Vlhkoměr pro ovládání odvětrání garáže
Moderátor: Moderátoři
Vlhkoměr pro ovládání odvětrání garáže
Sehnal jsem si garáž v řadě, ale první zaparkování mírně zasněženého auta ukazuje, že se tam poměrně dost bude držet vlhkost. Je to cca 22m² Aktuálně jsou tam 4 průduchy v protilehlých rozích se železnou žaluzií.
Zvažuji okopání letitých omítek a natažení nějaké sanační. Budu tam stejně cpát EZS a předělávat elektro, tak bych možná přidal i nějaký řízený ventoš, který by mohl pomoct vyvětrat po zaparkování a hlídat vlhkost. SSR pro samotnou aktivaci ventoše je jednoduché. Čím ale hlídat vlhkost - ideálně komparovat s venkovní, ať neběží naprázdno nebo netahá vlhkost dovnitř?
Jednoduchý ventoš se single čidlem existuje a není zase taková raketa
V garáži bude i nějaký drobný ponk a motorka. Tomu by vlhkost škodila celkem dost.Řešil někdo z vás něco podobného, nebo je to naprostá zbytečnost?
Zvažuji okopání letitých omítek a natažení nějaké sanační. Budu tam stejně cpát EZS a předělávat elektro, tak bych možná přidal i nějaký řízený ventoš, který by mohl pomoct vyvětrat po zaparkování a hlídat vlhkost. SSR pro samotnou aktivaci ventoše je jednoduché. Čím ale hlídat vlhkost - ideálně komparovat s venkovní, ať neběží naprázdno nebo netahá vlhkost dovnitř?
Jednoduchý ventoš se single čidlem existuje a není zase taková raketa
V garáži bude i nějaký drobný ponk a motorka. Tomu by vlhkost škodila celkem dost.Řešil někdo z vás něco podobného, nebo je to naprostá zbytečnost?
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
No asi jak tak sjíždím nabídku by bylo dobry vzít dva hygrostaty a nastavit si nějaké okno pomocí NO a NC kontaktů. Pak by ventilátor mohl být jakýkoliv. Jeden hygrostat by byl uvnitř a druhý venku.
Ideálně mechanický, aby to nežralo po většinu času (nečinnosti) elektriku. Pamatuji na střední krásný vlasový s kontaktem na druhé rafice![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tohle se už asi nedělá.. Ale základní model nabízí i GME
Ideálně mechanický, aby to nežralo po většinu času (nečinnosti) elektriku. Pamatuji na střední krásný vlasový s kontaktem na druhé rafice
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tohle se už asi nedělá.. Ale základní model nabízí i GME
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
co nìco takového https://1url.cz/VznSY
Asi bych to takhle neřešil. Pokud totiž dáš nějaký ventilátor na odsávání vlhkosti ven, tak to znamená, že odněkudy musíš ten vzduch brát. A pokud jsou na protější straně průduchy, tak tam dostaneš dovnitř zase tu vlhkost ve vzduchu zvenku. Asi bych to řešil spíše tak, že bych vše utěsnil a potom použil něco, co v uzavřené místnosti váže vlhkost ze vzduchu do nádoby s vodou a případným odtokem do kanálu.
Jak to děláš v autě, když venku prší a vevnitř je takové "vlhko", že se zamlží okna? Já je tedy utřu a potom spustím klimu bez chlazení, co tu vlhkost zevnitř auta vysaje. Přechodné otevření okna nic neřeší, protože se dovnitř dostane opět ta vlhkost a až ho zavřeš, tak se zase mlží. Po odsátí vlhkosti klimou samozřejmě pomáhá topení, které v tu dobu už funguje.
Jezdit do garáže s autem, kde je na střeše sníh, tak to řeší po rozmrznutí jen vyjetí toho auta ven a vytření vody a vjezd zpět. Párkrát jsem si to vyzkoušel a je lepší auto nechat odstát ať to venku okape a očistit než ho strčíš do garáže.
