Procvičte si mozek na rovnicích se zlomky.

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#61 Příspěvek od Brozicek »

Ještě jeden příklad na sestavení a výpočet rovnice.
Vnuk mne požádal o pomoc s tímto příkladem, viz obrázek. Stále mu nějak nevycházela celá čísla při řešení rovnice. S vnukem jsem měl spojení jen přes Skype, doufám že pochopil postup, který jsem mu poslal jako JPG obrázek.
Příklad není obtížný. Jen je třeba soustředit se na sestavení rovnice podle zadání. A pak neudělat chyby ve zlomcích při řešení rovnice. Nevím, kde vnuk dělal chyby.
Kdo má zájem, může si zopakovat učivo 9. třídy.
Možná zase zdejší "matematici" najdou nějaké rychlejší a snadnější řešení, než jsem použil já sestavením úplné rovnice dle zadání. Podle mne ale deváťácí by příklad měli řešit mnou použitým postupem.
Přílohy
Postup výpočtu.jpg
Rovnice pro devátou třídu.JPEG

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#62 Příspěvek od p32 »

Dá se to počítat rovnou bez komplikací.
a) První den je x
b) Druhý den je o 1/4 méně než první den = 3/4*x
c) Třetí den je o 2/5 více než druhý den, tj. 5/5 + 2/5 = 7/5 a dále tedy (3/4*x)*7/5 a dále po úpravě je to 21/20*x

součet bude:
x + 3/4*x + 21/20*x = 840 (upravíme vynásobením číslem 20)
20x + 15x + 21x = 16800
56x = 16800 (vydělíme hodnotou 56)
x = 300

a) x = 300
b) 3/4 * 300 = 225
c) 7/5 * 225 = 315

Kontrola:
300 + 225 + 315 = 840

první dotaz = NE
druhý dotaz = NE
třetí dotaz = ANO

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#63 Příspěvek od rudolf02 »

No já zírám. Úloha byla na zlomky. NA ZLOMKY.
Já jen, že ani učni, ani maturanti ve druhém ročníku zlomky neumí. NEUMÍ. Nejde o to, že to možná umíte, možná neumíte (a sáhnete po rovnici či desetinách), ale zlomky prostě žáci neumí. Zlomek není jen jedna polovina, ale i desítka s exponentem ve jmenovateli, u maturantů komplexní číslo v různém tvaru ve jmenovateli, odmocniny ve jmenovateli. A to vůbec nemluvím o neznámých ve jmenovateli. Pokud si nespočítají více příkladů s různými složitějšími kombinacemi RLC AC obvodů, tak si nic nezapamatují a už vůbec obvody nepochopí. Kapišto?
P32 dík

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“