Udělat si živnost?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ludvik_walter
Příspěvky: 42
Registrován: 24 pro 2020, 01:00

#121 Příspěvek od ludvik_walter »

... přestože o tom nic nevíš.

Ano, nic o tom nevím. Kdybych o tom něco věděl, tak se tu na to neptám. :wink:

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#122 Příspěvek od termit256 »

p32 píše:...Proto je lepší to dělat elektronicky, např. v Excellu, kde se to dá opravit a přepočítat od začátku nebo od té opravené chyby.
...
Na excel zapomen (stejne tak na vedeni danove evidence na papire) pokud si to budes delat sam. Koupe ucetniho softu je jedna prvnich veci co bys mel udelat. Ve spouste veci te navede, nedovoli udelat vyslovene krpy, muzes provest mraky kontrol kdy ti to nahlasi podezrele vety, od preklepu v DPH az po treba duplicitne zadane doklady, spocita a odesle priznani, vyrobce automaticky posila upgrade se zmenou legislativy (a ze jich letos bylo), mas tam rozsahly help a podporu vyrobce apod.

Mrkni treba na ucto2000, je to asi nejrozsirenejsi soft pro DE v CR. Je to na pohled aplikace s DOSovym rozhranim, ale u ucetniho softu je spis vyhodou ze nemusis pouzivat mys. Tohle neni photoshop, bouchani cisel jen z klavesnice je efektivnejsi.

Co se tyka tech pomernych nakladu v pripade ze delas doma, nemyslel jsem to tak, ze je mas cpat do nakladu. I kdyz i to je mozne, je tam ale spousta pomerne mlhave formulovanych podminek a financni sprava se na to pri kontrole nediva moc dobre. Osobne bych to nedelal, je lepsi pouzit argument ve stylu "vy zase bijete cernochy" kdyz ti vytknou nejakou prkotinu. Reknes ze si zase vubec neuplatnujes vydaje za provozovnu v baraku a vetsinou po tobe tak ostre nepojedou, kdyz se s nema nebudes moc hadat.

To ale v zadnem pripade neznamena, ze bys tyto naklady mel v tvem businessplanu ignorovat. Tam s nima naopak pocitat musis, protoze v realnem svete existuji, bez ohledu na to jestli je momentalni legislativa povazuje za danove odpocitatelne nebo ne.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#123 Příspěvek od rezis »

Musíš vycházet z toho co víš.
Co umíš a chtěl bys dělat?
Máš platnou vyhlášku 50/78sb §6 a §8 ?
Máš prostory a vybavení? - pokud ne máš zjištěny možnosti a ceny nájmu?
Budeš odepisovat paušálem nebo výdaje?
Budeš plátce DPH?
Prostě najdi účetní a minimálně ti na poslední dvě otázky odpoví nejlépe. Dokonce ti řekne jak chce případně zpracované podklady aby ti udělala účetnictví. (jo jde to i sám doma, ale třeba za těch relativně pár kaček se to nevyplatí riskovat - raději udělám kšeft na víc než se s tím prcat)
Internet - metla lidstva

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#124 Příspěvek od termit256 »

Pokud mas dobry soft, neni to s vedenim DE az takova tragedie. Obrovskou vyhodou je, ze mas vzdy aktualni prehled, a pokud tomu rozumis, muzes provadet nejruznejsi danove optimalizace ktere by ucetni nikdy nenapadly, protoze nezna konkretni moznosti tve firmy, coz muze "vydelat" vic penez nez kdyz cas budes venovat zakazkam. A i kdyby ne, vyplati se to jen v pripade, ze svou praci budes vydelavat za jednotku casu vic nez ucetni firma.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#125 Příspěvek od rezis »

termit256: záleží jestli máš účetní firmu, účetní nebo paní účetní jako já. První dvě na tebe házejí bobek přesně jak jsi napsal. Má je naopak ta co ti řekne a tam by to šlo, tady tu řadu číslujte tak... Hlavně ona to má za 1/10 času co bych to dělal já. A ještě je příjemná a dostanu kafe :-)
Ale pokud v tom chodíš tak proč ne - u tazatele to nepředpokládám. Toto je právě o té svobodné volbě a každému vyhovuje něco jiného. Takže celé to vlákno moc nechápu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#126 Příspěvek od Cust »