V garáži jsem si dal na vrata polystyren a je to krásně tepelně izolované i na tu práci uvnitř. V létě proti horku z rozpálených vrat od slunka od jedné do osmi odpoledne a v zimě zase proti chladnu.
Jak to děláš v autě, když venku prší a vevnitř je takové "vlhko", že se zamlží okna? Já je tedy utřu a potom spustím klimu bez chlazení, co tu vlhkost zevnitř auta vysaje. Přechodné otevření okna nic neřeší, protože se dovnitř dostane opět ta vlhkost a až ho zavřeš, tak se zase mlží. Po odsátí vlhkosti klimou samozřejmě pomáhá topení, které v tu dobu už funguje.
Jezdit do garáže s autem, kde je na střeše sníh, tak to řeší po rozmrznutí jen vyjetí toho auta ven a vytření vody a vjezd zpět. Párkrát jsem si to vyzkoušel a je lepší auto nechat odstát ať to venku okape a očistit než ho strčíš do garáže.
V garáži jsem si dal na vrata polystyren a je to krásně tepelně izolované i na tu práci uvnitř. V létě proti horku z rozpálených vrat od slunka od jedné do osmi odpoledne a v zimě zase proti chladnu.
Jo, s vysoušečkou to je samozřejmě ještě lepší varianta.
Vrata jsou taky zatepleny polystyrenem. Pokud to bude v mých silách, auto před najetím do garáže zbavím zbytečného sněhu a vody.
Proto sem taky chtěl komparovat venkovní vlhkost proti vnitřní, abych nenechal zbytečně tahat vodu dovnitř. Bude to problém hlavně zimních měsíců, kdy venku ten vzduch je suchý dost. V létě to bude spíš vyjímečně, že by auto bylo tak mokry.
Nejezdím denně, takže se jedná spíš o vyjetí několikrát do měsíce...
Vrata jsou taky zatepleny polystyrenem. Pokud to bude v mých silách, auto před najetím do garáže zbavím zbytečného sněhu a vody.
Proto sem taky chtěl komparovat venkovní vlhkost proti vnitřní, abych nenechal zbytečně tahat vodu dovnitř. Bude to problém hlavně zimních měsíců, kdy venku ten vzduch je suchý dost. V létě to bude spíš vyjímečně, že by auto bylo tak mokry.
Nejezdím denně, takže se jedná spíš o vyjetí několikrát do měsíce...
Jestli vyjedeš 1x týdně, tak ti garantuji, že do příště tam bude sucho i v zimě. Nemám krajní garáž a nikdy uvnitř neklesla teplota pod 0°C, takže to vždy uschne. Nenapsal jsi, jestli máš zateplenou střechu s paro-propustnou fólií. Pokud ne, což by byl u řadové garáže bez vytápění nesmysl, tak opravdu řešíš blbosti.
Nepochybuju, že by to nevyschlo. Jen z toho nechci dělat saunu a nechat zbytečně vlhko po dobu delší než je nezbytné. Ať už skrze auto, vercajk, motorku, kompresor...
Střecha je tam asi prkna, zevnitř nataženo omítkou a nahoře nějaký šindel. Bude to min 25-30 let staré. Teď je tam nějaké lino, super na údržbu a vymetení bordela / vody.
Střecha je tam asi prkna, zevnitř nataženo omítkou a nahoře nějaký šindel. Bude to min 25-30 let staré. Teď je tam nějaké lino, super na údržbu a vymetení bordela / vody.
Někdy před 12-13 lety bylo v únoru 14 dní vkuse přes den -16 °C a v noci -25 °C, ani tehdy jsem neměl v garáži pod nulu, protože voda na podlaze nezamrzla.
Vrata mám s 2 cm polystyrenem a střecha je pouze prkenná s IPOu a vlnitým plechem, ale mám tam tzv. 60 cm půdu, zbylé 3 stěny sousedí s dalšími garážemi. Podlaha je litý beton a jediné co bylo za 50 let vyměněno jsou vrata, ale ty nejsou absolutně těsné, takže vlhkost uvnitř bude stejná jako venku.
