Ake napatie treba na start auta?
Moderátor: Moderátoři
Taky jsem si jeden koupil a potvrzuju, že je přesný jen v jednom bodě(jednobodový souběh) a pomalý. To není tak hrozné.
Hrozné je, jak se chová dobíjecí algoritmus v rok starém autě. Připadá mi, že auto za jízdy hraje hru ve smyslu: Jak nejvíc dlouho ještě vydržím, než zase začnu nabíjet? Domníval jsem se, že když se točí motor a má víc než volnoběžné otáčky, tak taky nabíjí. Ale asi to tak není.
Hrozné je, jak se chová dobíjecí algoritmus v rok starém autě. Připadá mi, že auto za jízdy hraje hru ve smyslu: Jak nejvíc dlouho ještě vydržím, než zase začnu nabíjet? Domníval jsem se, že když se točí motor a má víc než volnoběžné otáčky, tak taky nabíjí. Ale asi to tak není.
I já mám v autě start-stop a sofistikované dobíjení, a i ten voltmetr. Při každé servisní prohlídce mi řeknou, že baterka není úplně nabitá, ale je ještě dobrá. Po šesti letech jí nakonec vyměnili, a taky jsem se dozvěděl, že to není jen taková obyčejná baterie, ale má v sobě zabudovanou nějakou elektroniku. Tak to bych rád věděl, co tam ta elektronika může ovlivnit a jestli se s ní dá nějak komunikovat.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Me jednou posel alternator (nastesti asi 8km od baraku) a auto se k tomu postavilo celem
Prvne sla hlaska ohledne nefunkcniho dobijeni, po chvili, ze klima a topeni neni dostupne, pak vypnul infotainment, nakonec pristrojovku… domu jsem dojel, baterka mela 10V po vypnuti zapalovani.. Zkusil jsem to ze srandy znovu natocit a uz dostal jen hlasku, ze hlavni aku vybita a hotovo.. baterka to dala (Varta AGM, ale brandovana jako “VW original”)..
Prvne sla hlaska ohledne nefunkcniho dobijeni, po chvili, ze klima a topeni neni dostupne, pak vypnul infotainment, nakonec pristrojovku… domu jsem dojel, baterka mela 10V po vypnuti zapalovani.. Zkusil jsem to ze srandy znovu natocit a uz dostal jen hlasku, ze hlavni aku vybita a hotovo.. baterka to dala (Varta AGM, ale brandovana jako “VW original”)..
Reálný naměřený průběh jsem dal na svůj web
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... ni_starter
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... ni_starter
Na CNG Multiple mi kdysi cestou do Budějovic taky odešel altík a protože jsem tam auto nechtěl nechávat, rozhodl jsem se, že s nabitou baterkou musím dojet 200km domů. (ale pro jistotu jsem si stejně ještě půjčil náhradní). A samozřejmě jsem bez problémů dojel. V Praze po 150 km cesty jsem i stále ještě normálně nastartoval .
Měřil jsem pak klešťákem proudy:
- 3A zapnuté zapalování, nenastartováno (palubka, řídící jednotka, ventily na CNG nádržích)
- kolem 13A nastartováno (kolísá dle otáček)
- 25A s rozsvícenými světly. (s těmi jsem ale téměř nesvítil, zavěsil jsem se za jiné auto a nechal jen obrysovky)
Být to diesel,
Měřil jsem pak klešťákem proudy:
- 3A zapnuté zapalování, nenastartováno (palubka, řídící jednotka, ventily na CNG nádržích)
- kolem 13A nastartováno (kolísá dle otáček)
- 25A s rozsvícenými světly. (s těmi jsem ale téměř nesvítil, zavěsil jsem se za jiné auto a nechal jen obrysovky)
Být to diesel,
Nejde ani tak o otáčky motoru, jako o tlak paliva. V závislosti na typu vstřikovačů se musí vytvořit tlak cca 150 bar. Při nižším tlaku se nezvedne jehla vstřikovače. I přesto, že je vstřikování elektronické, řídí se elektronikou pouze poměr tlaku nad a pod jehlou, ale ne samotná jehla.radkz píše:RJ CR naftového motora Bosch EDC17 je schopná odpáliť pri napätí 6,9 V a vonkajšej teplote okolo 0 st. C. Štartér však musí byť schopný roztočiť motor na požadované otáčky.
S nízkými otáčkami při startu chvíli trvá, než se vytvoří požadovaný tlak. To je vidět třeba u motorů, které mají vlivem poškozeného vstřikovače únik tlaku do přepadového vedení. Ani s dobrou baterkou je nejde nastartovat, nebo se musí startovat opravdu dlouho. Ale na roztlačení nebo startovací sprej většinou chytí.