Tesla mono 50
Moderátor: Moderátoři
"Žlutá řada" MKT kondenzátorů Tesla TC205-TC209, případně oválných TC215-TC219, nebo z novější produkce ES Ostrava typy MKT204-MKT209 jsou myslím, dostatečně známé.
Doprodávají se ale i jiné, velmi kvalitní MKT a polyesterové svitky, které nejsou tak známé, zvlášť mezi mladšími.
Takže nejprve dáme obrázkovou palebnou přípravu, aby bylo možno vybírat u seriózních do-prodejců materiálu Tesla.
Obrázky s dovolením vypůjčeny z webu teslakatalog.cz.
Doprodávají se ale i jiné, velmi kvalitní MKT a polyesterové svitky, které nejsou tak známé, zvlášť mezi mladšími.
Takže nejprve dáme obrázkovou palebnou přípravu, aby bylo možno vybírat u seriózních do-prodejců materiálu Tesla.
Obrázky s dovolením vypůjčeny z webu teslakatalog.cz.
První fáze odzadu:
C6, C7 = TC207, TC208, TC276 220n/400-630V
C5 = TC207 470n/250V, typ na vyšší napětí se tam nevejde
C4 = bývá v pořádku, jinak TC210 300pF/500V, WK714.13 330pF, TGL38159 na 400V. Zásadně ne keramiku!
C3 = TC206, TC207, TC280 47n/250-400V
C2 = TF010, TF011 22uF/40-63V, příp. TE986 20uF/35V a velmi dobře naformovat.
C1 = TC207, TC208, TC280 15n/250-400-630V
Od všech typů TC20x mohou samozřejmě být i jejich oválně-placaté varianty TC21x.
Ze zahraničních typů přednostně typy TGL55163, TGL43199 a TGL38159, vyhovuje-li kapacita a napětí.
Druhá fáze:
C36, C37 = TC205, TC206 470n/100-250V
C16, C17, C26, C27 = TC206, TC207 33-47n/250-400V
C10, C11, C14, C15, C18, C19 = TGL55163, TGL5155, TGL38159 1n/250-400V
C22, C23 = TGL5155, WK714.13 15pF/250V, ne keramiku
C24, C25 = TGL38159, TGL5155, TC277 100pF/250-400V, ne keramiku
C8, C9, C12, C13, C20, C21 = TC206, TC207, TGL38159 15n/250-400V
Druhou fázi jsem Ti rozepsal proto, abys mohl ušetřit na poštovném a objednat to naráz.
Teď jedna dobrá rada zdarma:
Do druhé fáze výměny svitků, tedy v celém "předku" se nepouštěj, dokud nebudeš mít opravdu spolehlivě rozchozený koncový zesilovač.
V reakci na to, co jsem napsal, se nepochybně a velmi brzy, vyrojí spousta všelijakých pochybovačů, připomínkovačů a vyvracečů.
S tím se bohužel nic nenadělá, na diskusních webech už to holt tak chodí, že i fakticky - technicky správná věc, musí být alespoň pětkrát podrobena přísné kritice trollů a polo-laiků.
Potom už bude jenom na Tobě samotném, co si z té následující "názorové" smršti vybereš.
Přeju hodně štěstí a co nejmíň ran od nevybitých elytů
C6, C7 = TC207, TC208, TC276 220n/400-630V
C5 = TC207 470n/250V, typ na vyšší napětí se tam nevejde
C4 = bývá v pořádku, jinak TC210 300pF/500V, WK714.13 330pF, TGL38159 na 400V. Zásadně ne keramiku!
C3 = TC206, TC207, TC280 47n/250-400V
C2 = TF010, TF011 22uF/40-63V, příp. TE986 20uF/35V a velmi dobře naformovat.
C1 = TC207, TC208, TC280 15n/250-400-630V
Od všech typů TC20x mohou samozřejmě být i jejich oválně-placaté varianty TC21x.
Ze zahraničních typů přednostně typy TGL55163, TGL43199 a TGL38159, vyhovuje-li kapacita a napětí.
Druhá fáze:
C36, C37 = TC205, TC206 470n/100-250V
C16, C17, C26, C27 = TC206, TC207 33-47n/250-400V
C10, C11, C14, C15, C18, C19 = TGL55163, TGL5155, TGL38159 1n/250-400V
C22, C23 = TGL5155, WK714.13 15pF/250V, ne keramiku
C24, C25 = TGL38159, TGL5155, TC277 100pF/250-400V, ne keramiku
C8, C9, C12, C13, C20, C21 = TC206, TC207, TGL38159 15n/250-400V
Druhou fázi jsem Ti rozepsal proto, abys mohl ušetřit na poštovném a objednat to naráz.