Podnikat můžeš, jen pokud něco umíš. Opravdu jsi v něčem šikovný? Umíš nabídnout něco co je špatně dostupné? Máš alespoň představu, kdo by tvoje služby využíval?
Pokud ano, začni podnikat u současné práce - vedlejšák. Pak nepotřebuješ řešit DPH, sociálka za nula. Zaplatíš jen zdravotku a klasická daň - na řemeslo můžeš využít 80 % odpisů ze zisku. Papírování je pak na 2 hodiny jednou za rok.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#127 Příspěvek od petula »

p32 píše:Registrace v cizině výhodou? Jako proč? Že nemusíš tady platit na důchod a potom brečet, že ho nedostaneš? Že tady nemusíš platit zdravotní pojištění a pak si v nemocnici platit vše za svoje?
Zdravotní si musíte platit, ať podnikáte kdekoliv. Je na to zákon. Leda, když studujete nebo jste na pracáku, tak za vás platí zdravotní stát.
Sociální si platí každý sám, dobrovolně. Je-li zaměstnanec, platí za něj zaměstnavatel, podniká-li a bere si plat, odvádí je z platu. Paradoxně v Anglii nebo Německu je výsledkem (na české poměry) mnohem větší důchod. než v Česku.
Důvody pro registraci podnikání v jiné zemi EU než v Česku jsou nasnadě:
- přebujelá byrokracie v Česku

V Anglii je byrokracie minimální. Pouze jeden finanční a celní úřad pro celou Británii. Na úřady se v Británii nechodí, ani to technicky nejde, i kdyby nebyla pandemie.

- neustále se měnící předpisy v Česku. Pamatuju, jak se v Česku měnily účetní předpisy několikrát ročně a naše účetní, daňová poradkyně jezdila na semináře a školení.

V Anglii se naposledy předpisy měnily (ne moc) v lednu 2009. To bylo před 11 lety... Nyní po Brexitu se poněkud změní předpisy o dovozu a vývozu.

V Česku jsou vysoké náklady na účetnictví ... srovnejte si, co energie nutno vynaložit na hlášení DPH v ČR. Kdo neví jak vypadá český formulář hlášení k DPH, dojděte si na nejbližší FÚ. Budete valit oči.

Například, v Anglii má hlášení k DPH pouze 9 chlívečků, z toho se vyplní 7 (slovy SEDM), ty dva zbývající vypočte kompjuter. Formulář není. Těch 7 údajů se naťuká po netu do počítače finančního úřadu. Na vedení DPH postačí Excell. Teď po Brexitu zřejmě z 9 položek ubude 4 nebo 5, protože ty se týkaly vývozu a dovozu do/z EU. Čili asi zůstanje jen 4 nebo 5 údajů a dva z nich vypočte kompjůter finančního úřadu.

Netřeba vést papírovou dokumentaci účetnictví, prostě neřeší se bllbosti... Jediné papírové dokumenty (alespoň ve fotokopiích) jsou nutné při nákupu nebo prodeji nemovitosti a motorového vozidla. Jinak ne. Nikdo papírové doklady po firmě nechce.
Pamatuju, ty stohy šanonů, co jsme mívali v Česku ve firmě a 2x do roka přišly dámy z FÚ, chtěly kafičko, sedly a listovaly a listovaly a pak sepisovaly protokol, třeba že na dodavatelské faktuře se v názvu firmy dodavatel překlepl atd.. Prostě řešily blbosti. To je Česko...

Dokazovací povinnost v Anglii mají úřady, nikoliv podnikatel, jak je tomu v Česku. Úřad v Anglii nemůže chtít, aby jste mu dokazovali to či ono. Je to problém úřadu, aby zajistil důkazní materiály, že jste šidili. Většinou, až na vzácné vyjímky se také nešidí. Prostě není důvod.

Tak to jen proč si zaregistrovat byznys jinde než v Česku.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#128 Příspěvek od petula »

rezis píše:termit256: záleží jestli máš účetní firmu, účetní nebo paní účetní jako já. První dvě na tebe házejí bobek přesně jak jsi napsal. Má je naopak ta co ti řekne a tam by to šlo, tady tu řadu číslujte tak... Hlavně ona to má za 1/10 času co bych to dělal já. A ještě je příjemná a dostanu kafe :-)
Ale pokud v tom chodíš tak proč ne - u tazatele to nepředpokládám. Toto je právě o té svobodné volbě a každému vyhovuje něco jiného. Takže celé to vlákno moc nechápu.
Tak u nás se účetni uzávěrka za celý rok dělá v počítači v Excelu (máme obrat v přepočtu asi 30 milionů Kč). Papírovou dokumentaci nevedeme a v podstatě vyplníme tabulku o 20 řádcích a 2 sloupečcích. Jeden sloupeček je výdaje, druhý příjmy. Těch 20 řádek, to jsou položky typu: poštovné, cestovné, provozní náklady na office, doprava zboží, software, vybacvení kanceláře.. a podobně. Je to stále stejné už řadu let. Účetní z toho sepíše daňové hlášení (nejsou na to formuláře - píše se to tradičně jako hlášení). Pak se z toho udělá výcuc pro společníky a je to za 2 hodiny hotové. Musí se bezpodmínečně dodržet lhůta k odevzdání. Jinsak za pozdní odevzdání je pokuta. Ale obsah nikdo neřeší. Nic se neoptimalizuje, k optimalizaci není důvod. Prostě jiná země, jiný mrav. :D

