Ale rachot to byl ohromný, žádné nízké otáčky, ten proud plynů doslova hrnul sníh i s povoleným ledem.
Výhoda byla i v tom, že to mohlo spalovat na hranu skladovatelnosti zestárlý kerosin, co do Migů kvůli bezpečnosti údajně už nesměl, což je pochopitelný - není to Čmelda za pár korun
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
V první polovině 80.let, ten dlouho skladovaný, NZ-tový kerosin po vypršení skladovatelnosti, útvaroví PHM-áci přímo z cisteren míchali 1:1 s klasickou naftou.
Prostě do nádrže v tankovišti autoparku, napustili z jedné cisterny 5m3 kerosinu, pak z jiné cisterny 5-6m3 nafty.
Vyjížděli to i tankisti, OT64 a BVP ve velkém tankovém útvaru na okraji ČB. Všude jinde /u nás v Žižkárně taky/ pak vejtřasky, malé skoty 65 a velké EC 15 a 50kVA, co byly naftové. Ty sloužily jen k napájení rušičů a kaskády RDM6 a RDM12.
Myslím si, že zainteresovaní důstojníci, se na těchto pololegálních handlech pakovali - nikdo nikdy u vojáků nedělal nic, co by mu nepřinášelo nějaký profit. Ostatně ani já ne, celé 2 roky.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatně, útvarový PHM-ák tvrdil, že je v jeho příručce napsáno, že chemicky je letecký kerosin jen čistější, lehký petrolej s nějakým aditivem pro letecké motory.
Vojenské PV3S na něj mohly, klidně i na čistý, podle příslušné příručky standardně jezdit.
Tu příručku jsem pozorně študoval - to když nám kvůli bufíku chyběla nafta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Obvykle na centrálu R-140, která byla vždy poblíž, protože furt něco potřebovali, byl to dost poruchový krám.