Teď jedna dobrá rada zdarma:
Do druhé fáze výměny svitků, tedy v celém "předku" se nepouštěj, dokud nebudeš mít opravdu spolehlivě rozchozený koncový zesilovač.
V reakci na to, co jsem napsal, se nepochybně a velmi brzy, vyrojí spousta všelijakých pochybovačů, připomínkovačů a vyvracečů.
S tím se bohužel nic nenadělá, na diskusních webech už to holt tak chodí, že i fakticky - technicky správná věc, musí být alespoň pětkrát podrobena přísné kritice trollů a polo-laiků.
Potom už bude jenom na Tobě samotném, co si z té následující "názorové" smršti vybereš.
Přeju hodně štěstí a co nejmíň ran od nevybitých elytů
Není nad to mít se rád a sám sebe pasovat do role toho nejlepšího.V reakci na to, co jsem napsal, se nepochybně a velmi brzy, vyrojí spousta všelijakých pochybovačů, připomínkovačů a vyvracečů.
S tím se bohužel nic nenadělá, na diskusních webech už to holt tak chodí, že i fakticky - technicky správná věc, musí být alespoň pětkrát podrobena přísné kritice trollů a polo-laiků.
Potom už bude jenom na Tobě samotném, co si z té následující "názorové" smršti vybereš.
Od tvého "vpádu" do vlákna se držím a ... nechám to být...
Plánuješ přemotání výstupního trafa na 4/8ohm. Nějakou dobu se pídím po ověřeném navíjecím předpisu. Zkoušel jsem to přepočítat podle knihy od p. Slezáka Výstupní transformátory, ale nesedí resp. nevychází mi závity ostatních vinutí podle originálního navíjecího předpisu v servisním návodu. Údajně se vyráběly tyto zesy i s trafem na 4/8ohm, takže by mohl existovat i originální předpis. Nemá někdo originální servisní návod na tuto verzi? Prolezl jsem net, ale vše je na 100V verzi. Díky.
Někdy se urodí. Před rokem mi známej přitáhl velice zachovalej AZK401. Splašil ho na nějakým obecním úřadě se válel ve skladu. Počítám, že tak 40 let ho nikdo nepoužil.
Doma prý připojil reprobednu, zapnul a nic.
Tak jsem ho rozdekloval a prohlídnul. Vevnitř krásně čistý, nic neorezlýho ani nijak zoxidovanýho. Vše na svým místě, pouze místo GZ34 byla patice s epoxydem zalitým plošákem na stojáka a na něm 6 diod xxNP70 s paralelníma odporama. Zjevně bastl, už se asi někdo kdysi realizoval.
Překvapilo mě, že v tom nebyly žádný "hovňousy" ale řada TC17x, TC19x a TC27x. Ty TC17x a TC19x ani nevím, co jsou za materiál, tak starej katalog už nemám. TC27x jsou polyestery. Filtrační elyty vypadaly všechny dobrý.
Proměřil jsem napětí, nastavil symetrii a velikost kliďáků koncovek, prostříknul poťáky Kontoxem. Připojil jsem na výstup čtyři 1K odpory 15W paralelně a zkusil ho propísknout z BM534.
No nebudete tomu veřit, šel na první šlápnutí, nekmital, do odporu dával asi 43W na 1kHz. Pak jsem ho zkusil na dráťákovej reprák s tráfkem a ani nebručel, poťáky nechrastily.
Jsem si téměř jistej, že ho někdo v na přelomu 1970-1980 zrenovoval, podle servisního manuálu v tom jsou jiný typy kondíků, než by měly být.
Tak si známej zase AZK401 odnesl a za pár dní donesl na likvidaci 18 letýho Glenfiddicha. Byl dobrej, lepšího skota jsem asi nepil.
Doma prý připojil reprobednu, zapnul a nic.
Tak jsem ho rozdekloval a prohlídnul. Vevnitř krásně čistý, nic neorezlýho ani nijak zoxidovanýho. Vše na svým místě, pouze místo GZ34 byla patice s epoxydem zalitým plošákem na stojáka a na něm 6 diod xxNP70 s paralelníma odporama. Zjevně bastl, už se asi někdo kdysi realizoval.
