Ake napatie treba na start auta?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#31 Příspěvek od PavelFF »

Taky jsem si jeden koupil a potvrzuju, že je přesný jen v jednom bodě(jednobodový souběh) a pomalý. To není tak hrozné.
Hrozné je, jak se chová dobíjecí algoritmus v rok starém autě. Připadá mi, že auto za jízdy hraje hru ve smyslu: Jak nejvíc dlouho ještě vydržím, než zase začnu nabíjet? Domníval jsem se, že když se točí motor a má víc než volnoběžné otáčky, tak taky nabíjí. Ale asi to tak není.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#32 Příspěvek od rnbw »

To je spominane "inteligentne" nabijanie. Bateriu znici za 2 roky, ale zato usetri liter benzinu.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#33 Příspěvek od Bernard »

I já mám v autě start-stop a sofistikované dobíjení, a i ten voltmetr. Při každé servisní prohlídce mi řeknou, že baterka není úplně nabitá, ale je ještě dobrá. Po šesti letech jí nakonec vyměnili, a taky jsem se dozvěděl, že to není jen taková obyčejná baterie, ale má v sobě zabudovanou nějakou elektroniku. Tak to bych rád věděl, co tam ta elektronika může ovlivnit a jestli se s ní dá nějak komunikovat. :?:

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#34 Příspěvek od tomasjedno »

Nemysleli tím proudový senzor ve svorce na ukostřovacím kabelu? (Samozřejmě vně baterie.)

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#35 Příspěvek od Bernard »

Asi máš pravdu. Byl jsem tu baterku omrknout, je to Varta a je na ní napsáno:
Battery Management System compatible;
Intelligent Battery Sensor compatible;
AGM technology.
Je tedy kompatibilní s externí elektronikou, která s ní dokáže víc cloumat.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#36 Příspěvek od PixelOrgy »

Me jednou posel alternator (nastesti asi 8km od baraku) a auto se k tomu postavilo celem :-D
Prvne sla hlaska ohledne nefunkcniho dobijeni, po chvili, ze klima a topeni neni dostupne, pak vypnul infotainment, nakonec pristrojovku… domu jsem dojel, baterka mela 10V po vypnuti zapalovani.. Zkusil jsem to ze srandy znovu natocit a uz dostal jen hlasku, ze hlavni aku vybita a hotovo.. baterka to dala (Varta AGM, ale brandovana jako “VW original”)..

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od GeorgeB »

Reálný naměřený průběh jsem dal na svůj web
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... ni_starter

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#38 Příspěvek od BOBOBO »

Je radost vidět odborné příspěvky .

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#39 Příspěvek od xsc »

PixelOrgy píše:Me jednou posel alternator (nastesti asi 8km od baraku) a auto se k tomu postavilo celem :-D
Na 8km od baráku se to sesypalo dost rychle. Se starou škodovkou nebyl problém najet bez alternátoru 50km.

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#40 Příspěvek od Maxipes_ »

To snad i dál ne?, i když dřív nebyl problém ujet 50km za půl hodiny a nemuselo se ve dne svítit, dnes to může trvat i půl dne, třeba po dálnici :(

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#41 Příspěvek od xsc »

Jo, i dál.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#42 Příspěvek od PixelOrgy »

Nj, hodne vstriku, hodne svicek, neco malo vezme automat.. navic pres mesto… ta aku je standardne 100Ah, takze zadnej prcek

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#43 Příspěvek od houmr »

Na CNG Multiple mi kdysi cestou do Budějovic taky odešel altík a protože jsem tam auto nechtěl nechávat, rozhodl jsem se, že s nabitou baterkou musím dojet 200km domů. (ale pro jistotu jsem si stejně ještě půjčil náhradní). A samozřejmě jsem bez problémů dojel. V Praze po 150 km cesty jsem i stále ještě normálně nastartoval .
Měřil jsem pak klešťákem proudy:
- 3A zapnuté zapalování, nenastartováno (palubka, řídící jednotka, ventily na CNG nádržích)
- kolem 13A nastartováno (kolísá dle otáček)
- 25A s rozsvícenými světly. (s těmi jsem ale téměř nesvítil, zavěsil jsem se za jiné auto a nechal jen obrysovky)

Být to diesel,

Uživatelský avatar
Zefek
Příspěvky: 67
Registrován: 08 led 2011, 01:00

#44 Příspěvek od Zefek »

radkz píše:RJ CR naftového motora Bosch EDC17 je schopná odpáliť pri napätí 6,9 V a vonkajšej teplote okolo 0 st. C. Štartér však musí byť schopný roztočiť motor na požadované otáčky.
Nejde ani tak o otáčky motoru, jako o tlak paliva. V závislosti na typu vstřikovačů se musí vytvořit tlak cca 150 bar. Při nižším tlaku se nezvedne jehla vstřikovače. I přesto, že je vstřikování elektronické, řídí se elektronikou pouze poměr tlaku nad a pod jehlou, ale ne samotná jehla.
S nízkými otáčkami při startu chvíli trvá, než se vytvoří požadovaný tlak. To je vidět třeba u motorů, které mají vlivem poškozeného vstřikovače únik tlaku do přepadového vedení. Ani s dobrou baterkou je nejde nastartovat, nebo se musí startovat opravdu dlouho. Ale na roztlačení nebo startovací sprej většinou chytí.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“