Konstrukce nabíjeèky autobaterií 12V (44Ah)

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#16 Příspěvek od sinclair »

Tohle je ale jiný obor, to je asymetrické nabíjení se současným vybíjením. Proto je ta žárovka tam paralelně a ne v sérii.
V chybějící půlvlně jednocestně usměrného proudu, se přes paralelní žárovku akumulátor vybíjí, pro blbce šipky.
Je to jeden z úspěšných postupů, jak lze desulfátovat starší akumulátory.

Není to ani martin-f ani nikdo jiný, kdo by měl pozorně čítat :D

Uživatelský avatar
Grafiaus
Příspěvky: 121
Registrován: 30 zář 2011, 02:00

#17 Příspěvek od Grafiaus »

ja viem tiez citat a viem aj naco je ta ziarovka pararelne ku aku , samozrejme ju tam nemusi dat ... osciloskop by mu vsak vela napovedal , ale ako si spomenul , trafo s primarom 380-400 by bolo iste vhodnejsie , pripojene na siet 230 V , aby sa nahodou niekto do mna nenavazal . :)

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#18 Příspěvek od sinclair »

Ne, přepojením na vinutí 380V by kleslo sekundární napětí už natolik, že přes jednocestný usměrňovač už by nebylo možno akumulátor nabít.
I tady jsi úplně vedle.
Jestli si umíš spočítat napěťový převod toho trafa a tedy, kolik by při napájení 230V do 380V vinutí, zbylo na 24V sekundáru, tak snad konečně přestaneš psát blbosti.
Ujednáno, osciloskope? :D

Uživatelský avatar
Grafiaus
Příspěvky: 121
Registrován: 30 zář 2011, 02:00

#19 Příspěvek od Grafiaus »

aha , v tom jedinom mas pravdu , s jednou diodou to vazne nejde , asi preto , ze moje nabijacky vzdy len s mostikom , ty skupino :) , pekny den

Uživatelský avatar
martin-f
Příspěvky: 285
Registrován: 09 lis 2015, 01:00
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#20 Příspěvek od martin-f »

Ok, chlapi. Tak díky za rady. Baterku 77Ah som skúsil nabíjať podľa tej mojej schémy. Tých 21W je skutočne na hrane použiteľnosti a evidentne pri tom nedocielim znaky plného nabitia (16,5V). Dostal som sa na baterke na cca na 15,2 V (napriek tomu že trafo valí na sekundári striedavých tvrdých 24V). Zrejme v tom má prsty, ako píše sinclair, vnútorný odpor trafa a dynamický odpor diody. Ale keď som k tej 21W žiarovke pridal paralelne druhú 21W, tak už sa s tým dalo celkom dohodnúť. Napätie okamžite poskočilo na 16,2V a už sa nemenilo, tak som sa na nabíjanie vykašlal, nech nedostáva baterka za uši.

Takže áno, dá 12V akumulátor kľudne nabíjať trafom, ktoré dáva tvrdých 24V.

Druhá vec je, že som baterku nabíjal zbytočne. Ako boli veľké mrazy, tak som myslel že dostáva strašne za uši a jedno nabitie jej len prospeje. Tak som baterku vytiahol z auta, nechal ju vytemperovať v miestnosti, po niekoľkých hodinách, keď sa trochu ohriala som ju pripojil na nabíjačku a asi za 1,5 hodinky bola tým pidi prúdom z 21W žiarovky nabitá. No, ona už keď som ju vyberal z auta, tak mala naprázdno 12,6V. Evidentne mám dobíjanie v aute ok. Je fakt že vždy pred zimou očistím póly na baterke aj káblové očko od alternátoru. Nech nemám straty.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

martin-f píše:tak som sa na nabíjanie vykašlal, nech nedostáva baterka za uši.
No ona uz dostala dost. Da sa v nej vobec skontrolovat vyska hladiny a pripadne dolievat?

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“