TESLA B115 netočí sa motor
Moderátor: Moderátoři
Vážne sú tie čelá rotoru len priložené a prinitované? Po tých rokoch tam musí byť vrstva oxidu.
Možno by šlo tie čelá odmontovať, styčné plochy prebrúsiť a nanovo prinitovať. Najlepšie nejako prispájkovať. Len kto potom ten rotor vyváži?
Veď to je originál kurvitko. Rotor na krátko. Doslova. Akurát že z pohľadu životnosti.
Možno by šlo tie čelá odmontovať, styčné plochy prebrúsiť a nanovo prinitovať. Najlepšie nejako prispájkovať. Len kto potom ten rotor vyváži?
Veď to je originál kurvitko. Rotor na krátko. Doslova. Akurát že z pohľadu životnosti.
Dneska som bol ten magneťák omrknúť. Motor už funguje. Všetkým ďakujem za rady. A DKL gratulujem k uhádnutiu problému.
Mňa blba pri skladaní nenapadlo kontrolovať medzeru medzi rotorom a statorom po celom obvode. Proste som si pri skladaní kontroloval aby nikde nič nedrhlo a keď sa motor ľahko točil, tak som ho s kľudom založil do magneťáku. Dnes som motor vybral a rotor bol na jednej strane bližšie k statoru. Medzera bola minimálna, ale pod napätím sa motor sekol. Tak som rotor vystredil voči statoru a točí sa jedna radosť.
Ako som písal, pred dvomi týždňami som generálkoval druhú B115tku a tam som motor rovnako intuitívne zložil a točil sa. Pre istotu som ešte vybral motor aj z nej a skontroloval. Tiež bol ten rotor hodený malinko na stranu (ale točil sa normálne). Tak som ho hneď zrovnal aj na druhom magneťáku, keď už bol rozobratý.
Ešte raz vďaka.
Mňa blba pri skladaní nenapadlo kontrolovať medzeru medzi rotorom a statorom po celom obvode. Proste som si pri skladaní kontroloval aby nikde nič nedrhlo a keď sa motor ľahko točil, tak som ho s kľudom založil do magneťáku. Dnes som motor vybral a rotor bol na jednej strane bližšie k statoru. Medzera bola minimálna, ale pod napätím sa motor sekol. Tak som rotor vystredil voči statoru a točí sa jedna radosť.
Ako som písal, pred dvomi týždňami som generálkoval druhú B115tku a tam som motor rovnako intuitívne zložil a točil sa. Pre istotu som ešte vybral motor aj z nej a skontroloval. Tiež bol ten rotor hodený malinko na stranu (ale točil sa normálne). Tak som ho hneď zrovnal aj na druhom magneťáku, keď už bol rozobratý.
Ešte raz vďaka.
Já jsem pro mazání motorků magnetofonů už kdysi dávno sehnal speciální vazelínu pro vyšší teploty. Podle mne je mnohem lepší než olej, protože motorky magnetofonů většinou slušně topí a olej tak mnohem rychleji vytěká než vysokoteplotní vazelína. Na jedno ložisko při rozebraném motorku jsem používal odhadem tak 2 - 3 mm kubické vazelíny. Rozebíral jsem motorky řady B5, kde to mazivo mizelo z ložisek nejvíc.