Porucha Monitora Samsung C27JG56 alebo dockovacej stanice?

Poradna určená pro amatéry

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

Porucha Monitora Samsung C27JG56 alebo dockovacej stanice?

#1 Příspěvek od dudo02 »

Zdravím,

Mám rok starý monitor Samsung C27JG56 a v prílohe je vidno závadu,ktorá sa prejaví hneď po zapnutí a trvá také 2 min. Po "zahriatí" sa je všetko v poriadku, až do vypnutia a opätovného zapnutia v nasledujúci deň. Ak monitor zapnem bezprostredne po vypnutí, tak je všetko OK. Nakoľko je monitor ešte v záruke, rád by som vedel či je problém v monitore, alebo môže byť aj v dokovacej stanici, cez ktorú je monitor pripojený k notebooku LENOVO THINKPAD T430S cez DISPLAYPORT.
Zo začiatku sa jednalo len o pár čiar cez display no čím ďalej, tak tým je problém horší. Avšak ako som písal - po cca. 2 minútach je všetko OK.

Problém sa objavuje rovnako pod WIN10 aj Linux Mint.

Tie čiary na displeji sú stále v iných polohách, čiže sa nejedná o vadné pixely - viď. príloha.

Dokovacia stanica https://www.incomputer.sk/inshop/catalo ... 0409071736
Přílohy
Monitor2.jpg
Monitor1.jpg

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

Není nic jednoduššího, než vyzkoušet jiný monitor. Pak uvidíš, kde je problém.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#3 Příspěvek od dudo02 »

No práve monitor so vstupom DISPLAYPORT nie je celkom bežný - nemám v okolí žiaden.
K zostave mám pripojený ďalší monitor cez VGA a ten je OK. Taktiež výstup DVI je v poriadku.
To že je z Dokovacej stanice výstup týchto portov OK, neznamená že je v poriadku aj DISPLAYPORT - alebo sa mýlim?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Ked sa problem prejavuje, otvor si OSD menu monitora. Alebo odpoj kabel, nech monitor sam nieco zobrazi.

Uživatelský avatar
DedVseved
Příspěvky: 492
Registrován: 01 črc 2019, 02:00

#5 Příspěvek od DedVseved »

Jestli máš kabel/redukci DVI-HDMI tak je vyzkoušej (DVI na doku máš). Vyzkoušel bys připojení přes DP a HDMI.

Uživatelský avatar
LojzaFernet
Příspěvky: 125
Registrován: 14 led 2017, 01:00
Bydliště: Brno jako Brno

#6 Příspěvek od LojzaFernet »

Tohle bych viděl jako chybu multiplexu pro rozklad na pixely pro LCD (vypadávají sloupce) nebo jako přechoďák páskových vodičů k LCD, obojí potřebuje demontáž monitoru, takže bych šel cestou záruky. Přívodní kabel to nebude.

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#7 Příspěvek od zvaty »

Pokud to dělá s odpojenými kabely hned při zapnutí tak je to závada monitoru. Tzn. reklamace.

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#8 Příspěvek od dudo02 »

Tak som to odsledoval. Defekt je aj bez pripojeného kábla a je viditeľný aj v OSD menu.
Pripojil som to cez redukciu DP/ HDMI a uvidím. Takto to však nepodporuje maximálne rozlíšenie monitora.

V každom prípade monitor pošlem na reklamáciu.
Ďakujem pekne všetkým za pomoc.

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#9 Příspěvek od dudo02 »

Od môjho posledného príspevku ubehli skoro 3 týždne a pri prepojení cez redukciu DP/HDMI sa chyba neprejavila ani raz...

Uživatelský avatar
zvaty
Příspěvky: 1160
Registrován: 08 lis 2006, 01:00
Bydliště: Šumperk

#10 Příspěvek od zvaty »

Reklamovat ho tedy nebudeš ?

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#11 Příspěvek od dudo02 »

No vyzerá to tak, že problém v monitore nie je - pokiaľ by bol, mal by sa prejavovať aj pri prepojení cez redukciu DP/HDMI.

Vyzerá to na problém Dysplayportu. Ale či je na strane monitora, alebo dokovacej stanice dokážem určiť až po odskúšaní monitora na inom zariadení s výstupom DP . Záruka je platná ešte rok, tak sa snáď nejaká možnosť naskytne.
Pravdupovediac mi najvyššie rozlíšenie monitora nijako nechýba. Dokonca pri momentálnom zapojení nemám také malé ikony, čiže ak sa chyba neobjaví, tak to možno nechám tak.

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#12 Příspěvek od dudo02 »

Tak len chcem zreferovať, že chyba je niekde v DP - cez HDMI ide všetko OK už vyše 7 mesiacov, čiže reklamácia monitora nemá zmysel.
Ďakujem za pomoc.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od p32 »

Chyba je jednoznačně v monitoru. Pokud ale ten DP nebudeš používat, tak to bude fungovat přes ty jiné vstupy. Já osobně bych to reklamoval a to proto, že ten DP bych tam měl z nějakého důvodu a nebyl by funkční.

Uživatelský avatar
jirika
Příspěvky: 132
Registrován: 30 čer 2021, 02:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#14 Příspěvek od jirika »

Než to dáš do reklamace, tak jim přilož natočené video závady ,na fleshce. Řešil jsem problém se samovolným vypínáním NTB při přenášení a napoprvé mi to vrátili, že je vše OK. Až jsem to natočil , tak vyměnili celou desku.

Uživatelský avatar
dudo02
Příspěvky: 981
Registrován: 27 úno 2007, 01:00

#15 Příspěvek od dudo02 »

Máte pravdu. Teraz som vyhrabal faktúru a záruka je platná ešte mesiac - tak to pošlem na reklamáciu. Video pre istotu spravím.

Odpovědět

Zpět na „Televizory, monitory a projektory - PORADNA pro amatéry a začátečníky“