V garáži mám klasické potřeby, akorát tam nenechávám žádný aku vercajk, ten mám doma. Takže stojanová vrtačka, kotoučová bruska, kompresor, nabíječka, rádio atd. jsou tam hromadu let stále a nikdy nic vlhkem neselhalo ani v mrazech. Baterku nabíjím přímo v autě hlavně v zimě (zrovna předevčírem), protože do práce to mám pouze 5 km.
Chci naznačit, že pokud není garáž úplně těsná a vytápěná, tak vlhkost bude stejná s okolím. A jak už napsal p32, tak to nevyřeší žádný ventilátor, protože odněkud musí nasávat, žádný podtlak v garáži nevznikne.
Vrata mám s 2 cm polystyrenem a střecha je pouze prkenná s IPOu a vlnitým plechem, ale mám tam tzv. 60 cm půdu, zbylé 3 stěny sousedí s dalšími garážemi. Podlaha je litý beton a jediné co bylo za 50 let vyměněno jsou vrata, ale ty nejsou absolutně těsné, takže vlhkost uvnitř bude stejná jako venku.
V garáži mám klasické potřeby, akorát tam nenechávám žádný aku vercajk, ten mám doma. Takže stojanová vrtačka, kotoučová bruska, kompresor, nabíječka, rádio atd. jsou tam hromadu let stále a nikdy nic vlhkem neselhalo ani v mrazech. Baterku nabíjím přímo v autě hlavně v zimě (zrovna předevčírem), protože do práce to mám pouze 5 km.
Chci naznačit, že pokud není garáž úplně těsná a vytápěná, tak vlhkost bude stejná s okolím. A jak už napsal p32, tak to nevyřeší žádný ventilátor, protože odněkud musí nasávat, žádný podtlak v garáži nevznikne.
To kvicala:
Není to špatný nápad, ale má to několik úskalí. Musel by jsi to řídit něčím chytřejším, co by hlídalo rosný bod. Např běžná letní teplota 25° a 50% RH, když takový vzduch foukneš do zastíněné garáže kde máš třeba jen 17° tak už ti to začne kondenzovat. V zimě by to fungovalo lépe z hlediska vlhkosti, ale zase si to budeš zbytečně ochlazovat.
Není to špatný nápad, ale má to několik úskalí. Musel by jsi to řídit něčím chytřejším, co by hlídalo rosný bod. Např běžná letní teplota 25° a 50% RH, když takový vzduch foukneš do zastíněné garáže kde máš třeba jen 17° tak už ti to začne kondenzovat. V zimě by to fungovalo lépe z hlediska vlhkosti, ale zase si to budeš zbytečně ochlazovat.
Já tyhle problémy s loužema v garáži vyřešil při rekonstrukci tím, že je beton směrem k vratům malinko (na půl bubliny, možná trochu víc Stabily vodováhy) do spádu. Voda vyteče a zbytek do rána vyschne. Beton ale musí být nalakovanej šedivým podlahovým epoxydem. Auto má automatickou brzdu, takže se mi ještě nestalo, že po tom spádu vyjelo ven.
Ale stala se mi jedna mrzutost, když byl velkej mráz, tak mi přimrzly sklopný vrata (co vyjíždí vodorovně ke stropu) k podlaze. Ta vytékající voda začala postupně dělat pod vratama takovou ledovou hráz až to přimrzlo. Vrata jsme malinko podložili, s mezerou 5 mm to už nikdy znova neudělalo.
Ale stala se mi jedna mrzutost, když byl velkej mráz, tak mi přimrzly sklopný vrata (co vyjíždí vodorovně ke stropu) k podlaze. Ta vytékající voda začala postupně dělat pod vratama takovou ledovou hráz až to přimrzlo. Vrata jsme malinko podložili, s mezerou 5 mm to už nikdy znova neudělalo.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!