Zapojení motoru stěračů

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
htcmob
Příspěvky: 2
Registrován: 03 dub 2021, 02:00

Zapojení motoru stěračů

#1 Příspěvek od htcmob »

Dobrý den chtěl potřebuji motor k regulaci a napadl mě motor ze stěrače auta. Vím že u starých není problém se zapojením ale bohužel žádný takový tu nemám tak jsme koukal že bych koupil "novy" na nějaké starší auto třeba octavia I ale nevím jeslti zapojení bude furt jednoduché třeba jako u škodovky 120. Jde mi hlavně o to jeslti uz neraguje pouze s nejakou jednotkou z auta.

PS: měl jsme na mysli cca něco takového https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... -fb-17092/

dekuji za odpoved

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od jardafiala »

Tam se toho moc nemění, ve spojení s PWM regulátorem lze dostat otáčky skoro od nuly (ne úplně) do maxima s odběrem naprázdno kolem 1A. Při plném otevření.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#3 Příspěvek od dred »

Stieračové motorčeky sa líšia len spôsobom chodu na nízke otáčky. Jeden typ má zníženie otáčiek cez predradný odpor, druhý typ - má pridaný tretí zberač-uhlík na komutátore pod iným uhlom. Zapojenie je identické. RJ sa stará možno len o cyklovač, prípadne ešte otáčky cez PWM, ale to je pre teba asi nepodstatné.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#4 Příspěvek od PCmaniac99 »

Tak například motorek stěřačů přední na OII má v sobě procesor a s ŘJ komfortu komunikuje pomocí 1-wire (LIN). Do motorku vede stálý +, kostra a LIN nic víc. Tak bacha na to. Jinak obyč jednoduché motorky má felicia, favorit

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#5 Příspěvek od dred »

Ten motorček z odkazu má 5 pólový konektor - to bude klasika

Uživatelský avatar
htcmob
Příspěvky: 2
Registrován: 03 dub 2021, 02:00

#6 Příspěvek od htcmob »

Všem Vám moc děkuji za rychlé odpovědi :)

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#7 Příspěvek od passion »

Nebude. To je práve ten s riadiacou jednotkou stieračov.

p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#8 Příspěvek od Hill »

Kdybys napsal do profilu aspoň rámcově, odkud jsi, určitě by se v okolí někdo našel, komu se nějaký stěračový motorek doma nudí, protože si ho schoval z rozebírání prvního auta, ale do druhého auta ho nepotřeboval a má už zase jiné. Nebo z jiného obdobného důvodu.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jardo bacha, spousta aut má zadní stěračovej motorek zapojenej obráceně, tj. má přivedený stálý plus 12V a rozbíhá se ukostřením drátovýho vývodu, aby se dal rozbíhat třeba i přes převodovkovej spínač couvacích světel!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#10 Příspěvek od Hill »

Když motorek není spojený s kostrou, ale má vyvedený i druhý pól, je přece jedno, jestli přerušuješ mínus nebo plus.
Přílohy
Třeba například příklad, v němž jsou dvě podsvícená tlačítka zakreslená ve větším rámečku, než motor...
Třeba například příklad, v němž jsou dvě podsvícená tlačítka zakreslená ve větším rámečku, než motor...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od rnbw »

Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

Jojo. Ford Fusion (2009). Když setřu přední okno (jedním klepnutím do páčky), nebo jsou spuštěné stěrače vpředu a zařadím zpátečku, tak to setře zadní okno. Celkem šikovné.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#13 Příspěvek od passion »

Koncern to vie. Aj spoínaná OII. Ale robí to riadiaca jednotka, nie je to že priamo spínač spiatočky privedie napätie na motor stierača. Nastavuje sa to kódovaním v danej jednotke. Info o zaradení spiatočky si berie zo zbernice aute. Proste riadiačka číha, až si sa objaví na zbernici info o zaradení spiatočky, z dažďového senzoru v čelnom skle sa dozvie že prší (alebo sú zapnuté predné stierače, už neviem presne) a následne zotrie zadné okno.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#14 Příspěvek od renda15 »

Hill píše: A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Většina motorků zadního stěrače má dnes v sobě klikový mechanismus, takže se netočí, ale pootáčí sem a tam a stěrač je upevněn přímo na ose těla "motorku". Na otáčení se jednoduše použít nedá.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#15 Příspěvek od dred »

rnbw píše:Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?
Xsara 2004 - aktivuje ho spínač na prevodovke cez RJ pri spustených stieračoch.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“