONG »

Nepozeral som až tak konkrétne tvoj typ (nie som v práci) ale ak je to striekačka tak to by malo mať aj diagnostiku. DTC napovie. Signál z kľuky ako aj signály z iných akčných členov sa dajú zmerať. Poprípade osciloskopom.
U niektorých modelov sa DTC objavý aj na dig. príst. doske ako F1 alebo U1.

TPS-ko málokedy odíde. Ak je to hall tak zmeraj aj ref. napätie.
Najviac problémov spôsobujú u motocykla zaoxidované spoje konektorov poprípade pretrhnuté vodiče. Ak slabo točí môže byť niečo pridreté (štartér, ložiská záberové ústrojenstvo prenosu štartra a pod) .
Podobný prípad som mal z jednou Benelli TNT1130. Štartér točil slabšie diagnostika dopadla dobre všetko OK. Ale motorka nechytila. Zistil som že sa jedná o mechanickú závadu. Na vine bol odstredivá spojka pre štartér umiestnená pred prevodovkou. Bolo zničené záberové ústrojenstvo. Prevodová sila sa proste nepreniesla v celom rozsahu. Následovala demontáž a po výmene dielov motorka zas štartovala.
Iná závada sa už nepreukázala. Možno to bude aj tvoj prípad :wink: .

Uživatelský avatar
yesper26
Příspěvky: 1051
Registrován: 19 kvě 2012, 02:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od yesper26 »

Hmmm ta odstrediva spojka... niekde som o tom cital..

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“