Pračka BOSCH maxx 4 WFC 1600
Moderátor: Moderátoři
Pokud má motor snahu se roztočit vysokou rychlostí a následně se zastaví, bývá většinou vadný triak motoru na řídícím panelu. Je na něm hliníkový chladič a bývá to typ BTB 12, BTB 16 nebo něco podobného. Stojí asi 20,- Kč. Před jeho výměnou však zkontroluj konektory na motoru a změř odpor tacha, jak bylo popsáno výše. Měl jsi rozebranou desku elektroniky a zkontroloval jsi, jestli tam nejsou propálené cesty nebo studeňáky? Možná bych v rámci kontroly elektroniky ten triak rovnou i vyměnil, tím se nic nezkazí. Hlavně dbej na to, aby triak dobře dosedl k chladícímu plechu a ideální je pod něj i máznout vodivou pastu.
Tachogeneratoru jsem naměřil odpor okolo 16 ohmu, když jsem ručně pootočil motorem tak z tachogerátoru slo az 5V stridavých. Někde jsem četl/viděl, že tachogenerátor má mít okolo 60-70 ohmů, tak nevím, zda je ten můj ok nebo vadny ???
Na motoru jsem neobjevil zadny stitek (nemam ho vyndany) abych ty hodnoty někde ověřil.
Ten motor se pri zdimani zadnou velkou rychlosti neroztacel, jen asi na vterinu se zacal otacet, po cvaknuti v elektronice (asi rele seplo?) a pak asi na pulmitu nic, pak zase cvak a necela vterina toceni a tak porad dokola.
Topne teleso vypada ok, na multimetru nekonecno proti zemi na rozsahu 20Mohm. K elektronice jsem se zatim nedostal, nebot sroubek na panelu je tak zarezly, ze ho budu muset asi odvrtat.
Na motoru jsem neobjevil zadny stitek (nemam ho vyndany) abych ty hodnoty někde ověřil.
Ten motor se pri zdimani zadnou velkou rychlosti neroztacel, jen asi na vterinu se zacal otacet, po cvaknuti v elektronice (asi rele seplo?) a pak asi na pulmitu nic, pak zase cvak a necela vterina toceni a tak porad dokola.
Topne teleso vypada ok, na multimetru nekonecno proti zemi na rozsahu 20Mohm. K elektronice jsem se zatim nedostal, nebot sroubek na panelu je tak zarezly, ze ho budu muset asi odvrtat.
Moc Děkuji za info k Tachu.Tomikt píše:tacho jsem ti byl zmerit ted na dvou motorech a namereno 15ohm .. tam problem nebude.. co ten triak? uz jsem jich par u tyhle boschky menil...
Elektronika vypada - viz obrazky. Podezřele vypadá trafo TR1, cele je oblepené špínou + součástky okolo. Z druhe strany spoju pod trafem nalepena spina. Po očištění vypadají spoje ok, součástky ok (i na ohmmetru) akorát na trafu se mi jeví podezřele vinutí - viz foto. Jakoby trafo pritahovalo vsechem maras okolo, i nektere spoje pod trafem jak by pritahovaly maras.
Triak BTB 16-800 BW - mezi řídíci elektrodou G a A1 ma cca 45ohmu v obou směrech, mezi ostatními elektrodamiřádově cca 16Mohmu.
Má prosím někdo s něčím podobným zkušenost? Radu?
Deska vypadá dobře, nevidím žádné přepálené cesty, černý prach setři, trafo neřeš, to funguje, jinak by nešel vůbec zdroj. Odpor tacha není zásadní, jen nesmí být přerušené. Zkontroluj studené spoje na relátkách a vyměň triak. Pak uvidíme, co dál. Může být chyba i v samotném motoru, i to se bohužel stává.