Pájka pro alternátory

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lopez
Příspěvky: 868
Registrován: 17 pro 2011, 01:00

#16 Příspěvek od lopez »

radkz - samozrejme. Lebo je to dobré a rýchle. - teda "seriovka". Len doma? - bodovačku? Aj ked máš - alebo si vyrobíš? - tak musíš nastaviť (prúd,výkon). Proste veľa roboty kolo toho...
A pekne to scínovať je hračka.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#17 Příspěvek od kokun »

Obdobný postup jsem používal při opravách Předřadných odporů, regulátoru topení Škoda Fabia I (ale i jiných). Dělával jsem to pro jednoho známého automechanika.
Vždy byla přerušena tepelná pojistka.
Původní nabodovaná na páskových vývodech rezistoru. Po odcvaknutí (a očistění vývodů "skelnou tužkou") předem pocínovat, postříbřené vývody tepel. pojistky zahnout okolo těch pásk. vývodů ("přebytek" odštípnout).
Pojistku jsem držel v namočeném hadříku - abych ji "neaktivoval" (nepoškodil-nepřerušil) teplem při pájení (Sn60/40).
Pocínování předem umožnilo zkrátit dobu pájení na minimum :wink:

Obrázek
Předřadný odpor, regulátor topení Škoda Fabia I
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
radkz
Příspěvky: 27
Registrován: 22 říj 2007, 02:00

#18 Příspěvek od radkz »

lopez - tento a podobné alternátory sú vyrobené tak aby nikto nemal chuť ich opravovať. Regulátor je komplet zalisovaný v plaste. Nie je šanca ani len uhlíky vymeniť bez deštrukcie obalu
Fotka chuťovky od R.B. cca 200 A a 3000 hod prevádzky. V tej dobe bez možnosti dodania akéhokoľkovek ND.
Přílohy
1.JPG

Uživatelský avatar
lopez
Příspěvky: 868
Registrován: 17 pro 2011, 01:00

#19 Příspěvek od lopez »

radkz - "tento a podobné alternátory sú vyrobené tak aby nikto nemal chuť ich opravovať".

čo alternátor? - dnes sa skoro všetko tak vyrába. :D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

radkz , ano i tyto spoje povolí , sám jsem opravoval toho Bosche u fabky dehťáka . největší opruz bylo spoje očistit . Poté jsem zapájel běžnou pájkou a slouží roky .
K tomu dále , celý regler koupíš a celý vyvměníš .
Stejnětak kroužky .

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od Zaky »

Největší libovka je stahovat ložiska, protože jsou u většiny altíků, ale i v jiných výrobcích často umístěna tak, že se mezi ně a kotvu prostě nevejde stahovák. Takže jsem použil postup rozlousknout ve svěráku vnější kroužek ložiska, vysoustružit vhodnou objímku přes vnitřní kroužek navařenou na kus kulatiny, na druhém konci kulatiny je zarážka. Na kulatině je navlečené závaží z nakládací činky. Objímka se přes díry po obvodu zlehka přivaří k ložisku a dokud je to horké, jeden drží v rukou v rukavicích kotvu a druhý tříská závažím o doraz, tedy stahuje kroužek ložiska z hřídele. Nebo na to máte někdo nějaký jednodušší postup?
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#22 Příspěvek od kbulda »

Začátek akce stejný. Rozlousknout vnější kroužek. Pak flexou říznout ten vnitřní.

Uživatelský avatar
radkz
Příspěvky: 27
Registrován: 22 říj 2007, 02:00

#23 Příspěvek od radkz »

BOBOBO, neviem ako je teraz. V roku 2013 som mal dva prípady kedy mi bolo v slušnom elektroservise povedané, že daný produkt je na trhu menej ako 2 roky. R.B. naň ešte nedodáva ND.
Aj keď stroje, v ktorých boli namontované ťahali tretí rok služby.
V druhom prípade to bol prasknutý plastový držiak uhlíka v štartér.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“