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#129 Příspěvek od termit256 »

Doporucovat nekomu kdo chce zacit u nas podnikat at se registruje v UK je z mnoha duvodu totalni nesmysl. Dotycny by tyhle blaboly brebtu jako petula vubec nemel brat v uvahu.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#130 Příspěvek od termit256 »

petula píše:... Nic se neoptimalizuje, k optimalizaci není důvod. Prostě jiná země, jiný mrav. :D
Tohle jen doklada jak absolutne netusis o cem mluvis :-)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#131 Příspěvek od p32 »

Tak u nás se účetni uzávěrka za celý rok dělá v počítači v Excelu (máme obrat v přepočtu asi 30 milionů Kč). Papírovou dokumentaci nevedeme a v podstatě vyplníme tabulku o 20 řádcích a 2 sloupečcích. Jeden sloupeček je výdaje, druhý příjmy. Těch 20 řádek, to jsou položky typu: poštovné, cestovné, provozní náklady na office, doprava zboží, software, vybacvení kanceláře.. a podobně. Je to stále stejné už řadu let. Účetní z toho sepíše daňové hlášení (nejsou na to formuláře - píše se to tradičně jako hlášení). Pak se z toho udělá výcuc pro společníky a je to za 2 hodiny hotové.
Když nic nevedete, tak z čeho to tam opíšete za ty dvě hodinky? Při obratu 30 milionů Kč? Dělej si blbce z někoho jiného.
A jak funguje účetnictví v Anglii, tak bych ti mohl poreferovat od jednoho z rodiny, co je tam "pár" let, má tam stavební firmu a rodinu s třema děckama, která se jim tam narodila a tady má docela hezký "baráček". To starší "děcko" má už asi patnáct let a ani jedno neumí pořádně česky.
Opravdu se mi nezdá, že by v Německu či Anglii byli tak blbí, že by ve firmě nevedli skladovou evidenci nebo mzdovou evidenci a dakší a vše si cucali z prstů.
V Česku jsou vysoké náklady na účetnictví ... srovnejte si, co energie nutno vynaložit na hlášení DPH v ČR. Kdo neví jak vypadá český formulář hlášení k DPH, dojděte si na nejbližší FÚ. Budete valit oči.
Náklady jsou přiměřené, pokud se bavíme o účetnictví. Pokud chceš někoho strašit, tak stačí ty, co si myslí, že zvládají daňovou evidenci a jsou mistři světa, tak odkázat na komplet podvojné účetnictví tak, jak je za zákona předepsané. Vyplnění hlášení DPH je záležitost pár minut, ale záleží jen na tom jak rychle umíš opisovat z počítače nebo jestli si to necháš rovnou vytisknout.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#132 Příspěvek od sr71 »

Jak je to vlastnì s povinností mít k živnostenskému listu v oboru elektro ještì opravnìní od TIÈR ? Kdo to musí a kdo ne? To se týká jen tìch co mají jako obor podnikání elektroinstalace? (ti by snad mìli mít i smlouvu s revizákem) Dá se tohle nìjak ve zkratce vysvìtlit?

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#133 Příspěvek od Cust »

Pokud nemáš oprávnění od TIČR, nemůžeš dělat na 230 V. Výrobu elektroniky napájené bateriemi je OK. Jen ti bude TIČR psát dopis o tom, že se dopouštíš deliktu a ty jim budeš muset psát, že na dráty s 230 V jsi nešáhl a všechno napájíš bateriemi na 3 V.
Jinak schůzka na TIČR u mě byla na půl hoďky a tuším to stálo 1000 Kč. Papír jsem dostal na napětí bez omezení velikosti. Standardně dávají do 1000 V, stačí jen dát požadavek na vyšší napětí a bylo to bez keců.

Uživatelský avatar
scorpions-cz
Příspěvky: 1760
Registrován: 19 bře 2011, 01:00
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

#134 Příspěvek od scorpions-cz »

To nestačí 8 paragraf?

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#135 Příspěvek od sr71 »

To bych právì rád vìdìl. Já si totiž myslím že pokud má nìkdo živnost napø. "Výroba, instalace, opravy elektrických strojù a pøístrojù, elektronických a telekomunikaèních zaøízení" a bude v rámci té živnosti opravovat tøeba nìjaké spínané zdroje nebo podobné vìci tak snad podle mì nepotøebuje osvìdèení od TIÈR. Ale každý k tomuto tématu øíká nìco jiného takže nevím.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“