Fabia - demontáž klikovky
Moderátor: Moderátoři
To je niekedy lepšie ako v servise. Dôležité je, že meníš pravideľne predpísané náplne a filtre, nejazdíš s tým závody, neťaháš karavan a tak podobne.
Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.
Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.
taky jsem mìl v minulém autì motor kterému se pøi poruše øemenu nic vážného nestalo - opel X16SZR (vìtšina starších 8 ventilových motorù od opla na tom asi byla podobnì)rnbw píše:Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval
Přesně - a navíc, ta setrvačná síla půldruhatunovýho a těžšího auta se do motoru musí pustit tak, aby k tomu rázu pokud možno nedošlo. Je přitom paradoxní, že ten ráz snadnějc vznikne, když se auto roztahuje na nižší kvalt, třeba právě na dvojku, jak jsme byli zvyklí ze starý šáde a podobnejch motorů - tam šlo o to, jak už při rychlosti 10-15km/h, což je rychlost klusem tlačících lidí, dostat skrz karburátor motoru dost vzduchu, aby spolu s sebou strhnul i dostatek paliva pro zapálení - který se navíc muselo uskutečnit mizernou jiskrou z bateriovýho zapalování - který když už baterka neotočila startérem taky nemělo energie nazbyt. Naproti tomu moderní motory mají vstřikování, který vždycky dopraví do válce (nebo do sání těsně před válec při nepřímým vstřiku) potřebnou dávku paliva a kk tomu zapalování, který má měniče, takže jiskru dá vždycky dostatečně velkou - a k tomu všemu stačí míň proudu, než starýmu zapalování jen s kontaktama a cívkou. Takže doslova stačí motor plynule roztočit na nějakejch 120 RPM a elektronika už zbytek zařídí sama. No a to plynulý roztočení se právě snáz udělá tím, že se zařadí vyšší stupeň - minimálně trojka, klidně i čtyřka - a s povolením spojky se počká, až auto nabere tažením rychlost kolem 30-40km/h. V tu chvíli totiž při plynulým a postupným puštění spojky už má takovou setrvačnost, že i když spojka maličkoproklouzne, tak auto necukne, jako by cuklo na dvojku a tím se do motoru přenese daleko menší ráz - a motor se plynule roztočí, načež elektronika vstříkne a zapálí a dál už si motor reguluje sama. Platí to i pro diesely, i u těch je dneska potřeba auto rozjet na vyšší rychlost a startovat přes vyšší rychlostní stupeň. Hlavní je, aby v baterece byla ještě aspoň nějaká "šťáva" pro práci elektronickýho systému, kterej se postará o synchronizaci vstřiků a dopravu paliva.
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ...
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)