Ano, nic o tom nevím. Kdybych o tom něco věděl, tak se tu na to neptám.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
Na excel zapomen (stejne tak na vedeni danove evidence na papire) pokud si to budes delat sam. Koupe ucetniho softu je jedna prvnich veci co bys mel udelat. Ve spouste veci te navede, nedovoli udelat vyslovene krpy, muzes provest mraky kontrol kdy ti to nahlasi podezrele vety, od preklepu v DPH az po treba duplicitne zadane doklady, spocita a odesle priznani, vyrobce automaticky posila upgrade se zmenou legislativy (a ze jich letos bylo), mas tam rozsahly help a podporu vyrobce apod.p32 píše:...Proto je lepší to dělat elektronicky, např. v Excellu, kde se to dá opravit a přepočítat od začátku nebo od té opravené chyby.
...
Zdravotní si musíte platit, ať podnikáte kdekoliv. Je na to zákon. Leda, když studujete nebo jste na pracáku, tak za vás platí zdravotní stát.p32 píše:Registrace v cizině výhodou? Jako proč? Že nemusíš tady platit na důchod a potom brečet, že ho nedostaneš? Že tady nemusíš platit zdravotní pojištění a pak si v nemocnici platit vše za svoje?
Tak u nás se účetni uzávěrka za celý rok dělá v počítači v Excelu (máme obrat v přepočtu asi 30 milionů Kč). Papírovou dokumentaci nevedeme a v podstatě vyplníme tabulku o 20 řádcích a 2 sloupečcích. Jeden sloupeček je výdaje, druhý příjmy. Těch 20 řádek, to jsou položky typu: poštovné, cestovné, provozní náklady na office, doprava zboží, software, vybacvení kanceláře.. a podobně. Je to stále stejné už řadu let. Účetní z toho sepíše daňové hlášení (nejsou na to formuláře - píše se to tradičně jako hlášení). Pak se z toho udělá výcuc pro společníky a je to za 2 hodiny hotové. Musí se bezpodmínečně dodržet lhůta k odevzdání. Jinsak za pozdní odevzdání je pokuta. Ale obsah nikdo neřeší. Nic se neoptimalizuje, k optimalizaci není důvod. Prostě jiná země, jiný mrav.rezis píše:termit256: záleží jestli máš účetní firmu, účetní nebo paní účetní jako já. První dvě na tebe házejí bobek přesně jak jsi napsal. Má je naopak ta co ti řekne a tam by to šlo, tady tu řadu číslujte tak... Hlavně ona to má za 1/10 času co bych to dělal já. A ještě je příjemná a dostanu kafe![]()
Ale pokud v tom chodíš tak proč ne - u tazatele to nepředpokládám. Toto je právě o té svobodné volbě a každému vyhovuje něco jiného. Takže celé to vlákno moc nechápu.
Když nic nevedete, tak z čeho to tam opíšete za ty dvě hodinky? Při obratu 30 milionů Kč? Dělej si blbce z někoho jiného.Tak u nás se účetni uzávěrka za celý rok dělá v počítači v Excelu (máme obrat v přepočtu asi 30 milionů Kč). Papírovou dokumentaci nevedeme a v podstatě vyplníme tabulku o 20 řádcích a 2 sloupečcích. Jeden sloupeček je výdaje, druhý příjmy. Těch 20 řádek, to jsou položky typu: poštovné, cestovné, provozní náklady na office, doprava zboží, software, vybacvení kanceláře.. a podobně. Je to stále stejné už řadu let. Účetní z toho sepíše daňové hlášení (nejsou na to formuláře - píše se to tradičně jako hlášení). Pak se z toho udělá výcuc pro společníky a je to za 2 hodiny hotové.
Náklady jsou přiměřené, pokud se bavíme o účetnictví. Pokud chceš někoho strašit, tak stačí ty, co si myslí, že zvládají daňovou evidenci a jsou mistři světa, tak odkázat na komplet podvojné účetnictví tak, jak je za zákona předepsané. Vyplnění hlášení DPH je záležitost pár minut, ale záleží jen na tom jak rychle umíš opisovat z počítače nebo jestli si to necháš rovnou vytisknout.V Česku jsou vysoké náklady na účetnictví ... srovnejte si, co energie nutno vynaložit na hlášení DPH v ČR. Kdo neví jak vypadá český formulář hlášení k DPH, dojděte si na nejbližší FÚ. Budete valit oči.