Fabia - demontáž klikovky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#76 Příspěvek od rnbw »

Na mojom starom motore sa rozvody menia kazdych 90 tisic. A to napriek tomu, ze ventily sa s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#77 Příspěvek od Sadra17 »

takových motorů co se nepotkaji už jsem taky pár viděl :lol: :lol:

90-120tisíc je podle mě rozumný interval a víc bych asi neriskoval

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#78 Příspěvek od danhard »

JMD píše:... ale druhá je aké má podmienky Danhard.
Ty nejhorší, servisuju si to v garáži sám :D
Obrázek

Uživatelský avatar
JMD
Příspěvky: 120
Registrován: 02 úno 2005, 01:00

#79 Příspěvek od JMD »

To je niekedy lepšie ako v servise. Dôležité je, že meníš pravideľne predpísané náplne a filtre, nejazdíš s tým závody, neťaháš karavan a tak podobne.

Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#80 Příspěvek od rezis »

rnbw: To už jsem slyšel od více lidí. Vlastně mi podle toho co slýchám přijde, že jediný motor které se může potkat mám jen já. :lol:
Ale vzhledem k tomu, že ty o tom něco víš neříkám, že je to tvůj případ.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#81 Příspěvek od rnbw »

Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval.

Taketo motory sa uz asi nevyrabaju.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od kulikus »

rnbw píše:Na mojom .. sa ventily s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.
Co máš za auto?

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#83 Příspěvek od microlan »

180k to musí vydržet
Známý co se tím živí, mě ukazoval řemen po 195k z 1.4 16V. Měl na vnější straně po celém obvodu zřetelně viditelné trhlinky.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#84 Příspěvek od sr71 »

rnbw píše:Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval
taky jsem mìl v minulém autì motor kterému se pøi poruše øemenu nic vážného nestalo - opel X16SZR (vìtšina starších 8 ventilových motorù od opla na tom asi byla podobnì)

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#85 Příspěvek od microlan »

Na staré VECTŘe, mě při roztláčení přeskočil řemen a dojel jsem s tím ještě do servisu, zvuk to mělo jak stabilák od mlátičky :lol:

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#86 Příspěvek od sr71 »

Já jsem nikdy nepochopil dùvod, proè by mìl pøi roztahování auta pøeskoèit øemen - vím že se to øíká ale nechápu proè. Je pøece jedno jestli motorem toèím pøes startér anebo ho roztáèím pøes kola a pøevodovku, v obou pøípadech pùsobí roztáèecí síla na motor pøes klikovou høídel.

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#87 Příspěvek od microlan »

Při zařazení nízkého kvaltu je ten náraz prudší, setrvačná síla tunovýho auta udělá svý. Starter takový "hup" nevytvoří. Chce to taky cit na spojce.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#88 Příspěvek od Sadra17 »

skočení udělá to velký škubnutí :wink: lepší je roztahovat na vyšší kvalty a ideálně pokud jde tak ještě zatočit startérem :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#89 Příspěvek od EKKAR »

Přesně - a navíc, ta setrvačná síla půldruhatunovýho a těžšího auta se do motoru musí pustit tak, aby k tomu rázu pokud možno nedošlo. Je přitom paradoxní, že ten ráz snadnějc vznikne, když se auto roztahuje na nižší kvalt, třeba právě na dvojku, jak jsme byli zvyklí ze starý šáde a podobnejch motorů - tam šlo o to, jak už při rychlosti 10-15km/h, což je rychlost klusem tlačících lidí, dostat skrz karburátor motoru dost vzduchu, aby spolu s sebou strhnul i dostatek paliva pro zapálení - který se navíc muselo uskutečnit mizernou jiskrou z bateriovýho zapalování - který když už baterka neotočila startérem taky nemělo energie nazbyt. Naproti tomu moderní motory mají vstřikování, který vždycky dopraví do válce (nebo do sání těsně před válec při nepřímým vstřiku) potřebnou dávku paliva a kk tomu zapalování, který má měniče, takže jiskru dá vždycky dostatečně velkou - a k tomu všemu stačí míň proudu, než starýmu zapalování jen s kontaktama a cívkou. Takže doslova stačí motor plynule roztočit na nějakejch 120 RPM a elektronika už zbytek zařídí sama. No a to plynulý roztočení se právě snáz udělá tím, že se zařadí vyšší stupeň - minimálně trojka, klidně i čtyřka - a s povolením spojky se počká, až auto nabere tažením rychlost kolem 30-40km/h. V tu chvíli totiž při plynulým a postupným puštění spojky už má takovou setrvačnost, že i když spojka maličkoproklouzne, tak auto necukne, jako by cuklo na dvojku a tím se do motoru přenese daleko menší ráz - a motor se plynule roztočí, načež elektronika vstříkne a zapálí a dál už si motor reguluje sama. Platí to i pro diesely, i u těch je dneska potřeba auto rozjet na vyšší rychlost a startovat přes vyšší rychlostní stupeň. Hlavní je, aby v baterece byla ještě aspoň nějaká "šťáva" pro práci elektronickýho systému, kterej se postará o synchronizaci vstřiků a dopravu paliva.
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#90 Příspěvek od danhard »

Zajímavý, že někomu stačí na odpověď řádka a někdo o tom napíše román pro všechny.
Proto radím majitelům moderních aut, co tam mají jen dva pedály, řidte se radama EKKARa :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“