Překvapilo mě, že v tom nebyly žádný "hovňousy" ale řada TC17x, TC19x a TC27x. Ty TC17x a TC19x ani nevím, co jsou za materiál, tak starej katalog už nemám. TC27x jsou polyestery. Filtrační elyty vypadaly všechny dobrý.
Proměřil jsem napětí, nastavil symetrii a velikost kliďáků koncovek, prostříknul poťáky Kontoxem. Připojil jsem na výstup čtyři 1K odpory 15W paralelně a zkusil ho propísknout z BM534.
No nebudete tomu veřit, šel na první šlápnutí, nekmital, do odporu dával asi 43W na 1kHz. Pak jsem ho zkusil na dráťákovej reprák s tráfkem a ani nebručel, poťáky nechrastily.
Jsem si téměř jistej, že ho někdo v na přelomu 1970-1980 zrenovoval, podle servisního manuálu v tom jsou jiný typy kondíků, než by měly být.
Tak si známej zase AZK401 odnesl a za pár dní donesl na likvidaci 18 letýho Glenfiddicha. Byl dobrej, lepšího skota jsem asi nepil.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Vombat mám přepočítaný návod na výstupní trafo na 8 ohm. Někde jsem to kdysi stáhl. Na rychlé měření svodu vazebních C používám doutnavku (s omezovacím odporem) v sérii s měřeným C a zdroj vyššího napětí. Pokud má C svod, bude doutnavka blikat, tím rychleji, čím je vyšší svod C. Pokud je C v pořádku blikne doutnavka při nabití C a pak už nic. Zápalné napětí doutnavky musí být podstatně nižší než zkušební napětí. Je to jednoduché, osvědčilo se to mnohokrát. Hlavně při opravě ruského L3-3, kde těch vadných C byl plný kýbl. Nemusím trápit žádný mikro ampérmetr a obávat se při zkratu nějakých následků.
Ano plánuji nechat přemotat na 4/8 výstup. Sehnal jsem pána který mi slíbil že mi ho přemotá prý už jich dělal hodně. A ted mě napadá nešel by použít navíjecí předpis z Music 70? Myslím že jsou tyhle trafa záměná a 70 má výstup 8R, aspoň jsem to nikde četl že do 50tek davaly trafa z 70tek a normálně to běhalo.
tak ono u výstupáku jde hlavně o dobré rozložení vinutí a ideální zaplnění kostřičky. Počet vinutí, průměr drátu, proudová hustota, impedance, dolní mezní kmitočet, to se pak musí v reálu trochu dolaborovat, oproti výpočtu.vombat píše:Zkoušel jsem to přepočítat podle knihy od p. Slezáka Výstupní transformátory, ale nesedí resp. nevychází mi závity ostatních vinutí podle originálního navíjecího předpisu v servisním návodu.
Já osobně bych si výstupák nechal vyrobit od někoho, kdo to umí.
Vyhadzovať peniaze za nový výstupák do tohoto zosiku je zbytočné, to už radšej si postaviť zosik nový! A nemusíš EL34 hnať nakrv! Nezabudni že ak neprehodíš odbočku v zdroji, tak na anodách je skoro 650V!.
Na občasné vypočutie si raz za čas nejakej obľúbenej skladby úplne postačí sa napojiť na spätnoväzobné vinutie, neviem koľko je presný pomer ale na 8 ohm bednu sa to pohode dá použiť.
Na občasné vypočutie si raz za čas nejakej obľúbenej skladby úplne postačí sa napojiť na spätnoväzobné vinutie, neviem koľko je presný pomer ale na 8 ohm bednu sa to pohode dá použiť.
Jenom bych vás opravil že na Anodách je 680V. Pokud vím tak zesilovač má na primáru možnost přepnutí mezi 120V a 220V i ve schéma je jen tahle možnost.A dost by mě překvapilo kdyby v roce 1970 počítaly s odbočkou na 240V. Pokud se to tedy nepřepojuje přímo na trafu. Samozdřejmě by bylo lepší postavit něco nového,ale já to nedělám abych měl na čem poslouchat ale proto že rád zachraňuju staré přístroje
Dobre si pozri schému zdroja, tam to zbadáš,slepý vývod č1 ale musíš to prehodiť na trafe.Môže byť aj viac ja som nameral myslím cc 650V. Ako píšem kľudne to môžeš používať aj zo spätnoväzobného vinutia, mám dva Mono50 dost slušně zrešraurované a občas si nejaký vypočujem, nič sa zatiaľ nestalo ani trafu ani lampám.