Dekódování komunikace z CAN sběrnice

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ghost07
Příspěvky: 47
Registrován: 19 úno 2020, 01:00

Dekódování komunikace z CAN sběrnice

#1 Příspěvek od ghost07 »

Ahoj, ve výsledku potřebuju rozchodit elektrický posilovač řízení (z nějakého auta z vrakáče) a namontovat ho do traktůrku.

Jestli to chápu správně, tak intenzita asistence posilovače je závislá na rychlosti, a možná ještě na otáčkách motoru (jestli je nastartovaný). Proto bych chtěl nasimulovat situaci, kdy je nastartovaný motor, ale auto stojí na místě, v tom případě by měla být největší intenzita asistence.

Nevíte někdo kde se dá najít dokumentace CAN BUSu například pro VW Passat? Myslím tím jako jaké ID zprávy má informace o rychlosti a v jakém formátu mají být data, a pak to samý pro otáčky motoru. Doufám že řídící jednotka el. posilovače toho víc chtít nebude.

Předem díky

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od PCmaniac99 »


Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#3 Příspěvek od Maxipes_ »

Nevím jaký posilovač máš na mysli, ale elektrohydraulický posilovač, který je od počátku výroby ve Fabiích, neposiluje v závislosti na otáčkách motoru (jen dvoustavově, motor neběží - posilovač neběží, motor běží - posilovač běží), ale v závislosti na kódování řídící jednotky (je tam asi šest možností), v závislosti na rychlosti jízdy a v závislosti na úhlové rychlosti točení volantem.

Uživatelský avatar
ghost07
Příspěvky: 47
Registrován: 19 úno 2020, 01:00

#4 Příspěvek od ghost07 »

Nemyslím elektro-hydraulický ale čistě elektrický posilovač.
Momentálně mám k dispozici elektrický posilovač z Citroena C3 a VW Passata. Oba vypadají že komunikují přes CAN bus.

Zde např. pinout signálového konektoru posilovače z citroenu:

BLACK CONNECTOR
1 Secondary torque info
2 Torque sensor (ground)
3 Torque sensor (+5V)
4-5 Power supply after ignition switched to “On”, protected by fuse F4
6 Multiplexed line on CANbus
7, 8,9-10 Primary torque info
12 Diagnostics info
13 Torque sensor temperature info
14 Multiplexed line on CAN bus

Ten senzor kroutícího momentu volatem (torque sensor) by šel vymontovat taky, takže zbývá vyřešit to, aby si řídící jednotka posilovače myslela, že je normálně namontovaná v autě, které je nastartované a stojí na místě.

Jak funguje komunikace přes CAN bus už vím taky, mám na to TJA1050 CAN BUS transciever a arduino případně ESP8266/ESP32. Ale i když bych se napojil do té sběrnice, tak uvidím akorát nějaké zprávy, ale nebudu vědět co znamenají.
Tak jsem doufal, že někde bude nějaká dokumentace. Vždyť se dá stáhnout zdarma spoustu aplikací na mobil, které po připojení přes Bluetooth k OBD II z číny za 80kč umí tyhle informace jako rychlost, otáčky motoru apod. přečíst.
Ale zatím jsem jen našel pár stránek, kde to někdo zkoušel přes reverse engineering zjistit, akorát že u aut jako Mazda, Nissan, Toyota apod. O Citroenu C3 nebo VW Passatu nic :(

Uživatelský avatar
ezopaci
Příspěvky: 37
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#5 Příspěvek od ezopaci »

Jak jsi daleko ? Pokrocil si ?
Jinak na vypis CANovych zprav se da slusne pouzit jakykoliv kablik s ELM327
V terminalu pak zadas:
ATSP6
ATMA
a uz koukas na CAN (500kbits)
a ELM ti rovnou i formatuje "citelneji" zpravy (pokud pouzivaji format ISO15765)
Tomas

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“