Tesla SM261 a SP210 (upraven název)
Moderátor: Moderátoři
Jestli si chceš zaexperimentovat, tak to půjde stejně dobře i bez těch brzd. Mám ověřeno, že to na žádné kazetě co jsem kdy měl nikdy při brzdění nepodvíjelo, vždy to přesně dojíždí. Mám takovou úpravu, kdy se mi nelíbily při převíjení ty prudké rozjezdy a prudké dojezdy. Rozjíždím pozvolna a při zastavení jsou brzdy uvolněny a zaklapují se zpožděním. To zastavení je jenom o trošičku pomalejší, takže to zacvaknutí brzd slyším vlastně kdy už kazeta stojí. Já ty brzdy tam mám, neboť se mi to už nechtělo rozdělávat. Mám tam to co je na schématu dokresleno červěně už přes 30let.
Tuhle úpravu, jen z československého materiálu jsme dělali už v RTS, určitě tak na nízkých stovkách SM261.
Byli lidi, co si stěžovali na zvlněné okraje pásku v kazetách C90 - to přímo způsoboval ten tvrdý rozběh, tvrdý zabrzdění už míň. Tvrdý rozběh se totiž používal častěji, při cueingu. Když pak začali lidi tahat z Rakouska kazety C100, bylo to ještě horší. Znal jsem i několik vlastníků značkových kazet C120, ale těm jsem osobně mechaniku SM pro jejich provozování nedoporučoval. Je to hrubiánská, zhruba ždímačková mechanika podobného druhu, jako měl původně Sonet a Sonet Duo. 25W motory a tahy na páskách, asi jako na řemeni k mlátičce..
Ten popis úpravy /bez těch zpožděných brzd/ a dokreslené schéma se do RTS dostalo zcela jistě z Přelouče. Bylo to na cyklostylovaném dvojlistu a přišlo to asi jen 3x, takže se s tím pak letělo na ředitelství, kde měli A4 kopírku Minolta. Jako oficiální TI to určitě už nebylo, protože to bylo někdy v r. 87-88 a podnik měl myslím víc starostí sám se sebou, než aby se ještě staral o smluvní servisy..
Byli lidi, co si stěžovali na zvlněné okraje pásku v kazetách C90 - to přímo způsoboval ten tvrdý rozběh, tvrdý zabrzdění už míň. Tvrdý rozběh se totiž používal častěji, při cueingu. Když pak začali lidi tahat z Rakouska kazety C100, bylo to ještě horší. Znal jsem i několik vlastníků značkových kazet C120, ale těm jsem osobně mechaniku SM pro jejich provozování nedoporučoval. Je to hrubiánská, zhruba ždímačková mechanika podobného druhu, jako měl původně Sonet a Sonet Duo. 25W motory a tahy na páskách, asi jako na řemeni k mlátičce..
Ten popis úpravy /bez těch zpožděných brzd/ a dokreslené schéma se do RTS dostalo zcela jistě z Přelouče. Bylo to na cyklostylovaném dvojlistu a přišlo to asi jen 3x, takže se s tím pak letělo na ředitelství, kde měli A4 kopírku Minolta. Jako oficiální TI to určitě už nebylo, protože to bylo někdy v r. 87-88 a podnik měl myslím víc starostí sám se sebou, než aby se ještě staral o smluvní servisy..
sinclair*** myslel jsem, že ty spojky, které by tento problém měly eliminovat fungovaly alespoň když to bylo nové. To že správně nefungují
po 35ti letech jsem bral změnou materiálu (zestárnutí) plastu.
po 35ti letech jsem bral změnou materiálu (zestárnutí) plastu.
- Přílohy
-
- spojka sm261.gif
- (215.96 KiB) Staženo 90 x
To rondo
Na konci pásku se to chová naprosto stejně jestli je to originál nebo úprava. Tam se na základním tahu pásky nic nemění.
To sinclair
Že nějakou úpravu servisy dostaly se do rukou obyčejných baslířů nedostalo. Já si to navrhnul sám podle mých představ již na původní SM260 a jelikož se mi to osvědčilo, tak to mám i na té SM 261.
Na konci pásku se to chová naprosto stejně jestli je to originál nebo úprava. Tam se na základním tahu pásky nic nemění.
To sinclair
Že nějakou úpravu servisy dostaly se do rukou obyčejných baslířů nedostalo. Já si to navrhnul sám podle mých představ již na původní SM260 a jelikož se mi to osvědčilo, tak to mám i na té SM 261.
Abych pravdu řekl, nikdy jsem nepoužil mikrofonní vstupy u tohoto magnetofonu. Tak jsem to také vyzkoušel. Dominantní je levý vstup, kde při zasunutí DIN konektoru rovněž rozpojí jeden zemnící kontakt, čímž přes tranzistor T102 a T202 přidá zesílení vstupnímu zesilovači. Pokud jsou k tomto konektoru napojeny oba (dynamické) mikrofony, stačí mít připojen pouze tento jeden konektor pro stereofonní záznam. Pokud jsou mikrofony samostatně, jeden se připojí do levé a druhý do pravé zdířky, ale vždy ten levý je dominantní. Zkoušel jsem zapojit klasické dynamické mikrofony a pro plné vybuzení mi vycházel jezdec potenciometru síly nahrávání zhruba uprostřed dráhy.